Local advies

KiteDemon

Mei 08, 2005, 15:59:12
edit2Rapporteer  
Met de komende drukte in het vooruitzicht en de nieuwe aanwas van kiters.
Check http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2315607

Beter neem je de adviezen van de locals voor lief. Dit voor je eigen gezondhied en dat van anderen.

Je zou het maar op je geweten hebben....dit is hetzelfde als een dronken automobilist, alleen was de kiter niet dronken, maar....eigenwijs!!

Paul

Antwoord #1 Mei 08, 2005, 16:42:51
edit2Rapporteer  
Met de komende drukte in het vooruitzicht en de nieuwe aanwas van kiters.
Check http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2315607

Beter neem je de adviezen van de locals voor lief. Dit voor je eigen gezondhied en dat van anderen.

shiiiittt he! dit is gewoon ziek...  er staat een verhaal over een kiter in frankrijk die in een ongeluk een moeder en kind heeft meegenomen. Moeder ligt nog in coma in het ziekenhuis en de kind mist een paar tanden.
Er worden voorbeelden genoemd over het negeren van adviezen van locals.

Ik denk dat er veel locals zijn die over dit soort ervaringen kunnen spreken. Ik kom het ook tegen. Veel kiters hebben een grote bek en willen gewoonweg niet luisteren. Het is een mentaliteit. Als er weer een ongeluk  is gebeurd, hoor je iedereen over schande spreken, ondertussen gebeurt er niet veel.

Groet,
Paul
kentyman

Antwoord #2 Mei 09, 2005, 11:49:26
edit2Rapporteer  
wow wat een extreem naar ongeluk! Zoiets wil je als kiter niet op je geweten hebben! (wat een eikel!) Die stoere-jongens mentaliteit (of is 't juist "ik durf niets te vragen" mentaliteit?) zie je inderdaad wel vaker.
Ik herinner me een mooie zonnige dag waar iedereen met z'n 10 of 12 aan 't knallen was, was d'r een beginner die doodleuk met z'n 14 't water op ging. Resultaat: beginner in 't riet, kite over bomen heen in een andere boom (zonder leash gewoon losgegooid geloof ik). En die gast maar volhouden: "nee hoor ik deed niets fout! kan best!"
Een andere keer waren er 2 gasten die een kite zouden oplaten (bij 5 a 6 Bft) op een redelijk druk grasveldje: echt RECHT downwind vol in de powerzone (dat waren duitsers trouwens). Ik geloof dat wel 3 verschillende mensen tegen ze hebben gezegd dat dat niet goed ging maar ze gaven alleen maar een grote bek terug. Uiteindelijk heeft iedereen maar gewoon een beetje dekking gezocht en ging alles wonder boven wonder nog redelijk goed (geen ongelukken) maar toch...
KiteDemon

Antwoord #3 Mei 09, 2005, 13:08:44
edit2Rapporteer  
Dus zie je potentieel gevaarlijke situaties al aan komen, spreek mensen er op aan.
Met de huidige drukte is het risico op ellende sterk aanwezig. Ook instrukteurs zullen de wijze beslissing moeten nemen of het wel verstandig is om op een overbevolkte spot alsnog les te geven!!!
Safety first dudes!!!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.