uitscheurende strut

john_b
Gast
Maart 19, 2005, 15:05:59
edit2Rapporteer  
Bij de middelste strut van mijn kite heeft de beschermlaag los gelaten en gaat dat gewoven spul beetje bij beetje uitscheuren, zodat de tube naar buiten komt!!nu wil ik dat gaan plakken maar weet niet precies wat de beste manier zal zijn! als je het namelijk gewoon plakt dan lijkt me dat het plak gedeelte op die stof, en misschien zelfs op de tube plakt en dat dat dan niet mee kan geven, en het dan dus nog sneller kapot zal gaan.
iemand een oplossing???
mzzls
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #1 Maart 19, 2005, 15:20:44
edit2Rapporteer  
Is niet te plakken.

welke kite is het, is dat dat glimmende spul wat loskomt van je doek?

Tom

Berichten: 2890
Antwoord #2 Maart 19, 2005, 15:49:02
edit2Rapporteer  
delaminatie Sad
john_b
Gast
Antwoord #3 Maart 19, 2005, 16:47:07
edit2Rapporteer  
Is inderdaad delaminatie, maar is dit niet te verhelpen???het is niet van het doek!! bijde middelste strut bovenin daar is dat glimmende spul losgelaten en zie je nu dus meteen die gewoven stof! als je dan tube oppompt zet het uit en zal er in de loop van de tijd een bobbel naar buiten komen! nou wil ik dus plakken maar weet niet hoe??? zat zelf te denken om vanuit de binnenkant te plakken?? een idee?? of anders gewoon erover heen plakken maar dan zorgen dat het niet plakt op de stof??
is trouwens een AB uit 2002, zeiden ze toch dat die geen delaminatie had?????

mzzls
Mario

Berichten: 111
Antwoord #4 Maart 19, 2005, 17:07:44
edit2Rapporteer  
is het een AB 10/13.6 ??
het kan dan nml 1 van de eerste zijn,die was nog wel mylar
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #5 Maart 19, 2005, 17:37:38
edit2Rapporteer  
Is niet te verhelpen, zal alleen maar verder scheuren.
plakken of iets erop naaien heeft ook geen zin, het zal weer gaan scheuren of losraken.
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #6 Maart 19, 2005, 18:11:55
edit2Rapporteer  
ach maakt niks uit, vliegt er niet minder om.
-DAVE-

Berichten: 368
Antwoord #7 Maart 19, 2005, 18:45:08
edit2Rapporteer  
heb je het bonnetje nog?
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #8 Maart 19, 2005, 18:55:09
edit2Rapporteer  
 nah dave... ;D
ton1000kg
Gast
Antwoord #9 Maart 19, 2005, 21:10:35
edit2Rapporteer  
Ik heb hetzelfde bij mijn kite gehad (2 jaar geleden al en ik vlieg er nog steeds mee) en heb het als volgt gerepareerd : Aan de binnenkant van de strut heb ik ducktape gezet. Door de druk van je tube blijft dit goed vastzitten. De buitenkant is lastiger. Op mylar e.d. heb je goed grip met diverse tapes, maar op nylon of dacron doek minder. Bij mij liet alles los : K-film, ducktape, zelfklevende spinnakar-folie, hele dure speciale tapejes van de zeilwinkel, etc.etc. Tot ik ineens ineens in vlaag van verstandsverbijstering mijn sporttape pakte. EN ZIE HET WERKT. t'is niet zo mooi want het is wit. Het is super goedkoop en rekt enigzins zodat de tape niet gelijk los is bij het oppompen.

Ik zou zeggen succes

Ton

john_b
Gast
Antwoord #10 Maart 19, 2005, 22:34:21
edit2Rapporteer  
maar hoe kom je bij de binnenkant van je strut??? is helemaal aan de kant van de hoofdtube?? lijkt meniet dat dat kan via de onderkant waar je normaa de tube uithaalt!??/ga wel wat proberen en hoop dat het niet erger wordt!

bedankt voor detips,

mzzls
Bazmark

Berichten: 223
Antwoord #11 Maart 20, 2005, 12:48:16
edit2Rapporteer  
Ik heb het dichtgenaaid met ijzergaren, werkt prima! .^
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.