Kite naaien

abe
Gast
Mei 29, 2005, 11:46:55
edit2Rapporteer  
Ik heb nog een oude kite liggen die hier en daar wat genaaid moet worden, maar hij is het niet meer waard om prof. gemaakt te worden. Dus probeer ik het zelf

Met welk soort draad kan ik de kite het beste naaien?
Joost

Berichten: 1318
Antwoord #1 Mei 29, 2005, 11:51:09
edit2Rapporteer  
Ik weet dat je het niet voor over hebt maar een vriend van me heeft een oude wipika met hier en daar wat reparaties laten maken bij kiterepair en was 30 euro kwijt. Dat vind ik toch niet veel en is gelijk erg goed gedaan. Dussss
kevinkite

Berichten: 38
Antwoord #2 Mei 29, 2005, 12:06:42
edit2Rapporteer  
gewone vliegers worden altijd genaaid met gewoon naaimachine garen dus ik denk en ik weet het bijna zeker dat het bij een kitesurf kite ook het geval is,dus gewoon op de markt de goede kleur zoeken
Marc de Munnik

Berichten: 1252
Antwoord #3 Mei 29, 2005, 12:26:44
edit2Rapporteer  
Mijn ma heeft ook oude wipika genaaid.. Gewoon met normaal naai-garen.. Het werkt nog steeds ziet er alleen niet zo heel profi uit! maar maakt niets uit !
plaaggeest

Berichten: 1209
Antwoord #4 Mei 29, 2005, 12:27:52
edit2Rapporteer  
haal naaigaren bij een vliegerzaak zijn net iets steviger dan normale naaigaren!
Erik Verhe1j

Berichten: 1044
Antwoord #5 Mei 29, 2005, 12:31:34
edit2Rapporteer  
inderdaad.. ik heb naaigaren bij vliegerwinkel gekocht. 3 x zo sterk. En schijnt beter UV-bestendigd te zijn.

Groetjes Erik
Garmt

Berichten: 565
Antwoord #6 Mei 29, 2005, 13:12:09
edit2Rapporteer  
Je kunt het evt. aan Marcel~ vragen, die fixt zijn eigen kites geloof ik ook nog wel eens... Verder natuurlijk de tip om alles een aantal keren dubbel te stikken!!

Bij het klimmen maak je gebruik van schlinge's (spelling?). Mijn vorige klimclubje heeft wel eens geprobeerd wat het verschil was met een professionele schlinge en eentje die van hetzelfde materiaal was maar gestikt met een normale naaimachine (maar wel op dezelfde manier gestikt). Na een aantal tests bleek het verschil verwaarloosbaar.
bce

Berichten: 85
Antwoord #7 Mei 29, 2005, 14:33:51
edit2Rapporteer  
gebruik best een draad die uit 100% polyester bestaat. katoen is niet slijtvast genoeg. vliegergaren kan maar hoeft niet echt. je let er best op dat je de steken niet te dicht op elkaar laat volgen want anders verzwak je je zeil te fel en gaat het scheuren op die plaats. om te vermijden dat het zeil teveel gaat schuiven en dat je een scheve naad krijgt kan je eventueel met wat pritt beide stukken als het ware fixeren tov elkaar. pritt is niet agressief en gaat je doek niet extra beschadigen. succes ermee! 
ES

Geen avatar

Berichten: 289
Antwoord #8 Mei 29, 2005, 14:35:59
edit2Rapporteer  
Ik heb m'n kite ook genaait met een soort visgaren, klosje van gekocht.
abe
Gast
Antwoord #9 Mei 29, 2005, 14:39:04
edit2Rapporteer  
Bedankt voor jullie reacties, maar het is eigenlijks onmogelijk om het met een naaimachine te naaien

De tubes die aan de hoofdtube zijn bevestigd, beginnen los te raken, en dit kan alleen worden genaait met de hand.
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #10 Mei 29, 2005, 19:45:50
edit2Rapporteer  
...kan prima met de naaimachine maar dan moet bij WiPiKa de hoofdtube open... Inderdaad 100% polyester naaigaren gebruiken. Voor extra stevige naden kun je Dyneema visdraad gebruiken die in de hengelsportzaak te koop is. Probeer een drieweg zigzag te gebruiken. Dus drie rechte steekjes zig drie rechte steekjes zag... %@!
arjan2
Gast
Antwoord #11 Mei 29, 2005, 20:57:53
edit2Rapporteer  
Gewoon naar vlieger op. en daar je garen halen.
succes
daniell
Gast
Antwoord #12 Mei 29, 2005, 21:44:07
edit2Rapporteer  
Probeer een drieweg zigzag te gebruiken. Dus drie rechte steekjes zig drie rechte steekjes zag... %@!

Noemen ze een triple steek... Waar woon je Abe? Heb een vermoeden als ik je naam mag geloven.
Ben zeilmaker en repareer kite's (in het noorden van het land ;-) zodoende) .
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.