sessie met super super pinda

Wimt

Maart 07, 2006, 17:59:28
edit2Rapporteer  
Nee, dat is niet  de opvolger van de super pinda, maar mijn mening dat de super pinda, super was gister op Vrouwenpolder. Ondanks het feit dat dit een groter board was, 0.5 m bij 1.41 m, voelt ie erg klein (zoals Gary Glitter zei).
En die wendbaarheid word veroorzaakt door de inkeping aan tooside. Nu 10 cm, de vorige 4 en 6 cm, die 2 cm extra gaven die 6 cm plank veel meer wendbaarheid.
Wel is deze plank soms wat te breed vooraan bij de punt, omdat aan heelside de inkeping 5 cm is. Daardoor moet je met springen opletten dat de plank niet gaat ` happen`. Minder inkeping kan, maar dan is het hoogtelopen minder super dan nu.
Meer rocker, nu 2.5 cm, zou ook kunnen, naar 4 cm, maar dan is planeren weer minder.
Dankzij de constant flex van 12 cm, is landen simpel. Is geen tipflex geworden wegens de smalle taille en de geringere concaaf van 8 mm.
Plank weegt 3,4 kg all in, dus dat zit ook niet in de weg.

Was wel handig, 2 planken gister, want de wind varieerde nogal. Deze plank was bij dik 5 nog zeer goed te gebruiken. Ik denk deze grote plank dus veel te gebruiken. Komt natuurlijk ook wegens de X-bow, je kunt de power van de kite meer regelen, zodat je de plank minder behoeft te kanten.
In dit verband zie ik dan ook geen noodzaak om een kleinere plank dan 1.32 m te maken. 
KiteKoe®t

Antwoord #1 Maart 07, 2006, 23:36:44
edit2Rapporteer  
beter voor het zelfbouw forum?
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Maart 08, 2006, 00:50:09
edit2Rapporteer  
Wim op welke manier meet jij je flex dat je op 12cm uitkomt?

Verder top dat je weer zo positief over je eigen bouwsel bent maar ben toch benieuwd wat een ander er nou van vindt etc.  Nu maar hopen dat deze wat sterker is als je vorige pinda-boardje.....
Wimt

Antwoord #3 Maart 08, 2006, 01:14:12
edit2Rapporteer  
Wim op welke manier meet jij je flex dat je op 12cm uitkomt?

Verder top dat je weer zo positief over je eigen bouwsel bent maar ben toch benieuwd wat een ander er nou van vindt etc. Nu maar hopen dat deze wat sterker is als je vorige pinda-boardje.....

Er mogen dus anderen op mijn board, alleen ze zijn er meestal niet.

12cm; tips op 2 schraagjes, tegenwegglijden gezekerd d.m.v. 2 spanbanden ertussen, en dan erop zitten en aftekenen op een meetlat.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.