Het viel mij onwijs mee!! Ik kon de eerste les al varen en hoogte lopen. Maar ik kon al wel wake/snow boarden en had daarvoor al een aantal jaren power kite ervaring. Dat helpt denk ik een hoop als je net begint
Ik had al een jaar of 13 windsurfervaring. Bovendien had ik al veel gesnowboard. Vrienden waren al aan het kiten, maar nog maar net begonnen. Ze gingen dus altijd in groepjes van 2. Toen er vorig jaar juni eentje op vakantie was, ben ik met iemand meegegaan naar Mirns om te helpen, op voorwaarde dat ik ook een keer mocht proberen. Eerst even aan de vlieger wennen, daarna een beetje body draggen en toen een boardje erbij. Na een half uurtje had ik mijn eerste rakje gevaren en ik was meteen verkocht. Ik had wel mazzel met de perfecte omstandigheden. Een kleine week later (de tweede kitedag) stond ik met mijn eigen spullen.
Inmiddels heb ik de helft van mijn windsurfspullen weggedaan en er 3 kites voor in de plek aangeschaft. Alleen als het te hard waait om te kiten, ga ik nog wel eens windsurfen, maar dat is nog maar zelden.