Testen???

storm

Maart 28, 2006, 16:22:28
edit2Rapporteer  
 (ohoh_kitesmiley)Wat mij opvalt, is dat bijna iedere keer als iemand advies vraagt op dit forum, er vrijwel direkt iemand reageert met;  ListenToMeTESTEN.

Dan kun je net zo goed de regel hanteren: geen vragen over materiaal op dit forum, gewoon testen!

Er wordt een beeld geschetst dat je overal, waar en waneer materialen kan testen. Dat is gewoon niet waar.
Er zijn testdagen. Tuurlijk, maar dan moet je wel op die locatie zien te komen ( voor mij geen probleem overigens maar voor veel jonge kiters wel). Het moet op zo'n dag wel waaien. En goed testen kost tijd. Vaak zijn er veel mensen en beperkte hoeveelheid materiaal.

Vaak ook wil iemand een overjarig model aanschaffen( in een winkel bijv.) Dergelijk materiaal wordt op testdagen niet aangeboden. Ik moet de winkel nog zien die zegt: neem die kite maar mee, bevalt hij niet; geld terug, geen probleem ( er zal ongetwijfeld wel ergens een zaak zijn die zo werkt, maar lijkt me uitzonderlijk)

En dan heb ik het al helemaal niet over de aanschaf van tweedehands materiaal. Soms ben je simpelweg overgeleverd aan de mening van medekiters op dit forum!
Ik heb ook de indruk dat de mensen die roepen: TESTEN!, makkelijk toegang hebben tot nieuwe materialen. Dit i.v.m. met sponsoring, vrienden met goede contacten, etc,... Maar dit is een kleine groep.
Dus medekiters, de volgende keer dat iemand een mening vraagt over een product( en zeker als het overjarig is), roep dan niet gelijk testen, maar deel je ervaring of zeg niets.
Idefixe

Antwoord #1 Maart 28, 2006, 16:33:13
edit2Rapporteer  
Dat gaan we testen! :-)
zagy

Antwoord #2 Maart 28, 2006, 16:35:30
edit2Rapporteer  
ben het helemaal met je eens.
maar het is vaak een combo van beiden.
Ik probeer altijd zoveel mogelijk info te geven, maar ik zeg er ook bij ga testen als dat mogelijk is.
Zo is het nou eenmaal. Ik weet het uit eigen ervaring.
Ik wilde voor de nieuwe rhino gaan, ook na veel info gehoord te hebben over de nieuwe torch. Dus ik ging de rhino testen en kreeg toen ook de kans om de torch II te proberen. Uiteindelijk beviel die torch mij veel beter dan de rhino die ik, zonder te testen, gekocht zou hebben.
En testen kan vaaka gewoon op het strand, medekiters zijn niet zo beroerd.
Psychotic

Antwoord #3 Maart 28, 2006, 16:47:57
edit2Rapporteer  
Zo is het helemaal, ik ben niets te beroerd om een kite ff een half uurtje te laten testen, mits brokken is dokken gehanteerd word en de persoon in kwestei op mij de indruk heeft dat ie een beetje kan varen.....
zagy

Antwoord #4 Maart 28, 2006, 17:05:54
edit2Rapporteer  
dat zeker JT
Roel W

Antwoord #5 Maart 28, 2006, 18:21:26
edit2Rapporteer  
Bij een kite ligt het laten testen iets gevoeliger,maar een boardje is snel omgewisseld.Als men  mij vraagt om men board te testen is dat met veel plezier,gewoon effe ruilen.Altijd leuk,een beetje verschillende boardjes varen.

Storm je hebt wel een punt!Het is ok als de persoon die een goede beschrijving geeft erbij te vermeld dat het best is om effe proberen te testen.Maar degene die de kite in questy nog niet gevaren heeft kan dan mss beter zwijgen,dan te roepen testen en niets toe te voegen aan de topic.
Stuff

Geen avatar

Antwoord #6 Maart 28, 2006, 19:42:24
edit2Rapporteer  
Zo is het helemaal, ik ben niets te beroerd om een kite ff een half uurtje te laten testen, mits brokken is dokken gehanteerd word en de persoon in kwestei op mij de indruk heeft dat ie een beetje kan varen.....
Een beginner is dus op voornamelijk op reviews en ervaring van andere aangewezen voor een eerste kite...
Niemand (begrijpelijk) zegt ga jij maar is ff lekker testen, als je net 2 lesjes ervaring hebt Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.