ik denk dat het makelijks is als je met de boel naar het strand gaat en daar aan mensen vragen. op playa zijn wel mensen die het weten mag ik aan nemen
probleem is dat ie er in principe zo uit kan vallen als er geen spanning op je lijn staat. Kun je makkelijk oplossen door ff een stukje klitteband aan je depowerlijn te maken en aan je 5de, zodanig dat ie vast blijft zitten totdat je er hard aan trekt en het klitteband loslaat.
zo te zien ga je je 5de als leach gebruiken; ik weet niet of je er een stopper op hebt zitten? zorg er in ieder geval voor dat je stopper minimaal de diepte van je profiel van je kite weg zit bij je bar, zodat je kite geheel wegklapt als je je leach gebruikt.
Wipika was de eerste die een 5de lijn gebruikte en het werkt hetzelfde als de overige systemen. Alleen gebruiken ze geen Y-lijn maar meerdere bevestigingspunten voor de 5de op de LE. Ik geloof dat Wipika uitgebreide info op de site heeft staan over de CLS. Voor bevestiging op de je depowerloop kan je een klein lusje gebruiken of een klittebandje.
Power Stop/Start - Completely depower the kite on demand. Instantly re-power kite.
Depower - Use CLS to extend wind range and depower kite.
Relaunch - Helpful during water starts. No need to swim towards the kite.
Ik snap alleen het derde punt niet. Zoals ik hem nu bevestigd heb kan ik hem toch niet gebruiken om hem te depoweren dan zou ik hem vast aan de depowerstrap moeten zetten maar dan kan je hem weer niet voor de veiligheid gebruiken.
Het oogje waar je je leash aan bevestigd zal eerst verlengd moeten worden en dan door een lusje op je depowerloop. Dus je bevestigd je leash ter hoogte van je depowerloop zodat je je safetyfunctie gewoon kan gebruiken door aan je leash te trekken.