bekend met Kaap Verdische eilanden

storm

November 30, 2005, 03:24:02
edit2Rapporteer  
Ik wil eind januari naar Kaap Verden gaan. Hebben mensen ervaring met kiten daar. BEn opzoek naar informatie betreffende de wind, temperatuur en andere zaken die goed zijn om te weten.
Roderick

Geen avatar

Antwoord #1 November 30, 2005, 16:33:16
edit2Rapporteer  
Ik ben er alleen eind augustus 2003 geweest. (Dat is om te kiten eigenlijk niet het goede seizoen.) Er wers toen door de locals gezegd dat er in de winter (rond kerst in ieder geval) iedere dag 4 a 5 bft van links staat en dat het dan wel koud en bewolkt is is. (Nou vraag ik me af hoe koud het op 10 graden nb overdag kan worden maar ja je kan natuurlijk voor de zekerheid je shorty mee nemen.) 
Op Sal (Het eiland met het internationale vliegveld) is een plaatsje "santa maria" waar veel gekite wordt. Dit is een soort hotel oase midden in de woestijn. Behalve kiten en duiken is er volgens mij niet zo heel veel te doen. Als je komt om te kiten hoeft dat natuurlijk ook niet. Bij Santa Maria is de branding een shore-break die in de tijd dat ik er was niet zo veel voor stelt. In de winter schijnt dat andere koek te zijn. In de baai van Santa maria zitten een stuk of 4 surf / kite cenbters die materiaal verhuren en les geven. Zal in het kiteseizoen dus wel erg druk zijn. Toen ik er was konden we de hele baai verdelen met zijn 4-en (Ik was toen 1 van die mensen die les had) Er was toen dus alleen niet elke dag wind.
Mocht je specifieke dingen willen weten dan zou ik zeggen vraag maar...
drifter

Antwoord #2 December 01, 2005, 00:30:33
edit2Rapporteer  
hey roderick, ik heb ook wel zitten kijken naar kaapverde.

Er zou dus een NO wind staan, die komt dan toch over het hele eiland? Santa maria ligt in het zuiden met zee aan de westkant. Ik snap dus niet hoe de wind van links kan komen dan.

En je zit dus in die baai met schuinaflandige wind van links, uiteinde van de baai heb je dikke golven. En je kunt schijnbaar ook een stukje oploeven om een vlakwater spot te vinden. klopt dat?

Je hebt toch niet overal shorebreak als de wind aflandig is?

thx
adriaan
Gast
Antwoord #3 December 01, 2005, 01:14:13
edit2Rapporteer  
Ben er in maart geweest. Top. Iedere dag wind tot zonsondergang. Santa Maria ligt in een baai waar de wind cross-offshore is. Naar rechts is het dan vrij vlagerig want dan ligt het in de luwte van het dorp. Naar links is top (moet je wel flink opkruisen): vlak en steady wind. Ponta Preta ligt aan de zuidwest punt, 5 min rijden van Santa Maria, en is voor de big dicks. Shark beach is aan de zuidoost zijde waar de wind cross-onshore is, steady met een redelijke chop. Daar moet je wel vervoer voor regelen. Eiland is geheel kaal, vrij duur en na 9 uur is het dood. Ga je alleen voor het kiten dan is het een aanrader. Hoi Joepie
radrobby
Gast
Antwoord #4 Januari 09, 2006, 16:08:45
edit2Rapporteer  
super daaro,.. alleen niks bij de west kust,..en dan dus echt heeeeeeel niks, nooit wind, geen golven , meeeeega vlagerig,.. grrrrrrrrr,..... alleen sharkbeach/ salines is perfect, altijd wind mooie golven, dikke fun,en dus echt heeeeeeel goed... alleen wel steeds vervoer regelen, ik heb nog wat tel. nummers daarvoor als je wilt.
FrankP

Antwoord #5 Januari 09, 2006, 21:18:39
edit2Rapporteer  
Hier vindt je al heel veel info:
http://www.kitesurfcaboverde.com/
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.