Kitesurfen in Biarritz?

tama

Geen avatar

Berichten: 34
Juli 27, 2005, 09:23:07
edit2Rapporteer  
Hey!

Ik heb de mogelijkheid om met een paar vrienden mee te gaan naar Biarritz. Zij gaan om te golfsurfen, maar ik wil uiteraard kitesurfen!
Is er iemand die mij meer kan vertellen over de mogelijkheden om daar te kitesurfen en waar ik allemaal rekening mee moet houden?
Of kan ik, als gevorderde beginner, beter m'n spullen thuis laten? (tong_kitesmiley)

Tnx!
Thomaz
Gast
Antwoord #1 Juli 27, 2005, 09:39:39
edit2Rapporteer  
Biarritz zelf zou ik niet echt aanraden. Het is er druk aan het strand en een zwerm golfsurfers. Die kunnen sosm rare hersenkronkels krijgen als ze vinden dat je op "hun" spot kite.
Tussen Biarritz & Hossegor is het wat kalmer.
Messanges-plage vond ik stukken rustiger.
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #2 Juli 27, 2005, 14:08:32
edit2Rapporteer  
ik ben enige jaren geleden wezen windsurfen in biarritz en ben daar enkele weken geweest ,maar daar is zomers bijna geen wind ,Wel heb ik daar leren golfsurfen wat ook helemaal te gek is ,Maar voor wind en kitesurfers is het geen idiale plek ,De golven zijn echt hoog ,en breken vlak voor de kant ,je heb daardoor een behoorlijke onderstroom ,En als het een keer waait dan moet je van een behoorlijk niveao zijn om daar te kunnen kitesurfen ,(Kite relauchen in diep water?)           Het strandt is druk met badgasten ,en elke zomer verdrinken daar wel enkele toeristen(surfers) ..
lennart
Gast
Antwoord #3 Juli 29, 2005, 19:41:54
edit2Rapporteer  
ik ben zelf in Messanges geweest en het is daar wel goed te doen ik heb het daar geleert dus  zo moeilijk is het niet
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #4 Juli 30, 2005, 11:34:46
edit2Rapporteer  
tama, ik zou het niet doen.

ik kom daar al jaren om te golfsurfen, maar daar wil je echt niet kiten, ook al ben je gevorderd; plus de stranden waar je maten golfrijden is uiterst ongeschikt om te kiten a) vanwege de veelal matige wind en b) vanwege een zilzoen badgasten die zich aan jou irriteren en jij nog meer aan hen, want zij weten echt niet hoe met een uit de lucht vallende kite om te gaan.

hoe graag je het ook wilt: NIET doen.
WEL moet je meegaan en daar een golfsurfer huren, want beide sporten zijn ECHT super te gek, neem dat van me aan!!!!! (ik doe het beide nu een aantal jaren...)

gr danny
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.