diederik
Berichten: 908
|
kite kanteld verder door het plaatsen van de wingtipsbevestigingspunten onder een andere hoek t.o.v. bevestiginspunten frontside, waardoor de kite verder uit de wind kan kantellen, (zie filmpje north vegas). vijfde lijn wat strakker zetten geeft (in mindere mate) een zelfde effect. aanwezigheid cam battens scheelt ook weet alleen niet excact wat de werking ervan is, denk een strakker profiel. Bij de torch weet ik ook niet waar het hem in zit.
greetings
|
|
|
Emiel
Berichten: 3004
|
5e lijn scheelt ook, dat zat nog niet op veel 2004 kites
|
|
|
rEwd
Berichten: 341
|
cambattens zorgen idd voor meer stevigheid en minder vervorming...
|
|
|
slufterhufters.com
Berichten: 6021
|
Heeft met de coup van de kite te maken, de bolling net achter de leading edge. Hoe boller hoe minder depower.
De tube die dunner is en veel stijver dan vroeger.
De tips van de kite zijn stijver en breder geworden, zodat de kite beter kan kantelen.
De struts zijn stukken dunner geworden en ook veel stijver waardoor de kite veel beter in model blijft.
En ook de de 5e lijn.
|
|
|
Hieronymus
Berichten: 177
|
Maar wat gebeurd er dan bij die zogenaamde coup, waardoor die slechter te depoweren is? Krijg je hierin dan een bepaalde luchtweerstand waardoor die slecht depowered?
En wat dan met de cambattens van North, die zorgen toch juist dat het doek zon perfecte bolling behoud. Of zit ik er nu helemaal naast!
|
|
|
drifter
Berichten: 1757
|
De north met cambattens staat ook super strak en stabiel in de lucht. Kun je dus beter beheersen. LIever een overpowerde kite met veel controle, dan een iets kleinere met minder stabiliteit/controle.
|
|
|