5e lijn erop of niet? (Fuel 9m '05)

Jari
Gast
Januari 26, 2006, 20:11:07
edit2Rapporteer  
Ik heb sinds kort een FUEL 9m erbij!  ThumpsUp

en ik ben er erg blij mee, dus ik hoop niet dat ie afgekraakt wordt..

Moet ik er een 5e lijn op zetten of niet??

dus hoe is zn highend nu? (nog niet mogen ervaren)  en voegt die 5 lijn op dat gebied veel toe?

ik ga hem ook gebruiken voor unhooked kiteloops...is het voor dat soort loopjes relaxter om mijn leash aan mijn chickenloop vast te maken, of is leach aan 5e lijn relater?

Hoop op goede tips..
Joost

Antwoord #1 Januari 26, 2006, 20:33:35
edit2Rapporteer  
Kleinere maten kunnen over het algemeen sneller herstarten dus daar hoef je het niet voor te doen. Maar kleinere maten gebruiken je in hardere wind en dan komt de safety wat je met de 5e lijn hebt wel van pas. Met de 5e lijn kan je hem nog een stukje meer trimmen zodat ie meer depower heeft en dus veiliger. Hoe het met uiteindelijk unhooked tricks gaat weet ik niet aangezien ik ze nog niet doe.  loser

Offtopic. hoe heb je een 9m2 fuel 05 gefixed en voor hoeveel. Zoek er namelijk ook nog 1.  (grinnik_kitesmiley)
tom_beul
Gast
Antwoord #2 Januari 26, 2006, 22:02:28
edit2Rapporteer  
FUEL 9 2005 is echt een top kite!

Kwa herstarten is het ook een voordeel kwa high end wordt die ook hoger!

maar koop een slingshot one line kit en geen zelfbouw werksel..
kitertjuh

Antwoord #3 Januari 26, 2006, 23:05:25
edit2Rapporteer  
5e lijn is op die kite alleen handig.

Makkelijk herstarten en langer door varen.
Joost

Antwoord #4 Januari 26, 2006, 23:13:39
edit2Rapporteer  
Ach mooie adviezen van de heren weer  loser
(R)Ikke

Antwoord #5 Januari 27, 2006, 01:27:12
edit2Rapporteer  
Ach herstarten met een fuel is eigenlijk zonder 5de lijn al kinderspel, daar zullen we het samen wel over eens zijn toch!!

Ik heb nu ook 2005 fuels met one-line en vorige week met de 11 gevaren voor het eerst en dat gaat goed mety de 5de lijn. Ik heb tijdens het varen een beetje zitten klooien, aantrekken, loslaten, om de verschillen te voelen. Werkt heel sterk. Depower werking met aangetrokken one-line is behoorlijk te noemen.

Ik heb hem zelf niet hoeven herstarten, maar mijn kitebudy "kiterus" heeft hem tijdens een proefvaart wel gecrasht. Herstarten zag er van de kant erg easy uit.

5de lijn op je 9 zal vooral een stuk veiligheid met zich meebrengen. Dus doen zou ik zeggen

Trouwens, iemand die een fuel 9 afkraakt is jaloers  (kiss_kitesmiley) ThumpsUp
naish23

Geen avatar

Antwoord #6 Januari 27, 2006, 01:32:00
edit2Rapporteer  
Als je unhooked tricks gaat doen is het vijfde lijn systeem ideaal. Je klikt je safety  aan de vijfde lijn, als je sprong mislukt laat je gewoon je bar schieten en wordt je safety geactiveerd in plaats van dat je volgas wordt meegesleurd. Herstarten is in negen van de tien gevallen een eitje.

vaar mijn fuel 9 trouwens ook met 5th.
Jari
Gast
Antwoord #7 Januari 27, 2006, 01:49:39
edit2Rapporteer  
Ok,

dus jullie zeggen allemaal;  5e lijn erop!

Ik hoor vooral graag dat het behoorlijk veel invloed heeft op de de-power, want ik wil hem ook in echt harde wind varen..
en veiligheid... kan ik me voorstellen als je unhooked vaart en je laat los, wordt je niet aan je lot overgelaten..ingehaakt maakt het volgens mij geen verschil..

En als ik nou zo'n nieuwe SS bar met 5e lijn koop. gaat de boel dan niet verdraaien met rotatiesprongen???   en zit die verder niet in de weg of zo?

waarom zie je nog zoveel gasten met hun leash aan hun chickenloop varen en zonder 5e lijn?
Fuelled Mark

Antwoord #8 Januari 27, 2006, 01:56:50
edit2Rapporteer  
 (ohoh_kitesmiley)Moet je de pumplus nog verstevigen voordat je de 5de lijn er aanknoopt??? Of is dat alleen bij het 2004 model?

Heeft iemand zijn pomplusje sl laten verstevigen? Bij wie en wat waren ongeveer de kosten per kite???

Ik ben van plan om Fuels te gaan kopen en met 5de lijn te gaan varen (voornamelijk voor de safety, betere performance is natuurlijk mooi meegenomen)

Groeten Mark
(R)Ikke

Antwoord #9 Januari 27, 2006, 02:08:10
edit2Rapporteer  
Bij 2005 kun je gewoon one-line gebruiken. Als je 2004 fuels hebt moet hij verstevigt worden
jeffrey

Antwoord #10 Januari 27, 2006, 04:47:46
edit2Rapporteer  
bij een 2005 kite moet je zeker te weten een 5th line erop zetten ik kan er alleen de voordelen van ik heb nog geen nadeel gehad.vooral als je unhooked kite loops gaa oefenen dan is die 5th line echt top als het mis gaat laat je het gewoon los en schiet op z'n saftey en er niks aan het handje
Atte

Antwoord #11 Januari 27, 2006, 05:01:28
edit2Rapporteer  
Gewoon doen.

Gebruik hem ook altijd!!!!!   Joepie
Jari
Gast
Antwoord #12 Januari 27, 2006, 15:32:55
edit2Rapporteer  
Het advies van iemand met zo'n pasfoto neem ik zeker aan!!   (hangloose_kitesmiley)

Dus liefst niet zelf prutsen, en zo'n nieuwe SS bar erbij...niks, dat gaat geld kosten.

(R)Ikke

Antwoord #13 Januari 27, 2006, 16:04:38
edit2Rapporteer  
Ik zou het geen prutsen willen noemen. Als je een 5delijn punt aan je kite laat naaien door een bedrijf die ervaring heeft, weet ik zeker dat het er goed uitziet en het niet geprutst is. Ik weet niet wat je nu voor een bar hebt voor de Fuel, maar je kan ook een one-line setje kopen, die liggen zo tussen de € 75 en € 100 in de winkels.

Greetz
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.