10 uur continue?

Joosdo

Februari 01, 2006, 02:29:31
edit2Rapporteer  
Ben bijna aan het vacuumzuigen toe, nu zie ik zo'n schakel unit niet zo zitten, maar kan zo'n koelkast motor ook 10 uur continue zuigen of gaat hij dat niet overleven.?

Wil de motor eventueel nu buiten zetten met een ventilator erop, of zou de schakelklok methode met een kwartier aan een kwartier uit beter werken.

ben benieuwd,

mzzl Joost
Psychotic

Antwoord #1 Februari 01, 2006, 02:44:28
edit2Rapporteer  
Dat houd ie wel, maar dan met een grote ventilator er op! En na 1 board inruilen voor een ander. Als je meerdere boards wilt gaan maken ff langs de sloop en een vacuumvervroeger van de ontsteking van een oud golfje oid scoren, drukvat erbij en ff een relais + relaisvertraging erbij, komt helemaal goed Smiley
Wimt

Antwoord #2 Februari 01, 2006, 02:57:08
edit2Rapporteer  
Ik doe een paar natte sponzen op de pomp, en daar regelmatig water opgieten, maar bij deze temp. is dat nauwelijks nodig. Die pomp van mij draait continu 4 uur, ik verwarm met haardroger onder een tent zodat de temp. naar 80 graden gaat (naharden), pas op voor brand, want ikzelf zet de haardroger in de tent, dus warme lucht verwarmt warme lucht, dus let op. Maar na 4 uur is je board schuurbaar.

Pomp heeft al wel 70 uur gedraaid, geen probleem. Als je op de drukleiding even je vinger houd, komt er wat olie boven de pompcilinder, en heb je zo zo nu en dan wat extra smering voor de pomp.

Maar die dingen gaan echt niet snel kapot hoor.

Om sneller vacuum te krijgen, zet ik mijn kitepomp op zuigen (jouw naish-pomp dus), kom je er ook sneller achter of er ergens een lek zit in je folie. Denk erom, het folie is erg kwetsbaar, dus bescherm de boel met doeken of zo. Ik gebruik 2 afvalzakken van Gamma, over beide tipeinden 1 zak, en in het midden vastplakken met siliconen, werkt tot nu toe het beste.
adrenalin

Antwoord #3 Februari 01, 2006, 06:19:51
edit2Rapporteer  
En een digitale schakelklok die ieder uur de pomp een kwartier uitzet?
joostM
Gast
Antwoord #4 Februari 01, 2006, 07:30:45
edit2Rapporteer  
Geen probleem. Ik heb reeds 5 boards gemaakt met de zelfde pomp. Voor de koeling gebruik ik het (kleine) fantje dat normaal in de koelkast zat. Pomp word gewoon hand warm.
Wimt

Antwoord #5 Februari 01, 2006, 18:36:12
edit2Rapporteer  
En een digitale schakelklok die ieder uur de pomp een kwartier uitzet?

kWARTIER is wel heel lang, denk eerder 5 min, tenzij je een drukvat gebruikt.
knar

Geen avatar

Antwoord #6 Februari 01, 2006, 19:56:42
edit2Rapporteer  
Ik gebruik twee koelkast compressoren die ik met een schakelklok om de beurt 15 minuten laat snorren. Ze worden niet heter dan handwarm, 40 C schat ik.
Ik gebruik ook nog een drukvat.
La Flauwurhman

Antwoord #7 Februari 02, 2006, 03:30:34
edit2Rapporteer  
Gewoon aanzetten, fan erop en laten zuigen dat kreng! 10 uur achter elkaar is een makkie!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.