(ohoh_kitesmiley)Wat mij opvalt, is dat bijna iedere keer als iemand advies vraagt op dit forum, er vrijwel direkt iemand reageert met;
TESTEN.
Dan kun je net zo goed de regel hanteren: geen vragen over materiaal op dit forum, gewoon testen!
Er wordt een beeld geschetst dat je overal, waar en waneer materialen kan testen. Dat is gewoon niet waar.
Er zijn testdagen. Tuurlijk, maar dan moet je wel op die locatie zien te komen ( voor mij geen probleem overigens maar voor veel jonge kiters wel). Het moet op zo'n dag wel waaien. En goed testen kost tijd. Vaak zijn er veel mensen en beperkte hoeveelheid materiaal.
Vaak ook wil iemand een overjarig model aanschaffen( in een winkel bijv.) Dergelijk materiaal wordt op testdagen niet aangeboden. Ik moet de winkel nog zien die zegt: neem die kite maar mee, bevalt hij niet; geld terug, geen probleem ( er zal ongetwijfeld wel ergens een zaak zijn die zo werkt, maar lijkt me uitzonderlijk)
En dan heb ik het al helemaal niet over de aanschaf van tweedehands materiaal. Soms ben je simpelweg overgeleverd aan de mening van medekiters op dit forum!
Ik heb ook de indruk dat de mensen die roepen: TESTEN!, makkelijk toegang hebben tot nieuwe materialen. Dit i.v.m. met sponsoring, vrienden met goede contacten, etc,... Maar dit is een kleine groep.
Dus medekiters, de volgende keer dat iemand een mening vraagt over een product( en zeker als het overjarig is), roep dan niet gelijk testen, maar deel je ervaring of zeg niets.