nieuwe kites

snip

Februari 08, 2006, 03:48:56
edit2Rapporteer  
ik vaar nu 2 jaar met mijn cabrinha co2s met recon en ben er heel tevreden over maar ben toch van plan een
keer nieuwe kites aan te schaffen. aangezien me co2s wel een beetje aan vervanging toe zijn.
nou kan ik nog niet echt super goed kiten ofzo een paar boardgrabs backloop en een one footer dat zijn wel zon beetje de dingen die ik kan. wil dit nieuwe seizoen wel hard gaan oefenen op tricks.
nou is mijn vraag moet ik nou weer intermediate of toch een (expert) kite kopen

een paar kites die mij wel aanstaan zijn:
fone impact/tribal?
slingshot fuel
rrd type 7
naish raven2/torch2?
bow? heb even met de cabrinha crossbow gevaren maar vond het niet echt wat.

naish23

Geen avatar

Antwoord #1 Februari 08, 2006, 04:02:49
edit2Rapporteer  
Als je nog niet zo goed bent dan zou ik geen 2006 kites kopen, kost de hoofdprijs en het verschil merk je toch niet (tenzij je voor Bow gaat natuurlijk)....
Bodhi

Antwoord #2 Februari 08, 2006, 04:11:26
edit2Rapporteer  
Als je nog niet zo goed bent dan zou ik geen 2006 kites kopen, kost de hoofdprijs en het verschil merk je toch niet (tenzij je voor Bow gaat natuurlijk)....

Hier geloof ik geen fuck van. Waarom zou je het verschil niet kunnen voelen?? Een vriend van mij heeft nu een paar keer met een vijfde lijn gevaren (Vegas05) en t.o.v. de V4, vierlijner, hij vond het echt een verademing. Ook was die kite meer vergevingsgezind. Het voelde allemaal beter aan. De verbeteringen aan kites werken door naar de kiter lijkt mij, dus waarom zou je zonder "heftige skills" het verschil niet kunnen voelen??? Ik ben van mening dat de meest recente kites je meer kunnen helpen in het ontwikkelen van je skills. Ikzelf ga ook over op een nieuwe set (8, 12 en 16) kites van 2006 en ben echt van mening dat dit een enorme versnelling gaat generenen in mn skills!
slufterhufters.com

Antwoord #3 Februari 08, 2006, 05:40:12
edit2Rapporteer  
De Feul, Raven2 en Torch 2, daar zou ik tussen kiezen.

De Feul 2006, een allround kite erg goed voor freestyle, zeer goed afgewerkt en one pump.
De bar is ook mega goed, heerlijke grip, alles duurzaam.

De Raven 2, een allround kite, hele vette prints, goed afgewerkt one pump.
Bar is ook zeer goed en degelijk, heel makkelijk in en uithaken.

De Torch 2, allround kite maar meer richting freestyle.
Bar ook mega goed en degelijk.

Vergeet niet dat je een hoop kites hebt maar de barren ala SS en Naish, daar kunnen weinig andere merken aan tippen.

Tevens zitten er in deze kites veel details die je verder helpen met ontwikkelen.
wouterb

Antwoord #4 Februari 08, 2006, 15:04:56
edit2Rapporteer  
Zouden in dit rijtje de Tribal (F-one) en de Waroo (Best) thuis horen, Appelmoes?
Deze kites bieden duidelijke verbetering tov 2005 modellen met name tav de veiligheid.
Geef toe; van horen zeggen, ik heb ze niet zelf gevlogen.
www.surfensoul.nl

Antwoord #5 Februari 08, 2006, 16:24:21
edit2Rapporteer  
Hey je zoekt gezien je vaarstijl duidelijk een freestyle georienteerde kite. New skool.
Goed uitgehaakt te varen en snelle loops zonder al teveel druk.

Een lekkere kite hiervoor is de Best Yarga. 

De Yarga is een goede kite die onverwoestbaar is , heel goed voor unhooked en freestyle tricks en een degelijke goed doordachte bar.
Ook met de Best Waroo kun je prima freestylen. Die is alleen iets duurder, voordeel is weer de veiligheid van 100% depower en het grotere windbereik met 1 kite.

slufterhufters.com

Antwoord #6 Februari 08, 2006, 16:58:30
edit2Rapporteer  
Laten we serieus blijven en niet uit belangen dingen zeggen hier.

Ik heb wel al die kites gevlogen en daarom adviseer ik hem om tussen Slingshot en Naish te kiezen.
Het enigste wat hij kan doen is kijken welke hij het mooiste vindt.

De rest is geen sereuse deelnemer.
xray

Antwoord #7 Februari 08, 2006, 17:18:29
edit2Rapporteer  
Hmmm, ik heb Impact, Raven 2 en Torch 2 gevaren. Mijn eigen keuze is de Raven 2 maar met geen van die drie kites zul je je een buil vallen want ze zijn allemaal erg goed.

Newschool=Torch 2, Old en New School Raven 2 en een lekkere allrounde kite met veel mogelijkheden (new and oldschool) de Impact.

Zelf varen/testen is altijd het beste natuurlijk.
www.surfensoul.nl

Antwoord #8 Februari 08, 2006, 18:24:30
edit2Rapporteer  
Laten we serieus blijven en niet uit belangen dingen zeggen hier.

De rest is geen sereuse deelnemer.

Precies de Best Yarga is een perfecte en betaalbare freestyle new skool kite, die moeiteloos meekan met de 2 of 3 merken die altijd door jou gepromoot worden.

Er zijn veel goede merken, geef je mening maar kraak andere kites niet op zon eenzijdige manier af. En laat de mensen maar lekker zelf kiezen !

gr,
Bart
slufterhufters.com

Antwoord #9 Februari 08, 2006, 18:35:01
edit2Rapporteer  
Ik kan mijn mening onderbouwen, en heb geen belang bij kites die ik erg goed vindt.

De bar van best is gewoonweg droevig, als je de SS of Naish bar ziet.
Vond de kite ook tegenvallen, teveel details die de kite niet goed genoeg maken.
Net zoals met vele andere merken, die het gewoon niet halen bij SS of Naish.

Kan ik niks aan doen, mail maar naar de merken, en vraag of ze de kites beter maken.

Betekend niet dat je geen plezier aan die andere merken zal beleven, want als je niet beter weet vindt je het een wereldkite.

Het enigste argument wat je aan kan brengen van Best is dat ze goedkoop zijn en je er daarom 1 zou kunnen aanschaffen.
En zeker voor de prijzen die best aanhoud zijn het goede kites.

Wil je gewoon een rete goede kite dan neem je een Naish of Slingshot.
naish23

Geen avatar

Antwoord #10 Februari 08, 2006, 18:40:26
edit2Rapporteer  

Hier geloof ik geen fuck van. Waarom zou je het verschil niet kunnen voelen?? Een vriend van mij heeft nu een paar keer met een vijfde lijn gevaren (Vegas05) en t.o.v. de V4, vierlijner, hij vond het echt een verademing. Ook was die kite meer vergevingsgezind. Het voelde allemaal beter aan. De verbeteringen aan kites werken door naar de kiter lijkt mij, dus waarom zou je zonder "heftige skills" het verschil niet kunnen voelen??? Ik ben van mening dat de meest recente kites je meer kunnen helpen in het ontwikkelen van je skills. Ikzelf ga ook over op een nieuwe set (8, 12 en 16) kites van 2006 en ben echt van mening dat dit een enorme versnelling gaat generenen in mn skills!

Emmm Bodhi, vijfde lijn systemen waren er al in 2005 hoor! Begrijp je niet helemaal volgens mij... Ik bedoel dat het voor iemand die nog geen hoge sprongen maakt, niet uitgehaakt vaart en geen kiteloops maakt het niet zoveel zin heeft om een 2006 kite a 1300 euro te kopen, voor de helft van de prijs heb je een nieuwe kite uit 2005 en daar heb je net zoveel lol van! Als jij denkt dat je dankzij je 2006 setje "een enorme versnelling gaat generenen in je skills!" denk ik dat je bedrogen uitkomt. Kiten komt neer op ervaring en nieuwe dingen proberen, het is absoluut niet zo dat als jij maar de nieuwste spullen hebt je daardoor beter wordt!

@ appelmoes: Jij werkt kennelijk bij Eurofun en post vaak berichten over hoe goed hun aanbieden wel niet zijn. Dat noem ik ook dingen zeggen uit zelfbelang! En of je nou met Naish of met Best vaart, het gaat veel meer om de skills dan het materiaal...
www.surfensoul.nl

Antwoord #11 Februari 08, 2006, 18:44:22
edit2Rapporteer  
Hey Arno aka Appelmoes,

Jij hebt nog niet met de Best 2006 gevaren en de Waroo, de Yarga Pro en de Nemesis pro. Met name de Waroo en de Yarga Pro scoren hele goede tests.De Yarga is een van de best verkochte kites wereldwijd, alleen de prijs..kom nou !

In zuid spanje is Best veruit het grootste merk maar die zullen het wel niet snappen....kites dus  die 12 maanden mishandelt worden door het lange seizoen en door de zon.
Ik hecht waarde aan je tests en vaak heb je het bij het rechte eind maar je schiet soms een beetje door...in je blinde focus op 2 a 3 merken.

gr,
Bart
Hieronymus

Antwoord #12 Februari 08, 2006, 20:18:36
edit2Rapporteer  
@wacko: Ik zal Bodhi even toelichten! Ik ben die vriend van de Vegas 05 en V4, nu zijn mijn skills ook niet alles, ben wat dat betreft een echte recreant. Maar na een 5 lijns gevlogen te hebben ten opzichte van die vierlijns V4, moet ik zeggen dat dit echt een verademing was, daarbij is de vegas natuurlijk erg vergevingsgezind. En ik geloof ook zeker dat je hierdoor veel meer gaat proberen, tenminste dat was bij mij binnen een half uur al het geval!
En wat betreft die 1300 euri voor nieuw materiaal, sorry, maar welke gek betaald nu de volle pond voor zijn spullen, in duitsland kan je al de 2006 Torch bestellen voor 1000 euri per kite, compleet! En dan heb je nog niet eens over de prijs onderhandeld!

Enne een tip voor Snip het is tenslotte jouw topic, ga bij meerdere shops langs en laat offertes maken, kan je zoveel geld schelen! Laat ook in Duitsland offertes maken, als je deze hier toont kan je een leuke onderhandeling starten! ThumpsUp
snip

Antwoord #13 Februari 08, 2006, 21:04:13
edit2Rapporteer  
hey bedankt voor de reacties
ik wil toch wel 2006 materiaal kopen in iedergeval me 12 m
wat betreft Best ik hep er niet zulke goede ervaring me maar dat was ook al weer met een 2004 model.
verder wil ik gewoon een goed degelijke kite met niet te veel poespas aan de bar enz.
daarom denk ik dat het een slingshot fuel word.

nou heb ik eens even rondgekeken
en de nieuwe slingshot zit nog aardig aan de prijs
nou heb ik op een duitse site de torch2 voor 1000 euro gezien
dit is toch wel een redelijke prijs niet?
plaaggeest

Antwoord #14 Februari 08, 2006, 21:16:44
edit2Rapporteer  
North vegas is ook wel wat voor jou! Freeride/freestyle kite.
Kite stuurt lekker snel en een zeer goede low end! En met de verstelbare tips kan je je kite zelf nog wat tunen. ALs je een nog wat agressievere kite wil kan je ook een north rhino pakken. Nog meer power en snelheid. Alleen wel minder low end dan de vegas. Hoewel je rhino wel langer door kunt varen.

Maar ik zou zeggen testen is weten!

- north rhino
- north vegas
- naish raven
- naish torch
- ss fuel
- best yarga

Dit rijtje zou ik gaan testen..En maak dan je keuze! Succes
KiteDemon

Antwoord #15 Februari 09, 2006, 02:15:18
edit2Rapporteer  

Enne een tip voor Snip het is tenslotte jouw topic, ga bij meerdere shops langs en laat offertes maken, kan je zoveel geld schelen! Laat ook in Duitsland offertes maken, als je deze hier toont kan je een leuke onderhandeling starten! ThumpsUp

Kijk..... jij begrijpt het tenminste!! Dit kan je idd bakken met geld besparen. En als ze bij de dealers weer met het geijkte sevice-argument komen om het prijs verschil goed te lullen.....niets van aan trekken. Als je goed spul hebt en je bent een beetje zuinig op je gear dan kan er weinig mis gaan. Op het eind scheelt het je toch honderden euries en ben jij de lachende consument.
wasbeer

Antwoord #16 Februari 09, 2006, 03:18:26
edit2Rapporteer  

Emmm Bodhi, vijfde lijn systemen waren er al in 2005 hoor! Begrijp je niet helemaal volgens mij... Ik bedoel dat het voor iemand die nog geen hoge sprongen maakt, niet uitgehaakt vaart en geen kiteloops maakt het niet zoveel zin heeft om een 2006 kite a 1300 euro te kopen, voor de helft van de prijs heb je een nieuwe kite uit 2005 en daar heb je net zoveel lol van! Als jij denkt dat je dankzij je 2006 setje "een enorme versnelling gaat generenen in je skills!" denk ik dat je bedrogen uitkomt. Kiten komt neer op ervaring en nieuwe dingen proberen, het is absoluut niet zo dat als jij maar de nieuwste spullen hebt je daardoor beter wordt!

@ appelmoes: Jij werkt kennelijk bij Eurofun en post vaak berichten over hoe goed hun aanbieden wel niet zijn. Dat noem ik ook dingen zeggen uit zelfbelang! En of je nou met Naish of met Best vaart, het gaat veel meer om de skills dan het materiaal...

je kan gerust voor 1300 of ietsje meer 2006 materiaal tweedehands hebben war nix mis mee is.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.