Welke Waroo onder de 13 en 16

kite4ever

Maart 15, 2006, 01:22:20
edit2Rapporteer  
Ik heb een RRD ZH 13 en 16.
Nu wilde ik er nog een kite onder zetten, nl een gewone c-kite 9 of misschien een 10.
Het geval is dat m'n zoontje van 11 dit jaar ook gaat beginnen met kitesurfen en voor hem heb ik een Yarga 7.
Nu zat ik denken: zou ik niet beter de Yarga 7 kunnen inruilen voor een waroo die we dan gezamelijk kunnen gebruiken. Voor hem als enige kite en voor mij onder de 13.
De vraag is dan de waroo 7 of de 9.
Mijn zoontje weegt nu 37 en ik 90. Zou de waroo 7 te klein zijn voor mij voor onder de 13 en als ik de 9 neem zou die dan niet groot zijn voor een ventje van 37 kg. Hij kan wel al goed vliegeren met die Yarga.
Is het inderaad zo dat de 7 te vergelijken is met een c-kite 9 en de 9 met een c-kite 12.
Die 13 hou ik in ieder geval want die vind ik echt super lekker varen en wil ik daarom gewoon niet kwijt.
Er is mij al gezegd dat de 7 en 9 beide kunnen en ik in principe geen verkeerde keus kan maken, maar zit toch nog te twijfelen en wil nog wel een paar meningen horen.

Nee dit is geen waroo topic, maar gewoon een vraag.
Ricardo

Antwoord #1 Maart 15, 2006, 01:28:35
edit2Rapporteer  
Ik denk dat de 7 wel zou voldoen. Toen ik de Waroo 9 voer kon een vriend van mij met een Yarga Pro 13 knallen. Ik voer wel lichtelijk underpowered met de Waroo, maar om de aansluiting perfect te maken zou je de 7 beter kunnen pakken.
larssmits
Gast
Antwoord #2 Maart 15, 2006, 01:31:02
edit2Rapporteer  
Een 9 kan hij denk ik wel houden zeker even lang of langer als die yarga 7
en rete vroeg mee varen, en jij mooi in lekker veel wind

ik denk dat hij het meeste aan een 7 zou hebben, heeft hij een heel breed windbereik.

als je wilt testen, ik heb een 7 en 12 ben zowat ieder weekend op ijmuiden, wil je op de slufter of in de buurt testen moet je surf-n-soul een berichtje sturen
KiteDemon

Antwoord #3 Maart 15, 2006, 02:06:40
edit2Rapporteer  
Ik denk dat de 7 sowieso al ruim voldoende is als je 37 kg weegt. De overlap met 13 zal ook voldoende zijn maar met 90 kg zou een 9 weer lekkerder zijn. Dus....dilemma. Aangezien je zoontje nog dik de groei in gaat zou de 9 ook niet verkeerd zijn en daarbij kan je zoontje ook in ultra lichtweer al makkelijk planeren als iedereen met 16 of 18 staat.
kite4ever

Antwoord #4 Maart 15, 2006, 06:15:57
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de info. Ik denk dat het de 7 wordt. En als die kleine hard gaat groeien zie ik wel weer. Het eerste jaar heeft er zeker genoeg aan en de ontwikkelingen gaan zo hard dat je toch niet verder vooruit kan kijken.

Die 13 van mij kun je lang doorvaren en die 7 moet ik toch kunnen gebruiken vanaf 22 knp.
Ik vaar een Jaime Pro LW 2004 van 130x40, dat geeft ook een goede low end.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.