2 lijns kite?

nilezz
Gast
September 19, 2004, 10:10:57
edit2Rapporteer  
hallo,

heb een vraagje: gisteren eerste les gehad en natuurlijk helemaal verkocht......
nu dus op zoek naar leuk beginnersetje, maar ook al heb ik me redelijk laten informeren, heb ik toch een vraagje. is een 2 lijns kite ook geschikt als beginnerskite? ik weet dat tegenwoordig alles 4 lijns is, maar zoals ik al zei ben ik echt een beginner en kan deze vrij goedkoop kopen. het is een wipika classic 7.2 en kost 85 euro. ik weeg zelf 85 kg maar ik dacht omdat het toch redelijk hard waait dat dit wel even kan, net zolang tot ik meer geld heb en een grotere kan kopen. is dit wat of zal ik gewoon maar een 4 lijns kopen?

alvast bedankt,

mzzl niels
Roel W

Antwoord #1 September 19, 2004, 15:42:12
edit2Rapporteer  
Met 2 lijns kites ben je niet veel of je moest hem ombouwen naar een 4 lijns kite.Als beginner ben je met een kleine maat zoals die classic 7.2 niet veel omdat het voor veel wind is en het wat te extreem is om in te beginnen.

Zou wat meer geld uittrekken om iets meer degelijks te kopen,een 16m bevoorbeeld waar je meer plezier in zult ervaren.
Jasper

Antwoord #2 September 19, 2004, 15:56:37
edit2Rapporteer  
het voordeel van de meeste 4-lijn kites die je als beginner hard nodig hebt is de (betere) SAFETY!

ik zou er ook meer geld voor uittrekken en een overjarig of 2-hands 4-lijns kite te kopen.
Mumrha
Gast
Antwoord #3 Maart 05, 2006, 16:43:10
edit2Rapporteer  
Hallo,

Een oom van mij heeft onlangs een wipika kite gekocht. Nu is er de mogelijkheid om deze kite om te converten naar een 4 lijns. Alleen vraagt hij zich af wat hij met de toomlijnen moet doen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Arjen

Antwoord #4 Maart 05, 2006, 16:57:55
edit2Rapporteer  
hallo,

heb een vraagje: gisteren eerste les gehad en natuurlijk helemaal verkocht......
nu dus op zoek naar leuk beginnersetje, maar ook al heb ik me redelijk laten informeren, heb ik toch een vraagje. is een 2 lijns kite ook geschikt als beginnerskite? ik weet dat tegenwoordig alles 4 lijns is, maar zoals ik al zei ben ik echt een beginner en kan deze vrij goedkoop kopen. het is een wipika classic 7.2 en kost 85 euro. ik weeg zelf 85 kg maar ik dacht omdat het toch redelijk hard waait dat dit wel even kan, net zolang tot ik meer geld heb en een grotere kan kopen. is dit wat of zal ik gewoon maar een 4 lijns kopen?

alvast bedankt,

mzzl niels

Heb je les gehad in Nederland met deze temperaturen?  (geschokt_kitesmiley) (geschokt_kitesmiley)
DENNS

Antwoord #5 Maart 05, 2006, 19:07:23
edit2Rapporteer  
zker in het buitenlad
naish23

Geen avatar

Antwoord #6 Maart 05, 2006, 19:58:48
edit2Rapporteer  
2 lijns is drie keer niks, ombouwen ook niet. Koop een kite van maximaal 3 jaar oud. Kiten kost nou eenmaal geld, als je niets uit wilt geven kan je beter een goedkopere sport zoeken... Reken op minimaal 250 euro voor een kite met bar& lijnen en 200 voor een boardje.  en dan natuurlijk nog een pak, trapeze en schoentjes...
kitertjuh

Antwoord #7 Maart 05, 2006, 21:02:23
edit2Rapporteer  
geef iets meer geld uit daarvoor heb je een betere/nieuwere kite waardoor je meer veiligheid hebt en het ook nog eens sneller kunt leren.
FrankP

Antwoord #8 Maart 06, 2006, 01:53:48
edit2Rapporteer  
Mag hopen in het buitenland, als dat niet zo is, welke school is er zo gek om met 3 gr. te lessen..
Jappy

Antwoord #9 Maart 06, 2006, 18:58:50
edit2Rapporteer  
Om maar als enige antwoord te geven op de vraag: die toming kan weg. Die heb je niet meer nodig.
Stuff

Geen avatar

Antwoord #10 Maart 06, 2006, 19:27:45
edit2Rapporteer  
Mag hopen in het buitenland, als dat niet zo is, welke school is er zo gek om met 3 gr. te lessen..
check de datum... is oud topic uit 2004
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.