betere deals door samenwerken, samengaan, info delen etc.

tilburg

Oktober 01, 2005, 01:48:19
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal, het mooie van kitehigh is dat de site bezocht wordt door kitesurfers. Die net zoals ik van alles nodig hebben en graag met enige regelmaat op reis willen en het liefst met goede deals en kortingen de deur uit lopen.

Wat ik eigenlijk wil opperen is het feit dat we vaak allemaal hetzelfde willen en als we dit op een of ander manier kunnen bundelen dat we leuke kortingen kunnen bedingen bij dealers etc.

voorbeeldje: koper"doet u mij deze kite, zit er nog wat korting op...........?"
                  verkoper"nee....zit maar weinig marge op.

of       Koper"doe maar 35x de naish torch in de maten ..........en ik wil er 20% korting op.

Verkoper"ga ff een belletje plegen...... ok"?!

Misschien dat kitehigh.nl een soort inkooppagina kan maken.  ThumpsUp
Joris

Antwoord #1 Oktober 01, 2005, 02:19:33
edit2Rapporteer  
mja op zich wel redelijk idee, maar hoe wil je dat dan gaan regelen? het gaat dan om toch wel grote bedragen. als je eerst inkoopt heb je zo misschien 5 kites over, en mensen voorruit laten betalen is ook een beetje tricky voor hen dan.
PeeWee

Antwoord #2 Oktober 01, 2005, 09:01:19
edit2Rapporteer  
Vorig jaar een dergelijke actie gedaan. Toen bleek dat veel kiters de fanatic skypirate wilde hebben. Uiteindelijk met ongeveer 20 man bij twee dealers tegelijk ingekocht. Scheelde 150 euro per board. Zelf afrekeken met de dealers op een gezamelijk vastgesteld moment. Met wat moeite werkt het. En loont het. ThumpsUp
Tom

Antwoord #3 Oktober 01, 2005, 09:12:12
edit2Rapporteer  
Correctie we hebben met ze 7en een fanatic skyrider gekocht .. Voor idd 150eu minder! We gingen gewoon alle winkels in debuurt bellen van joh als ik 7 boards koop hoeveel korting krijg ik dan. Maar ze hadden al snel door dat er een groep gasten bezig waren met wroeten dus ging er een mail vanuit de inporteur naar de winkels dat ze ons niet meer dan zoveel % koting mochten geven.. Uiteindelijk hebben we in oostvoorne de 7 boards gekocht en die vent keek niet eens blij Smiley Maar iedereen kwam opdagen en heeft een board gekocht dus was zeker een succes
PeeWee

Antwoord #4 Oktober 01, 2005, 09:23:02
edit2Rapporteer  
Hi, Tom

Naast de "Oostvoorne groep" was er ook een "Amsterdam groep" (van geloof ik de zelfde grootte). De boodschap blijft gelijk. Met wat moeite zijn er leuke deals te maken.
Japairman

Antwoord #5 Oktober 01, 2005, 10:18:56
edit2Rapporteer  
Klopt peewee er zijn ook een stuk of 4/5 van die boards bij kiten.nl gekocht verder had eurofun ook nog een kite en wat andere rand artikelen verkocht.

Maar inderdaad de moeite loont.

tilburg

Antwoord #6 Oktober 01, 2005, 19:04:42
edit2Rapporteer  
kan kitehigh loser geen trefpunt maken waar we het een en het ander kunnen regelen?
Passie

Antwoord #7 Oktober 01, 2005, 19:12:44
edit2Rapporteer  
zou mooi zijn toch.. beetje voordelig stuff binnehalen:)"///
Rutger II

Antwoord #8 Oktober 01, 2005, 19:14:01
edit2Rapporteer  
Daar is het te incidenteel voor, of koop jij om de maand een nieuw board?
Kevin

Antwoord #9 Oktober 01, 2005, 19:17:46
edit2Rapporteer  
nee je koopt idd niet om de maand een nieuw board maar nu de 2006 modellen komen zullen wel veel mensen overstappen en dan is het wel voordeliger !!
Groet kevin
tilburg

Antwoord #10 Oktober 01, 2005, 19:36:53
edit2Rapporteer  
klopt, maar je moet het zien in de 10000 kitehigh riders die de site bezoeken dan heb je altijd een groep die op vakantie wil of spullen willen kopen.......dus een meetingpoint voor kopers of reizigers lijkt mij ok.... loser schater
KiteDemon

Antwoord #11 Oktober 01, 2005, 19:47:21
edit2Rapporteer  
Gewoon bij 1 dealer regelen. Het is hetzelfde als het aanbrengen van klanten. Of heeft de dealer liever dat er bij een andere dealer wordt gekocht......of erger...in Duitsland...
Bodhi

Antwoord #12 Oktober 02, 2005, 02:43:07
edit2Rapporteer  
Of zo'n deal regelen in Duitsland! Ben je misschien nog goedkoper uit!!!  (tong_kitesmiley)
surf

Geen avatar

Antwoord #13 Oktober 02, 2005, 12:00:15
edit2Rapporteer  
Ik vind het een top idee hoor. Wel jammer dat ik net een nieuwe Demon heb gekocht. Maar iedereen wil toch zijn spullen voor minder. Of een reisje regelen lijkt mij ook wel wat. Tilburg waneer ga we op kitereis? En waarheen? Nog even een seizoensafsluiter in oktober..................
bignelis

Antwoord #14 Oktober 02, 2005, 13:23:46
edit2Rapporteer  
Ik vind het van de winkels ook DOM om hier niet op in te gaan. Uiteindelijk draait het toch om hoeveel geld je binnen krijgt op een dag, niet hoeveel producten je daarvoor moet verkopen. Als je dan per artikel in moet leveren op je marge om toch dezelfde marge te realiseren in totaal ben je toch dom als winkelier om het niet te doen. En zo'n importeur breekt gigantisch de wet door een dergelijk telefoontje te plegen. Prijsbinding mag niet!!!!
Nomaad
Gast
Antwoord #15 Oktober 02, 2005, 15:04:20
edit2Rapporteer  
Maar waarom niet als Kitehigh member een kortingpas krijgen van bv Eurosurfing. Zie dat zij deze site sponsoren. Dit zou een zeer slimme zet zijn om  klanten binnen te halen en te behouden. Ze zullen meer gaan afzetten dus dan kunnen de marges omlaag. Voor ons voordeliger prijzen dus Win Win zou ik zegggen.
johan

Antwoord #16 Oktober 02, 2005, 16:11:09
edit2Rapporteer  
Ik ken een paar jongens die samen 10 slingshot fuels hebben gekocht, nieuw, 2005 modellen. Ik weet dat ze een hele beste korting hebben gekregen. Natuurlijk loont dit soort zaken de moeite. gr johan
Arjan

Geen avatar

Antwoord #17 Oktober 02, 2005, 23:22:14
edit2Rapporteer  
Wat LEAF zegt vind ik ook een prima idee, dat moet toch realiserbaar zijn?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.