ABS teveel

Fré

Mei 24, 2005, 11:42:41
edit2Rapporteer  
Guys,

Heb ABS gevonden, maaaaaar... de platen zijn te groot...
Bedoel maar, ik ga geen volledige plaat kopen van 88€, als ik er maar 20cm van nodig heb.

ABS plaat blauw, 1 zijde generfd 1600x1000x6mm
Prijs 8,75€/kg gewicht 10,5kg/st

Weet niet hoe zwaar die generfd zijn... en hoe goed dat valt weg te werken...
Iemand zin of enig idee?
Harm

Antwoord #1 Mei 24, 2005, 16:59:24
edit2Rapporteer  
waar kan je dat kopen dan?
Weet je zeker dat het ABS is??
WaZuP

Antwoord #2 Mei 24, 2005, 22:06:14
edit2Rapporteer  
ben mischien wel zeer geinterreseerd maar hoe is ABS te verwerken iemand zei eens dat je het moest verwarmen ofzo anders kon je het niet met epoxy verwerken?
djb

Antwoord #3 Mei 24, 2005, 22:41:26
edit2Rapporteer  
mmm ben al heel lang op zoek ik kon het nergens vinden waar heb je het vandaan?
en waar kan ik het ophalen al ik wat wil??

en is het echt moeilijk te bewerken met epoxy anders eerst wat proefmonsters maken voordat je het op je board gaat plakken
Fré

Antwoord #4 Mei 25, 2005, 09:07:46
edit2Rapporteer  
Ja, ewel...
Heb nog geen plaat gekocht...

Vind het zonde om erin te investeren als ik een volledige plaat moet kopen...
Maar je vindt ze bij Eriks.

Je moet ze inderdaad flamen om te kunnen hechten met epoxy, maar heb't nog niet geprobeerd...
WaZuP

Antwoord #5 Mei 25, 2005, 10:55:14
edit2Rapporteer  
Hoezo flamen? Bedoel je lomp een gasbrander eropzetten ofzo? en als dit fout gaat krijg je dan geen delaminatie? en weet je hoe ze dit bij de grotere merken het bij de productie boards het aanpakken?

Thanks
Fré

Antwoord #6 Mei 25, 2005, 14:06:53
edit2Rapporteer  
Effectief "lomp" de gasbrander erop...
Maar weet begot niet hoe ze't in lopendeband-productie-systemen doen.
Delaminatie? geen idee, ze... Heb 't zelf ook nog niet geprobeerD.
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #7 Mei 25, 2005, 18:44:00
edit2Rapporteer  
Volgens mij is ABS goed te verlijmen met Epoxy...maar ik kan me vergissen.

Dit is wat ik weet over de "Flame-treatment" :

Wordt inderdaad gedaan om typische (inerte) materialen (Polypropyleen, Polyethyleen e.d.) te binden met epoxy of een andere lijm (o.a. de Base van een snowboard).
De truuk zit 'm in het oxideren van de bovenlaag. De vlam breekt letterlijk wat "bindingsarmpjes" open op moleculair nivo.

De "flame" procedure steekt vrij nauw. Als je dit wilt proberen moet je eerst eens wat ervaring opdoen met een proefstukje.
1) Eerst ontvetten van het oppervlak. Dompel daarna het te behandelde kunstof onder in water, en bekijk hoe snel de waterdruppels naar beneden glijden. ;D

2) Maak de boel goed droog. Zwenk met een gasbrander met een snelheid van ongeveer 30 cm/sec over het oppervlak. Diagonale/vertikale en horizontale banen. De blauwe kern van de brander moet ongeveer 10 mm boven het oppervlakte blijven.

3) Maak het oppervlak weer nat. Als het goed is blijven de waterdruppels "kleven" en rollen niet meer naar beneden. Op de plaatsen waar de druppels nog rollen, moet je nog ff "Flamen"

4) licht opschuren en klaar is kees. .^

Probeer daarna het behandelde oppervlak zoveel mogelijk met rust te laten.

Als het goed is blijft de "Oxidelaag" ongeveer een paar weken "actief". Daarna moet je weer "Flamen".

Groeten,

Leon

WaZuP

Antwoord #8 Mei 26, 2005, 23:34:55
edit2Rapporteer  
thanks leon Fre als je de kosten in 4 kan delen ( nog 2 mensen dan wil ik wel 1/4 deel kopen)

is dan ongeveer 22 euro per persoon en 1,60 m bij 25 cm lijk me mooi te doen. %proost%

Leon jij niet geinterreseerd? je gebruikt ook L-sim dan moet je ook wel een keer abs gebruiken of niet .^
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #9 Mei 27, 2005, 17:28:44
edit2Rapporteer  
Ik gebruik voorlopig de PU giethars van Polyservice voor m'n sidewalls... .^
WaZuP

Antwoord #10 Mei 27, 2005, 21:54:07
edit2Rapporteer  
ah alstublieft please?

dan niet jammer
mathieu3
Gast
Antwoord #11 Mei 28, 2005, 01:45:37
edit2Rapporteer  
Dat flamen, is dat ook aan te raden bij forex?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.