Nut bungee 5 th

semen

Berichten: 294
Juni 14, 2005, 18:28:21
edit2Rapporteer  
Lees in oudere discussies dat de bungee bij een vijfde lijn voooral bedoeld is om de '"slack" uit de lijn te halen. Heeft de bungee echter ook niet een nut om de klap op te vangen op het bevestigings punt van je vijfde lijn als je gepowered je safety trekt?
Vraag dit omdat ik vandaag mijn nieuwe vijfde lijn van North op mijn oude setup met bungee voer en de vijfde lijn precies evenveel langer is als de bungee. Oftewel, bungee verwijderen en set up klopt weer. Kan ik dus zonder problemen de bungee weglaten?

Vaar m'n kleinere kite's met een Naish bar en vandaag weer voor het eerst met een North en mocht je nog twijfelen, ga voor de Naish. Wat een lullig baretje is het toch ( North). Tevens is de slijtage van de depower en vijfde igv North vele malen groter.

bedankt
gary d

Berichten: 205
Antwoord #1 Juni 14, 2005, 18:37:20
edit2Rapporteer  
Ja idd de slijtage is erg groot bij de north bar !
Laatst brak en het depowertouw en de vijfde lijn !
Dat moet niet Kunnen , zo snel al !
ErikSc
Gast
Antwoord #2 Juni 15, 2005, 09:36:25
edit2Rapporteer  
Je kunt de chickeloop & 5e lijn voor je gaat kiten goed insmeren met wax (te koop bij golfsurfzaken etc.) scheelt je een hoop geld en frustraties.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Juni 15, 2005, 09:48:54
edit2Rapporteer  
Klopt helaas van die North bar, maar is off-topic. Ik zou ook wel willen weten of je makkelijk je 2004 5th bar van North kunt "upgraden" naar de nieuwe versie (wel vreemd dat ze de depowerlijn en 5th niet onder handen hebben gelopen. Ik wax mijn lijnen ook, maar nog steeds zie ik slijtage, gaat wel minder snel)
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 Juni 15, 2005, 09:50:17
edit2Rapporteer  
Wax vertraagt idd wel wat, maar het slijt nog steeds.
Volgens mij is het beste systeem nog met een in het plastic verpakte depowerlijn, zoals bij Cabrinha.
Marc de Munnik

Berichten: 1252
Antwoord #5 Juni 15, 2005, 10:21:41
edit2Rapporteer  
Wax vertraagt idd wel wat, maar het slijt nog steeds.
Volgens mij is het beste systeem nog met een in het plastic verpakte depowerlijn, zoals bij Cabrinha.

Klopt, Maar dan gllijd je bar wel wat minder makkelijk. Niet heel erg hoor, Maar ach dat slijten wat kost z`n touwtje nou eenmaal.
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #6 Juni 15, 2005, 10:31:07
edit2Rapporteer  
ik vnd die krengen anders aardig duur, als je met originele loop wil.
Wil je dat niet, dan moet je ook weer een lossen Maui Magic loop kopen.
moderator-5
Global Moderator

Geen avatar

Berichten: 118
Antwoord #7 Juni 15, 2005, 12:01:32
edit2Rapporteer  
Keep it on-topic, vraag gaat over setup!
zagy

Berichten: 804
Antwoord #8 Juni 15, 2005, 13:41:07
edit2Rapporteer  
denk dat als je het geheel wilt inkorten beter een stuk lijn eraf kunt halen en de bungee er wel op. Het heeft namelijk wel zijn functie
semen

Berichten: 294
Antwoord #9 Juni 15, 2005, 15:17:45
edit2Rapporteer  
Ik begrijp van oudere posts dat de nieuwe North bar dus geen bungee meer heeft wat overeenkomt met mijn nieuwe lijnen. De vraag is dan ook specifiek of de bungee niet noodzakelijk is om de krachten die vrijkomen op de 5 th line op te vangen naast het mooi strak houden van de 5 th line. Oftewel, zijn er al gebruikers van de nieuwe North bar zonder bungee die hier problemen mee hebben of werkt alles als advertized.
Bij mijn rhino IV kun je namenlijk goed aan het bevestigingslusje van de 5 th zien dat er af en toe aan getrokken wordt.

thanks
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.