golf surfen en kiten?

huib

Maart 14, 2006, 15:38:01
edit2Rapporteer  
Ik heb nu een paar keer in de cleane hoge golven gekite (Barbados en Sardinie). Lekker knalhard over de golven en dan die golfsurfers verbaasd zien kijken. Wist trouwens van te voren niet dat je op Sardinie ook echt hoge bakken kan hebben.

Nu heb ik natuurlijk dat golfsurfen ook geprobeerd. Je moet toch wat als de wind 's middags wegvalt. Eigenlijk best heel makkelijk en erg leuk. Heeft er iemand ervaring met de overstap van longboard naar shortboard? Was dat moeilijker dan gedacht of juist niet?

En tips over een goede bestemming voor een combi kite/surf vakantie in het voorjaar zijn natuurlijk ook altijd welkom.
diederik

Antwoord #1 Maart 14, 2006, 17:28:06
edit2Rapporteer  
zuid frankrijk atlantische kust...zit je meestal gebakken!
cees

Antwoord #2 Maart 14, 2006, 17:49:07
edit2Rapporteer  
Eeejeej Huib,
denk eraan dat longboarden veel makkelijker is dan shortboarden veel instabieler. maar das niet zo belangrijk puur wennen. wat wel belangrijk is zijn de verbaasde blikken volgens mij die jongens/golfsurfers zullen eerder boos/ argwanend jou aankijken dan verbaasd want je zit waarschijnlijk op een Surf spot want golfsurfers hebben vaak hun eigen spot en hebben het meestal niet zo op wind en kitesurfers dat is in scheveningen zo en op veel andere spots in nederland en het buitenland
Ciao Cees
gijsv2

Antwoord #3 Maart 14, 2006, 19:01:31
edit2Rapporteer  
huib,

bij een shortboard, moet je veel harder inpeddellen, sturen is daarna wel weer makkelijker, je kan ook een tussenvorm nemen dan is de overstap kleiner bv een mini malibu.

suc6
Bodhi

Antwoord #4 Maart 14, 2006, 20:13:14
edit2Rapporteer  
Heb een keer voor de gein een shortboard gekocht, leek me leuk om te doen als er geen wind zou zijn. Maar holy fuck! Is nog best moeilijk om op de golf te komen, had idd beter een mini malibu kunnen kopen... Volgens mij sta je dan veel eerder! Het moeilijkste vond ik de timing om op de golf te komen, dat viel best tegen, dan krijg je het opstaan... Maar dat het leuk is wil ik niet ontkennen!
huib

Antwoord #5 Maart 14, 2006, 20:52:26
edit2Rapporteer  
wat wel belangrijk is zijn de verbaasde blikken volgens mij die jongens/golfsurfers zullen eerder boos/ argwanend jou aankijken dan verbaasd want je zit waarschijnlijk op een Surf spot

Ja dat golfsurfers een beetje overdreven territoriumdrift hebben was al bekend. Maar als ik op een stek met een lineup van tweehonderd meter breed met 3 golfsurfers het water moet delen is er weinig haat en nijd hoor. Zeker zolang je een ander zijn run niet verstoord.
time2kite
Gast
Antwoord #6 Maart 14, 2006, 20:54:33
edit2Rapporteer  

In Frankrijk heb je Hourtin en Lacanau, echt perfecte spots voor een kite/golfsurfvakantie.

Ik ben er al 2 keer geweest, altijd top. Joepie
Brenkie

Antwoord #7 Maart 15, 2006, 00:18:01
edit2Rapporteer  
Lacanau hoor ik idd ook veel goede verhalen over, vaak wind en golven! Meestal altijd wel 1 van de 2.
Cozmo

Antwoord #8 Maart 15, 2006, 00:22:36
edit2Rapporteer  
Ben van de zomer in Lacanau en Mimizan geweest. Als je het wil combineren zou ik toch eerder naar Mimizan gaan, al is Lacanau zelf veel gezelliger en leuker om 's avonds ook wat te doen. Vond het water wel koud afgelopen zomer (wetsuit nodig) en veel stroming.
cees

Antwoord #9 Maart 15, 2006, 03:33:10
edit2Rapporteer  
anders zou ik lekker naar tarifa gaan zijn een paarhele goede kite en surfsports vooral in de buurt van Caños de mecca
wasbeer

Antwoord #10 Maart 15, 2006, 04:29:18
edit2Rapporteer  
in Port Camargue is er in het voorjaar altijd lekker veel wind, van golven valt dat wel en beetje tegen maar in ieder geval veel kiteplezier ThumpsUp
Emiel

Antwoord #11 Maart 15, 2006, 05:43:41
edit2Rapporteer  
ben paar jaar geleden in lacanau geweest en in een week egt 0bft gehad.. wle leuk kunnen bodyboarden maar dat was het toen ook wel
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.