Naish Shift bar upgrade.

KiteDemon

Antwoord #25 Oktober 31, 2004, 15:26:42
edit2Rapporteer  
Nog een paar detailfoto's. Mooie "cleane" afwerking.

ErikB

Antwoord #26 Oktober 31, 2004, 16:01:46
edit2Rapporteer  
Vind de depower strap helemaal goed in trappen verstelbaar.
Alleen kijk wel uit Fer ik zou ze zeker nu de touwen nog nieuw zijn goed insmeren met sexwax.

Want het slijt als een gek.
Ook Naish  Wink
KiteDemon

Antwoord #27 Oktober 31, 2004, 16:10:23
edit2Rapporteer  
Slijtage valt mee. Heb mijn huidige depower gelaten zoals die is. Met wax moet je wel oppassen dat er geen zand in blijft plakken want anders werkt het als schurende pasta en gaat het nog harder.
mathieu3
Gast
Antwoord #28 Oktober 31, 2004, 18:48:59
edit2Rapporteer  
Fer,

Je hebt het er steeds over dat de north 5th er veel minder uitziet dan de shift van naish. Kan je mij de verschillen uitleggen dan, heb in Egypte de 5th gezien en laatst op horst het shift systeem en behalve een andere kleur touwtjes zie ik bar weinig verschil. Sterker nog, het is gewoon een regelrechte kloon van North. De leash is mischien anders en de de-power strap maar die vind ik ook niet echt revolutionair spectaculair van naish. Het elastiek van north heeft een marlow mantel dus dat die breekt lijkt me sterk.

Arno, jou idee om er een lijntje over te zetten tegen slijtage is misschien wel wat maar past het zaakje dan nog door het gat in de bar?? Moet je misschien als 5e lijn (die door de bar gaat) een kitelijn gebruiken en daar een sleeve overheen halen. Weet alleen niet of je sleeve setjes van 50cm hebt.

Het gebruik van wax werkt zeker. Heb gasten in eqypte gesproken die het gebruikte en die waren zeer tevreden. I.g.v zand, gewoon even afspoelen. Maar uiteindelijk zal het toch slijten.

Misschien komen ze straks wel met een bar met extra groot gat zodat er een plastic buisje omheen kan.
Ben benieuwd na hoeveel keer kiten je bij het huidige systeem aan vervanging toe bent.
slufterhufters.com

Antwoord #29 Oktober 31, 2004, 19:27:16
edit2Rapporteer  
sleef heb je vanaf 1mm tot 100m, ligt er maar aan waar jij hem doorknipt.

wat ik eerder zei, als je van datzelfde touw hebt dan kan je het de 1ste 50 cm eroverheen schuiven.
is goed koper dan steeds 4m vervangen
mathieu3
Gast
Antwoord #30 Oktober 31, 2004, 19:45:40
edit2Rapporteer  
Ik ken alleen de kleine sleevesetjes voor het inkorten van je lijnen. Zijn ong, 15cm. Waar haal jij die sleeves dan?

Een sleeve om de marlow 5e lijn (3mm) wordt denk ik te dik.
Of je moet 2 of 2.5mm marlow gaan gebruiken. Of gewoon kitelijn natuurlijk.
slufterhufters.com

Antwoord #31 Oktober 31, 2004, 20:13:00
edit2Rapporteer  
vlieger op, paddestoel..

mathieu3
Gast
Antwoord #32 Oktober 31, 2004, 21:42:50
edit2Rapporteer  
Gaan we schelden???  ;D

Erik Verhe1j

Antwoord #33 Oktober 31, 2004, 22:57:25
edit2Rapporteer  
zijn goede winkels voor lijnen en sleeves e.d!

heb gekeken arno maar die 3 mm past niet over die 3 mm.. helaas.

Als er nou is 2 gaten in de bar hadden gezeten? Kun je dan ook niet gelijk roteren zonder dat de lijn draait?

Greeetz
KiteDemon

Antwoord #34 November 01, 2004, 23:04:19
edit2Rapporteer  
Erix4, ik heb nog wel een extra neuslijn nodig. Dan kan ik ze gewoon aan mijn kites laten zitten.
Ik heb nodig voor mijn 12 een lijn van 315 cm met 3 sleeves.
Bel ff.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.