Technisch vraagje!

Hieronymus

Februari 22, 2006, 04:05:10
edit2Rapporteer  
Even puur uit interesse.....

Waar zit het hem nou in dat de huidige kites (torch 06, vegas 05) anders depoweren t.o.v. de oudere generatie kites. Dan bedoel ik dat ik met mijn oude (2004) kites altijd flink mijn board erin moest trappen met een vlaag om zo die kite verder het windvenster in te krijgen om te depoweren. Terwijl de huidige kites netjes op hun plaats blijven hangen en je met de bar een vlaag soepeltjes op kan vangen en eigenlijk vrij weinig met je board hoef te doen!

Ben erg benieuwd waar 'm dat nou in zit?
diederik

Antwoord #1 Februari 22, 2006, 05:05:40
edit2Rapporteer  
kite kanteld verder door het plaatsen van de wingtipsbevestigingspunten onder een andere hoek t.o.v. bevestiginspunten frontside, waardoor de kite verder uit de wind kan kantellen, (zie filmpje north vegas). vijfde lijn wat strakker zetten geeft (in mindere mate) een zelfde effect.
aanwezigheid cam battens scheelt ook weet alleen niet excact wat de werking ervan is, denk een strakker profiel. Bij de torch weet ik ook niet waar het hem in zit.

greetings
Emiel

Antwoord #2 Februari 22, 2006, 05:19:13
edit2Rapporteer  
5e lijn scheelt ook, dat zat nog niet op veel 2004 kites
rEwd

Antwoord #3 Februari 22, 2006, 09:33:35
edit2Rapporteer  
cambattens zorgen idd voor meer stevigheid en minder vervorming...
slufterhufters.com

Antwoord #4 Februari 22, 2006, 16:48:35
edit2Rapporteer  
Heeft met de coup van de kite te maken, de bolling net achter de leading edge.
Hoe boller hoe minder depower.

De tube die dunner is en veel stijver dan vroeger.

De tips van de kite zijn stijver en breder geworden, zodat  de kite beter kan kantelen.

De struts zijn stukken dunner geworden en ook veel stijver waardoor de kite veel beter in model blijft.

En ook de de 5e lijn.
Hieronymus

Antwoord #5 Februari 22, 2006, 23:42:59
edit2Rapporteer  
Maar wat gebeurd er dan bij die zogenaamde coup, waardoor die slechter te depoweren is? Krijg je hierin dan een bepaalde luchtweerstand waardoor die slecht depowered?

En wat dan met de cambattens van North, die zorgen toch juist dat het doek zon perfecte bolling behoud. Of zit ik er nu helemaal naast!
drifter

Antwoord #6 Februari 22, 2006, 23:50:59
edit2Rapporteer  
De north met cambattens staat ook super strak en stabiel in de lucht. Kun je dus beter beheersen. LIever een overpowerde kite met veel controle, dan een iets kleinere met minder stabiliteit/controle.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.