X4 Bar settings

dutchkiter
Gast
Oktober 29, 2004, 09:09:02
edit2Rapporteer  
Bete mede kiters ik heb een 12 en een 16 x4 hierbij gebruikte ik altijd 1 bar die voor mij goed was afgesteld.

Nu heb ik 2 nieuwe barren op de kop kunnen tikken alleen zitten de lijn knopen totaal anders afgesteld dan op mijn oude bar.

Weet iemand misschien te omschrijven hoe ik de juiste X4 instellingen op deze bar kan zetten.
Of wat zijn de standaard knoop maten op de originele bar van de X4.

Mijn oude bar is versleten en heb ik weggegooid zonder erbij na te denken dat daar de juiste knoop maten op zat.

in ieder geval hartelijk bedankt.

slufterhufters.com

Antwoord #1 Oktober 29, 2004, 09:15:51
edit2Rapporteer  
tis niet zo moeilijk hoor, kies een normaal dagje uit qua wind.
knoop gewoon je vlieger op 1 van die barren.

kite in de lucht, depowerstrap helemaal dicht trekken, en niks inhaken, bar alleen in je handen houden.
dan moeten je stuurlijnen redelijk slap hangen.

depowertouw die door je bar loopt is ongeveer 25cm lang.
kentyman

Antwoord #2 Oktober 29, 2004, 13:40:31
edit2Rapporteer  
en check ook ff of alle lijnen evenlang zijn (lijnen aan 'n paaltje knopen, strak zetten, als de bar scheef zit is een van je lijnen korter / langer!)

tis gewoon een kwestie van proberen. Common sense dicteert dat je eerst de lijnen zoveel mogelijk gedepowered instelt, en dan stapje voor stapje de lijnen meer poweren tot je tevreden bent.
slufterhufters.com

Antwoord #3 Oktober 29, 2004, 14:23:37
edit2Rapporteer  
welke lijnen, de depower of de stuurlijnen.....

wel ff scherp blijven het kentyman ;D
kentyman

Antwoord #4 Oktober 29, 2004, 14:46:15
edit2Rapporteer  
eh shit.

ach man, dat maakt niet uit!
Gewoon wat touwtjes aan elkaar knopen, de stuurlijnen links, depowerlijnen rechts, je safety goed vastknopen / vastmaken met ducttape, wachten op Bft 8, kite straight downwind oplaten (richting 't land) en niet vergeten vantevoren je testament in orde te maken! Wink

Wat ik bedoel is natuurlijk dat je je lijnen eerst zo instelt (de eerste keer dat je gaat proberen) dat ze redelijk gedepowered staan: de middellijnen zijn dus relatief kort vergeleken bij de stuurlijnen. (dus de stuurlijnen zo lang mogelijk maken en de middellijnen zo kort mogelijk, dat is depowered).
Daarna kun je dan de kite steeds iets meer poweren door de stuurlijnen korter te maken of de middellijnen langer. Netzolang tot ie goed zit!

zo doe ik 't anyways...
Steph

Antwoord #5 Oktober 29, 2004, 15:02:09
edit2Rapporteer  
Maar niet je kite oversheeten!
Dan is 'ie te gedepowered en kan je kite allelei gekke dingen gaan doen!

Over ABN typen gesproken... gedepowered, oversheeten. pfff
kentyman

Antwoord #6 Oktober 29, 2004, 15:56:27
edit2Rapporteer  
gediepauwerd
oversjieten
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.