tips voor Zuid Afrika in augustus

Flof175

Juli 25, 2005, 13:54:04
edit2Rapporteer  
Voor aanstaande maandag 1 aug. heb ik een last minute voor 3 weken Zuid Afrika geboekt. De tweede en de derde week zullen we langs de zuid-oostkust via Durban met de auto richting Kaapstad rijden. Voor mij is dit land helemaal nieuw, ik weet er nog vrij weinig van maar nou heb ik gehoord dat je er verdomd goed kunt kiten. De kitespullen gaan dus ook zeker mee.  loser

Er zijn ongetwijfeld kiters hier op het forum die wel eerder in SA zijn geweest, of er overwinteren. Kunnen  jullie mij wat meer vertellen over onder andere:
-   Wat de geschikte kitespots zijn waar je zeker even moet stoppen om het water op te gaan.
-   Welke wind kun je verwachten en welke kitematen kun je meenemen? (9m, 12m, 16m)
-   Je shorty of steamer meenemen? (steamer toch?)
-   Suggesties voor eenvoudige  accommodatie.
-   De do’s en don’ts op en bij het water.

Alle links naar websites en tips zijn van harte welkom om er een geweldig trip van te maken.
                                                                                                                    ...........
Fe®®y

Antwoord #1 Juli 25, 2005, 13:58:37
edit2Rapporteer  
volgens mij zwemmen daar haaien (geschokt_kitesmiley)
heb wel eens op tv gezien dat ze er met bootjes naar toe gaan om ze te voeren, en als je durft ze onder water te bekijken.(in z'n kooi)
Roel W

Antwoord #2 Juli 25, 2005, 14:32:15
edit2Rapporteer  
Zie eens op www.kitebeaches.com ,heb eens effe snel gekeken en is wel wat info over verschillende spots.

Je kan je bericht mss ook eens posten op kiteforum.com,zitten redelijk wat internationale kiters op.

Dacht dat Aaron Hadlow ook altijd overwinterde in zuid-afrika,heb hem op de testdag van flexifoil tijdje geleden gezien,had ik dat nu geweten zou ik het hem mss kunnen vragen. (grinnik_kitesmiley)

Veel plezier trouwens en laat eens effe weten hoe het is geweest,altijd leuk om te lezen. ThumpsUp
Petteflat

Antwoord #3 Juli 25, 2005, 19:33:25
edit2Rapporteer  
Je zou even op het forum van ikiteboarding.com moeten kijken, daar zitten allemaal Afrikaners ;-).
Van Durban naar Cape Town is heel veel kust, met honderden kitesurf mogelijkheden. Windseizoen voor Kaapstad is zomerseizoen (nov - feb.), in augustus moet je mazzel hebben. Windzekerder zijn dan volgens mij Durban, East Londen, Port Elisabeth, Jeffreys Bay, enz. enz. enz. Check kitebeaches, en ikiteboarding.com! Hangt ook vanaf of je golven wilt, of vlak water.

Voor Kaapstad heb je een steamer nodig vanwege het koude water, rest van de kust ben je denk ik beter af met shorty of shortarm. Alle kitematen meenemen.
Overnachten in backpackers hostels. Vind je overal, zijn meestal goed, is makkelijk contact maken met andere 'reizigers'. Reken op 6 a 7 euro per nacht. Zie ook: http://www.coastingafrica.com/

Vergeet niet een surfplankje mee te nemen! Die hele kust is top surflocatie (http://pic.pointbreak.biz/elandsbaai).
xxPollyxx
Gast
Antwoord #4 Juli 25, 2005, 23:58:52
edit2Rapporteer  
Net buiten kaapstad heb je blauwstrand, waar volgens mij wel aardig wat gekite wordt. In het waterfront (kaapstad) zit een vliegerzaak en de eigenaar kan je genoeg erover vertellen en weet de juiste spots wel. Port Elizabeth is ook een echte watersport plaats. Ik zou wel een steamer meenemen, water is vrij frisjes. Durban (oostkust) kan ik niet over meepraten, daar ben ik nooit geweest.

Net buiten kaapstad heb je gansbaai, dit wordt/werd gezien als de beste plek ter wereld om met witte haaien te duiken. Dit is een echte aanrader elke keer als ik in RSA ben en ik heb de tijd ga ik weer duiken. Daar kan geen safari in het Paul Kruger park tegenop. Je hebt geen duik brevet nodig!!!! heb er al 3 keer gedoken en elke keer great whites gezien (elke keer zat er wel 1 tussen van meer dan 4.5 meter (+- 1000kg)). Laat je niet verleiden om het op andere locaties te doen, ze zullen altijd zeggen dat er genoeg haaien te zien zijn, maar ik heb meerdere malen mensen gesproken die geen haai gezien hebben.  http://www.carcharias.co.za

Ik ben echt jaloers, kan niet wachten om weer naar Zuid-Afrika te gaan. Het is mijn favouriete land. Hoop er het komende jaar weer te mogen komen.

Veel Plezier,

ps Niets is zo lekker als een struisvogel biefstukje van een halve kilo.....
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.