Hoe heb je die knoop überhaupt los gekregen? Dat is een dubbele overhandse knoop die om de powerlijn heen zit waarvan beide uiteinden de powerlijn in gespliced zitten. Geen idee hoe je die er weer in legt nadat de lijn al gespliced zit.
De lijnen zitten allemaal lus-lus verbindingen, als je je stuurlijnen wilt vervangen kun je die ook op een zelfde manier als je powerlijnen er af halen, scheelt je weer de floaters op zijn plek krijgen. De powerlijn waar je safetylijn en stopperbal aan zit kun je het makkelijkste door je chickenloop heen trekken en dan het elastiek er af halen.
Hier zie je in de eerste minuten ook hoe ze de powerlijnen los halen:
Toen ik de knoop zelf van het stopperballetje eenmaal los had geweekt, kon ik heel makkelijk de lijn er 2 keer helemaal doorheen halen en toen hield ik dit over zoals je op de foto kunt zien. Daarom lijkt het me ook niet moeilijk om de knoop er weer in te maken, als je maar even weet hoe het moet...
Verder bedankt voor het filmpje, daar kan ik wat mee. Voor de floaters is het al te laat, die moet ik er weer op zien te prutsen.
Zit ik alleen nog met het weer in elkaar krijgen van de knoop bij de stopperball. Ik zal eens op de ozone site zoeken. Maar het heet dus een dubbele overhandse knoop of is dat de naam die je er nu zelf aan geeft?
Ik heb dus dezelfde stomme fout gemaakt ,de stoperbal was naar beneden geschoten dus ik zag een knoopje zitten.dankzij evan (infexion)erachter gekomen dat het knoopje erin hoort.hoe is het jou gelukt om het knoopje erin te krijgen?als ik vragen mag..
Heb de lijnen naar een reparateur gebracht en ze laten inkorten. Die heeft het balletje er weer op gemaakt, met een zelfgemaakte oplossing, dus niet zoals origineel. Het belangrijkste is dat het balletje blijft zitten en dat de lijnen even lang zijn.
Op Facebook staan nog wat meer foto's, maar het komt nogal precies en je kunt ook tegen de draai in gewerkt hebben waardoor er meer slagen in de lus komen en alles te strak zit voor de laatste stap.