-Cedric-
Gast
|
ik heb in de plaats van een impact vast een zwemvest, werkt hetzelfde denk ik.
|
|
|
|
Ja blijf je ook een beetje drijven met zo'n ding en zit dat een beetje goed met je heup trapeze?
|
|
|
|
Zie net in de andere topic van Harm dat er ook een haak opzit ???
|
|
|
Beul
Gast
|
Je hebt ze met trapeze en zonder trapeze en het werkt niet hetzelfde als een zwemvest, er zit een soort gel in , dat de klap of impact absorbeert. Je merkt er tijdens het varen weinig van, zit gewoon goed om je lichaam.
|
|
|
Beul
Gast
|
om aan toe te voegen, een impact shield heeft wel drijfvermogen, maar niet zoveel als een reddingsvest. dus of je ermee blijft drijven durf ik nog niet te zeggen, zal het van de week eens testen.
|
|
|
hollandkiter
|
Die dingen zijn zo oud als de weg naar Rome.................... In de begintijd van het surfen bestonden die al. Omdat men destijds de pasvorm en het omhoog schuiven wilde tegengaan is de heup en de heup/zit trapeze gekomen.
Grappig, nu zijn we weer terug naar af. Zien er wel wat beter uit overigens!
|
|
|
hollandkiter
|
Je moet niet denken dat je dan echt veilig bent, board kan ondanks helm en vest toch nog steeds recht in je gezicht komen, in je nek, in je kruis of je knie breken, enz.enz......
|
|
|
-Cedric-
Gast
|
ik heb een zwemvest van Gulll, het is een heel aangenaam zwemvest en je merkt ook niet dat je het aanhebt tijdens het varen, het drijfvermogen is zeer goed en het vangt ook goed schokken op, waarschijnlijk niet zo goed als een impactvest. het bedekt enkel de ribben dus het zit niet in de weg met mijn trapeze.
hier even een foto:
[verwijderd door de admin]
|
|
|
KiteDemon
|
Altijd handig een beetje bescherming! Maar er ontbreekt nog een heel belangerijk stukje bescherming...een tok!! Na sommige mislukte landingen na een loop zitten je noten zowat in je strot!!...en dat branderige gevoel komt niet door het scheren...
|
|
|
Claudia
|
Kite verstandig......dat klopt al niet he? Zwemmen ofzo is verstandig.
|
|
|
KiteDemon
|
Kite verstandig......dat klopt al niet he? Zwemmen ofzo is verstandig.
Hangt er maar vanaf waar je in zwemt.
|
|
|
Claudia
|
ja idd. Niet in het geld....helaas!
|
|
|
Moza
|
is zwemmen in geld gevaarlijk dan? Ik heb Dagobert duck nog nooit met een impact vest gezien.
Maar denk dat het voor het kiten wel oke is om er een aan te schaffen! Bedankt voor de tip,
|
|
|
vinnie
|
kiten op geld, da's pas gevaarlijk!!!... probeer dan maar 'ns goed terecht te komen.... dan kan je maar beter zo'n vest aanhebben! Ik zie mezelf nog niet met zo'n ding aan kiten.. ook niet met een helm, maar ja, ik ben dan ook niet zo radicaal bezig op het water.... :
|
|
|
Ondabeach
|
Zorg ervoor dat in iedergeval ook je ribben aan de zijkant een beetje beschermd zijn. Die dingen kneus je snel. Op het moment zelf valt het wel mee, maar de volgende morgen je bed uitkomen gaat ineens een stuk moeilijker. Als je pech hebt blijven ze 6 weken gevoelig. Het vest hierboven beschermd wel je buik en je rug maar onder je armen zit niets. Pic 1 ziet er een stuk beter uit.
|
|
|
Moza
|
Ik ga m toch halen denk ik!
|
|
|
vinnie
|
Boom-kites Proto's van de water versie van de Skite zijn binnen, dus die zal ik meenemen. Helaas zijn ze er alleen in de maten 11.5 (gelijk aan 13 tube) en 9.0 (gelijk aan 10,5 tube) en niet groter.
verdwaald bericht?! Opgeschoont, Greets Kiteman-7
|
|
|
Slis
|
ik heb een impact vest vanuit het wakeboarden/waterskieen en het werkt serieus, en geeft wat extra drijfvermorgen!
|
|
|
plaaggeest
|
ja ik heb nu men zwemvest maar die gebruik ik alleen op dieper water. mja vind het niet helemaal top zitte met me waist trapeze. tog maar een keer kijken naar een impact vest
|
|
|
Naish........what else???
|
Ik heb slechte ervaringen met een impactvest, ze kruipen omhoog en het belemmerd je bewegingsvrijheid. Onder je trapeze gaat niet en er overheen is ook niet echt lekker! Persoonlijk vind ik ze te dik, je bent 4 cm dikker en hebt meer raakopervlak dus zal de impact lijkt me harder zijn, je lichaam stopt abrupt en je hoofd klapt door! Lijkt me niet echt lekker! Als je duikt maak je je ook klein en dat scheelt enorm!
|
|
|
Harm
|
@vavoom heb je er veel last van? Kruipt hij omhoog?? sluit hij goed aan bij je trapeze?
|
|
|
Beul
Gast
|
@vavoom heb je er veel last van? Kruipt hij omhoog?? sluit hij goed aan bij je trapeze?
ik voel mijn impact vest nagnoeg niet zitten, die dingen sluiten goed aan en de protectie of verdikking van het vest zit boven je heup trapeze. Het elastische gedeelte zit onder je trapeze en daar merk je niets van. Ze zijn vrij kort en niet wijd zoals de zwemvesten. Ik heb er dus één die niet gekoppeld is aan een trapeze! Wat Bobje vertelt kan ik mij haast niet voorstellen bij het impact shield van Mystic en geloof mij ik heb de nodige klappen gemaakt afgelopen weken en ik vind het een zegen die protectie. De impact wordt door het gel of iets dergelijks echt opgevangen en bij mij kruipt die niet omhoog, en buiten dat, het beschermt je ribben en body en dat vind ik gewoon belangrijk!
|
|
|
b.v.o
|
knieen zijn ook pijnlijk k had 2 dikke knieen na een leuke dagje op horst kite het is nu 2 weken verder en nou zit k ni meer met me knieen maar een vriend dacht een geintje uit te halen nou kan k ni kitesurfen vanwege me rug alles zit verkeerd echt klote
|
|
|
Beul
Gast
|
@ b.v.o.
last van je knieen met kiten, heb ook nog wel een beschermer voor jou ;D ;D
[verwijderd door de admin]
|
|
|