Sorry van m'n late reactie. Ben een beetje druk, vandaar....
Hi leonB,
je site ziet er inderdaad goed uit, lekker overzichtelijk . Wat ik alleen niet kan vinden is hoeveel en welke soort glasdoek je hebt gebruikt voor die Squirt120. Ik wil een boardje bouwen maar heb geen mogelijkheid om te shapen, dus ik neem 6mm corecell en verlijm dat tussen twee plaatjes formica met een kunstof rail. Hierdoor heb ik een redelijk dunne rail en een 'plat' board, eventueel met een kleine concaaf.
Welk glasweefesel kan ik hier dan het beste voor gebruiken? Keper of UD weefsel, en 2 x 160 grams, of 1 x 280 oid?
Ik speel dan wat met de lengte van het doek om wat meer stijfheid te krijgen onder de voeten, en meer flex richting tips. Is dit te doen, of toch af te raden? Elk advies is welkom. Ik hoor het wel!
je site ziet er inderdaad goed uit, lekker overzichtelijk . Wat ik alleen niet kan vinden is hoeveel en welke soort glasdoek je hebt gebruikt voor die Squirt120. Ik wil een boardje bouwen maar heb geen mogelijkheid om te shapen, dus ik neem 6mm corecell en verlijm dat tussen twee plaatjes formica met een kunstof rail. Hierdoor heb ik een redelijk dunne rail en een 'plat' board, eventueel met een kleine concaaf.
Welk glasweefesel kan ik hier dan het beste voor gebruiken? Keper of UD weefsel, en 2 x 160 grams, of 1 x 280 oid?
Ik speel dan wat met de lengte van het doek om wat meer stijfheid te krijgen onder de voeten, en meer flex richting tips. Is dit te doen, of toch af te raden? Elk advies is welkom. Ik hoor het wel!
De layup van de Squirt is als volgt:
1 x 0.8 mm Formica;
2 x 280 gr/m2 keper glasweefsel;
2 x 7 mm corecell -> uiteindelijk geshaped tot 10 mm dikte.
2 x 280 gr/m2 keper glasweefsel;
1 x 0.8 mm Formica;
Dit wordt mijn volgende HPL boardje:
1 x 0.8 mm Formica;
1 x 280 gr/m2 keper glasweefsel;
1 x 220 UD glasweefsel;
2 x 7 mm corecell -> Bol dek tot 6 mm dikke sidewalls, concaaf 5 mm, tapse flextips tot 3 mm.
1 x 220 UD glasweefsel;
1 x 280 gr/m2 keper glasweefsel;
1 x 0.8 mm Formica;
Ik heb ook een "sterkte" tabel voor de verschillende weefsels samengesteld. Als je hier de achterliggende theorie van wilt weten moet je maar ff een seintje geven….
Succes met freubelen!
Groeten,
Leon