SnowBoarden / Kiteboarden

Gast-kiteboarder
Gast
December 09, 2004, 13:40:29
edit2Rapporteer  
Hey gasten,

FF een vraagje, ik ben een aardige kitesurfer maar wil nu ook eens gaan snowboarden voor het eerst in me leven. Kiteboarden gaat heel aardig maar snowboarden lijkt me ook erg gaaf.

Wat is jullie ervaring hiermee? is het makkelijk te leren na kitesurf ervaring of is het totaal anders?

ben benieuwd.

Mazzel,

Anoniempie
KiteKoe®t

Berichten: 1304
Antwoord #1 December 09, 2004, 13:51:14
edit2Rapporteer  
Ik snowboard al een hele tijd en toen ben ik gaan kiten. Kiteboarden is makkelijker te leren dan snowboarden in ieder geval. Water is wat vergevingsgezinder dan sneeuw. Bij snowboarden draai je bochten van een berg af en bij kiten kant je tegen de wind in.

Of het makkelijk te leren is ligt meer aan je aanleg eigenlijk maar ik vind het zelf wel 2 veschillende board-technieken.

Suc6, Koert
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #2 December 09, 2004, 14:00:52
edit2Rapporteer  
enige voordeel is dat je al een beetje boardcontrole hebt..
snowboarden is compleet anders dan kiteboarden
KiteKoe®t

Berichten: 1304
Antwoord #3 December 09, 2004, 14:26:19
edit2Rapporteer  
Ja inderdaad peter, het gevoel dat je met 2 voeten klem staat op een board is wel een pré als je begint met snowboarden denk ik.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #4 December 09, 2004, 14:28:29
edit2Rapporteer  
Yep...zeker in het beginstadium en leerproces is de techniek totaal verschillend. Pas als je de diepe powder gaat rijden en tricks met je snowboard gaat doen, dan voel je enige overeenkomst in boardgevoel.  

Ps, moet jij niet werken Peet..?!
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #5 December 09, 2004, 16:27:00
edit2Rapporteer  
19dec gaan we met zoveel mogelijk kitesurfers snowboarden in den haag bij de uithof. eerst ook nog karten en dan smiddags boarden van 1 tot 6. wie mee wilt ff melden bij mij. wordt egt helemaal top!!!! kosten zijn 30 euro voor 1 heat karten, middag snowboarden inc huur
Freija
Gast
Antwoord #6 December 09, 2004, 16:30:18
edit2Rapporteer  
he Emiel, hoeveel mensen gaan er al mee, ook vrouwen????
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #7 December 09, 2004, 17:13:39
edit2Rapporteer  
kijk maar even in het andere topic wat ik weer naar boven heb gehaald. beetje lullig om in dit topic hierover verder te gaan dus back ontopic
Gastje
Gast
Antwoord #8 December 09, 2004, 17:16:24
edit2Rapporteer  
ahh ok jongens. dus kitesurf ervaring heb je niet echt veel aan met snowboarden. ben benieuwd hoe het gaat in de vakantie... we zien wel he Wink

maar emiel, als het beetje gaat en ik vind het leuk dan ga ik cker mee!!

Bedankt,

Gastje ;D
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #9 December 09, 2004, 17:17:18
edit2Rapporteer  
ik heb het trouwens in 1 dag geleerd om beetje fatsoenlijk naar beneden te komen. weet niet of dat sneller als normaal is
Gastenmans
Gast
Antwoord #10 December 09, 2004, 17:34:35
edit2Rapporteer  
ooo, dan leer ik het wel in 1 uurtje   haha

a joh, kzie wel hoe het gaat lopen
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #11 December 09, 2004, 18:10:13
edit2Rapporteer  
neem eerst ff een paar lessen in zoetermeer!
als je de basis een beetje onder de knie hebt, zal je vakantie echt veel en veel prettiger zijn.
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #12 December 13, 2004, 11:47:09
edit2Rapporteer  
de overeenkomsten zijn dat je bij beide sporten op de edge rijdt en over water heen gaat. Snowboarden is neit supermoelijk (makkelijker dan skien vind ik), de meeste mensen kunnen na een dag of 2 klooien al redelijk soepel beneden komen Smiley
Tukker

Berichten: 185
Antwoord #13 December 13, 2004, 13:38:33
edit2Rapporteer  
Vrijwel heel Nederland gaat al roetschend en contra draaiend de helling af. Doe het nu ook al dik 15 jaar en moet zeggen dat wanneer het iets te rood of zwart wordt, gelijk de rem d'r op gaat of de contra handjes tevoorschijn komen:-(
Pow Pow is een heel ander verhaal, dat lijkt idd veel meer op surfen. Maar ook hier geldt dat je diep door je knie-en moet.
Maar goed, zo'n indoor sneeuwbaan is prima om het te leren.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.