beginner

brouwer
Gast
Mei 28, 2006, 18:07:48
edit2Rapporteer  
he te gekke kiters ik heb nu een paar lessen gehad en nu wil ik 2ehands kite aanschaffen wat voor een kite zou voor mij het beste zijn ik ben 100 kg en ik wil zo tussen windkracht 3-6 gaan kiten.

thanks
plaaggeest

Antwoord #1 Mei 28, 2006, 18:16:54
edit2Rapporteer  
Je hebt een grote keus aan kites en merken. Ik zou met jou gewicht gaan kijken voor een 14m. Kan je er later nog een 10 m bijkopen. Een aantal beginnerskites zijn:

Naish: Aero2 (2003) Kan je al krijgen voor 250 euro op internet vergelijkbaar met de cabrinha co2
         Boxer

North: Toro
          vegas (hele snelle kite die je aan het begin mischien toch net iets te snel afstraft bij een foutje!

Cabrinha: Co2 stabiele beginnerskite die je niet te snel afstraft
             Switchblade(bowkite) Veiligheid en depower zijn gigantisch! Alleen 2e hands weinig verkrijgbaar!

En zo zijn er nog veel meer merken!
Maurits

Antwoord #2 Mei 28, 2006, 19:18:34
edit2Rapporteer  
idd, stap eens een keer een shop binnen en informeer daar eens naar de diverse merken, mogelijkheden etc. Wat is je budget btw?
rEwd

Antwoord #3 Mei 28, 2006, 19:37:25
edit2Rapporteer  
Slingshot Diesel zou je ook nog eens kunnen bekijken... Op Ebay staan mooie aanbiedingen bij onze Oosterburen... Ikzelf ben aan het kijken om mijn quiver naar beneden uit te breiden met een SS Diesel 7...
milamber

Antwoord #4 Mei 28, 2006, 20:43:40
edit2Rapporteer  
Heb de diesel 15 en 11, zijn echt top kites. Veel minder last van vlagen door dat autopilot systeem. Erg relaxte kites, lekker voorspelbaar precies wat je nodig hebt als beginner!
rEwd

Antwoord #5 Mei 28, 2006, 20:51:03
edit2Rapporteer  
Ik las echter dat het auto-pilot systeem de Diesel wel erg traag maakt? Zijn dit ook jouw bevindingen?
milamber

Antwoord #6 Mei 28, 2006, 21:23:55
edit2Rapporteer  
Nee vindt ik niet. Vooral mijn 11 vindt ik perfect, is redelijk snel maar niet te....Dat is erg prettig als je het aan het leren bent. Mijn 15 is natuurlijk wel langzamer en daar heb ik het autopilot ding uitgezet. Vindt dat bij lagere windkrachten niet echt nodig
(HJ) MINI-ME

Antwoord #7 Mei 28, 2006, 23:21:03
edit2Rapporteer  
Ik ben ook een beginner en ben gegaan voor de Assault van Liguid Force .. Ik was opzoek naar een kite die een groot windbereik had/heeft en waar ik mij veilig mee voel zodat ik het kiten snel onder de knie kan krijgen.. Ik kite samen met mijn vriendin en weeg zelf 95kg. Heb gekozen voor een 12m2 en een 16m2 Assault...
Ik heb lang niet de ervaring (geen) als de meeste op dit forum zullen hebben maar heb wel veel info opgedaan mbt alle kites, merken, types in combi met boards enz schater Voor het verzamelen van die info had ik dan ook alle tijd omdat ik in 1e instantie zat te wachten op de Waroo 14m2 schater
Nu begrijp ik dat die ook leverbaar is en zou ook optie kunnen zijn....
De Waroo is wel 2m2 groter dat de Switchblade van cabrinha of de Assault maar het schijnt zo te zijn dat je met de Waroo iets minder is bij minder wind...ofwel... de Assault en Switchblade 12m2 staan misschien wel gelijk aan de 14m2 van Waroo qua low-end..
Bovendien wordt er op dit moment goed gestunt met de prijzen van de Switchblade en Assault..
Lees ook http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?topic=16176.0

Prijzen ListenToMe

Assault 12m2 compleet        950,-
Switchblade 12m2 compleet 989,-
Waroo 14m2 compleet        1078,-

Succes met je aankoop  ThumpsUp
ThomasC

Antwoord #8 Mei 28, 2006, 23:30:46
edit2Rapporteer  
Voor mij (87 kg) was een 15-11 combi (fuel) ideaal, zit je van 12-27 knopen gebakken!
Jarno

Geen avatar

Antwoord #9 Mei 29, 2006, 00:06:22
edit2Rapporteer  
100 kg zou ik denken aan een 16 en een 12 ongeveer of misschien alleen een 16 met een goeie depower om te beginnen, als je budget wat lager is. zeker met de zomer die eraan komt...
Idefixe

Antwoord #10 Mei 29, 2006, 01:09:41
edit2Rapporteer  
Ik ben zelf DE absolute beginner en weeg 95 kg. M'n eerste aanschaf was een 12 meter cabrinha element. Vwb type heb ik het en ervaar ik het nog steeds als een heerlijke kite. Je kunt echt allerlei "stomme dingen" uithalen maar iedere keer stond m'n kite ( na weer de zoveelste wasbeurt  (grinnik_kitesmiley) ) keurig op 12 uur boven me. Ik heb wel spijt van de maat 12 meter. Wil je als beginner lekker wegvaren met die 12 heb je toch wel een flinke bak wind nodig en dat is als beginner dus "best wel spannend". Achteraf gezien was een 14m voor mij beter geweest. Ik ga dus nu voor de combi 14 en 18 en dan het liefste een Cabrinha CO2 ( zijn net iets sneller als dat de element is) Alhoewel ik een voorstander ( over het algemeen veel goedkopere 2005 modellen) van de duitse markt ben heb ik afgelopen vrijdag een zo goed als nieuwe ( gebruikte) CO 2 18 meter bij een nederlandse shop in Harderwijk gekocht ( (sealedlips_kitesmiley) ik noem geen namen anders is het weer reclame) : keurige kite voor een keurige prijs! Nu weer ff euries sprokkelen voor m'n 14..........
Edward1980
Gast
Antwoord #11 Mei 29, 2006, 01:14:24
edit2Rapporteer  
Ik weeg 93 kg, en heb enkel een cabrinha contra 16.5 , ik vaar hier altijd mee. tot aan een goede windkracht 5. Heb wel 2 boards. 1 kleintje voor als het harder waait, heb je toch een paar knopen winst. Wil er wel dit jaar nog een twaalf bij kopen. Zit zelf te denken aan nog een cabrinha, nitrootje of zo..

Deze hele week iig perfecte wind voor mijn 16.
Edward1980
Gast
Antwoord #12 Mei 29, 2006, 01:32:00
edit2Rapporteer  
Ik zou dan veeeeel eerder voor een contra 16.5 gaan van cabrinha. Das echt de beste kite van de grote maten als je het mij vraagt. Ze zeggen dat die kite zo snel is als een 14 en het heeft een enorme depower. Ik houd hem dus echt tot een goede windkracht 5. En ben ook pas vorig jaar begonnen. Ik zou dus idd ook een 12 willlen omdat eht vanaf windkracht die goede 5 misschien wel relaxter zou zijn om met een 12 te varen. Maar ik heb zelf ook een nitro 17 gevaren uit 2004, maar die is een stuk slomer dan de contra. Dus ik zou zelf niet voor een co2 18 gaan. 18 is over het algemeen echt HEEEEEEEEL traag. En de CO2 is al geen high aspect. Dus zowiezo al een minder snelle kite dan een contra 16.5. Die 2 m2 compenseer je dus door middel van de snelheid.
Mijn advies zou . wat cabrinha betreft dus een 12 nitro of co2. co2 is beter voor beginners en mensen die op zee varenv vanwege hoge stabiliteit en een contra 16.5 ....
Heb je denk een super set aan. goed om te leren, en lekker om een paar jaar mee door te varen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.