kiten in de buurt van Rosas (spanje)?

Freaking!
Gast
Maart 08, 2004, 18:37:14
edit2Rapporteer  
In de buurt van Rosas kun je toch ook ergens kiten?? Of mischien bij Rosas zelf??

- Wie zou mij de plaatsen kunnen noemen en is het goed te bereiken met de auto??
- Is het er ook lekker warm rond maart/april en later?
- Wat kost het daar ongeveer allemaal?

alvast thnx..
kabouter plop
Gast
Antwoord #1 Maart 08, 2004, 23:34:27
edit2Rapporteer  
komen er net vandaan, ROSES ligt in een baai met heel veel strand waar goed te kiten valt met super vlak water, ik zou alleen niet midden in de zomer gaan want dan is het een gekkenhuis.
er hangt totaal geeen surfsfeer maar je kan er wel belgische frieten scoren en doorzakken in cafe de klomp.
als je er niet tegen opziet om 1200 kilometer verder te rijden dan is tarifa een beter alternatief.
Radical Ronnie

Logs: 0 | 1555 uur
Antwoord #2 Maart 09, 2004, 12:28:06
edit2Rapporteer  
Hé freaking!

Camping La Ballena Alegre ligt tussen Sant Pere Pescador en l'Escala, in de baai van Rosas.

Op die camping is zelfs een kitesurfschool aanwezig waar ZEKER weten ge-kitesurfd mag worden (in het aangegeven gebied). Deze wordt door goede bekenden van me gerund en via hun weet ik dat er ook voor 2004 geen problemen zijn    

Meer details over de camping en de watersport mogelijkheden via de volgende link:
http://www.ballena-alegre.es/ballena2/01_home.php?lang=NL

Klik even door naar Activiteiten - Watersport voor meer info...

Adios!

Ronaldo
dow-rhino2

Antwoord #3 Maart 09, 2004, 12:29:55
edit2Rapporteer  
ik heb het ook uitgezocht en inderdaad la ballena alegre ziet er super uit alleen overal moet je uit kijken voor die agenten van de hogere rang zeg maar ben ff de naam kwijt want die geven boetes van 400 euro ofzo en nemen spullen in beslag dus das wel minder.
Freaking!!
Gast
Antwoord #4 Maart 10, 2004, 16:50:03
edit2Rapporteer  
maar als ze boetes uitgeven mag je er dus niet kiten of wel???
klaasvaak!
Gast
Antwoord #5 Maart 10, 2004, 16:55:44
edit2Rapporteer  
wat is da voor bullsjit arnox!
andy
Moderator

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #6 Maart 10, 2004, 16:57:58
edit2Rapporteer  
Tussen de campings heb je vaak rustige plekken waar je gewoon kan kiten. Ga dus niet in drukke gedeelte kiten!

Vorig jaar waren er toch nederlanders die gewoon tussen de badgasten door vaarde en ook regelmatig overheen sprongen. En het afgezette gedeelte voor zwemmers keken ze ook niet naar ...

Andy
dow-rhino2

Antwoord #7 Maart 10, 2004, 22:02:16
edit2Rapporteer  
het verhaal is meer dat de plaatselijke verordering het goed vind maar dat het provenciale gedeelte het niet goed vind. in spanje hebben ze daar allemaal verschillende mannetjes voor dus als je de verkeerde treft dan heb je een probleem.
Paul

Antwoord #8 Maart 10, 2004, 22:40:28
edit2Rapporteer  
Hi everybody,

Ik ben vorig jaar ook naar Roses geweest en ga dit  jaar weer. Weet wel dat het onwijs druk is.  Zie hier een foto http://home.planet.nl/~rempf001/paul/Dsc01629.jpg op 13 juni gemaakt.
Foto is gemaakt van camping Nautic Almata in de richting van st. perre pescador. Je kan vanaf deze camping gemakkelijk naar het kitesurf strand lopen. De kitesurf school zit verderop tegenover camping Aquarius maar dat weet ik niet meer zeker.

Wij zijn in de 2de week van juni gegaan. In juli is het gekkenhuis en zijn alle campings helemaal volgeboekt. Stranden zijn helemaal niet meer te bewandelen.

Kitesurfen kan alleen bij de kitesurf school. Dat is vlakbij het dorp st. perre pescador. Agenten komen echt controleren en boetes zijn hoog. Overal staan borden dat je niet mag kiten, dan de aangewezen plek.

Toch heb ik vorig jaar veel kiters gezien die het verbod negeren.

Wind is echt perfect. Iedere dag rond een uur of 2 tot 6 begint het zeer constant te waaien. Door de baai en de ligging ontstaat er een constante schuin aanlandige wind van rond windkracht 3/4.

zie ook deze pagina van camping aquarius
http://www.aquarius.es/flash/pwindho.htm

- Wie zou mij de plaatsen kunnen noemen en is het goed te bereiken met de auto??
>> st.perre pescador. Alleen Goed bereikbaar met Auto.
- Is het er ook lekker warm rond maart/april en later?
>> Vanaf begin juni is het super niet te warm en niet te koud.
- Wat kost het daar ongeveer allemaal?
>> Laag seizoen op camping goed betaalbaar. (22 euro per nacht 2 personen) Vanaf 22 juni... ongeveer in het hoogseizoen erg prijzig allemaal. Campings hanteren dubbele tarieven.
kabouter plop
Gast
Antwoord #9 Maart 10, 2004, 23:03:22
edit2Rapporteer  
waarom  rosas als het roses is, zo vindt je het nooit ;D
Paul

Antwoord #10 Maart 10, 2004, 23:24:24
edit2Rapporteer  
waarom  rosas als het roses is, zo vindt je het nooit ;D

Type foutje inmiddels aangepast :-) thanx
Eddie
Gast
Antwoord #11 Maart 25, 2004, 19:51:59
edit2Rapporteer  
Als ik mij niet vergis komt er dit seizoen een oficieel  kite gedeelte tussen Camping Las Dunas en Aquarius!!;D
Thomas
Gast
Antwoord #12 Maart 27, 2004, 23:58:37
edit2Rapporteer  
Tarifa is misschien relaxter qua oord maar wind oh maar ben er 4 keer geweest en op de wind is geen pijl te trekken....  of polenta (die alleen ok is in zomer met voldoende zon) of levante..dan waait het meestal knoert hart en schuin aflandig 6bft en meer..

Voor mij is TARIFA afgedaan.. ga er nooit meer naar toe om te kiten.. En ook daar is het gekkewerk. meer dan 500 kiters op het strand.. 8)

komen er net vandaan, ROSES ligt in een baai met heel veel strand waar goed te kiten valt met super vlak water, ik zou alleen niet midden in de zomer gaan want dan is het een gekkenhuis.
er hangt totaal geeen surfsfeer maar je kan er wel belgische frieten scoren en doorzakken in cafe de klomp.
als je er niet tegen opziet om 1200 kilometer verder te rijden dan is tarifa een beter alternatief.
steveverelst
Gast
Antwoord #13 Maart 28, 2004, 10:49:15
edit2Rapporteer  
ik ben deze zomer een aantal dagen in rosas geweest daar is een kitesurf verbod maar als ge 10-15 rijd ben je in sant pere de pescador
zalige spot
ik ga nu de laaste week van pasen terug
hoop da het weer dan wa ga meevallen 8)
steve
Tim

Antwoord #14 Maart 28, 2004, 18:47:39
edit2Rapporteer  
PLAATJES????? ??? ???

Staan er misschien nog een wat meer foto's kaartjes e.d. online???

Hoe groot is het gedoogde kitesurf gebied eigelijk??? en een breed strand???

Alle info tot nu toe klinkt super!!!
steveverelst
Gast
Antwoord #15 Maart 28, 2004, 20:43:27
edit2Rapporteer  
http://groups.msn.com/prokiters/spanje2003.msnw?albumlist=2
hier staan wat foto's op
steve
Paul

Antwoord #16 Maart 29, 2004, 00:11:18
edit2Rapporteer  
coool! laat even weten via het forum hoe het was! Ik ga namelijk de gehele maand juni!

Hopelijk hebben ze het verbeterd!
steveverelst
Gast
Antwoord #17 Maart 29, 2004, 21:10:10
edit2Rapporteer  
ok zal ik zeker doen Grin
Jeffrey
Gast
Antwoord #18 Maart 29, 2004, 22:11:13
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik ga de gehele maand Juni naar La Ballena Allegre 2. Als ik de foto's zie kan ik nu al niet wachten..dit wordt mijn derde jaar. Is echt een top spot!

Jeffrey
mart
Gast
Antwoord #19 December 30, 2005, 06:50:21
edit2Rapporteer  
hallo,

Afgelopen jaar in juli problemen met plaatselijke politie, in de zomer vakantie zeer moeilijk een spot te vinden

mart
(R)Ikke

Antwoord #20 Januari 09, 2006, 21:59:46
edit2Rapporteer  
Volgens mij is "kiterus" daar vorig jaar op vakantie geweest!!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.