ervaringen naish shockwave

bartvds

Maart 29, 2006, 01:50:20
edit2Rapporteer  
Na bijna 4 jaar zonder problemen en veel plezier met de onverwoestbare x2 gevaren te hebben heb ik een tijdje geleden de kassa van een bekende surfshop in Hoorn flink laten rinkelen!
Trots als een aap met 7 l*ll*n liep ik even later met een gloednieuwe Shockwave 12 de deur uit.
Na 4 keer varen kan ik een aantal dingen concluderen; biinnenkort zit ik niet alleen door mijn overmatige bierconsumptie van onderen strak in mijn jasje, maar ook van boven door de spieren die ik ga ontwikkelen vanwege de enorme barkrachten!
Het door Robby beloofde depowerbereik vond ik behoorlijk tegenvallen, er moet nog steeds als vanouds flink aan de adjuster getrokken worden om optimaal te varen.
Het zelfstarten gaat moeilijker dan met het oermodel, hoewel ik dit nog maar 1 keer geprobeerd heb.
Samenvattend wil ik zeggen dat ik iedereen wil adviseren om vooral eerst een kite uit te proberen voor tot aankoop over wordt gegaan.
Ik lees graag ervaringen van anderen!
dimitri
Gast
Antwoord #1 Maart 29, 2006, 01:58:18
edit2Rapporteer  
Een beetje dom natuurlijk dat je je niet goed heb in laten lichten door diverse shops, en als je hier op de site had gekeken en de zoekfunctie had gebruikt had je ook kunnen vinde dat de bardruk redelijk hoog ligt

Maarja ik hoop voor je dat je er toch een hoop plezier aan zult beleven, waar ik nietbang voor ben want het is wel een super kite ........... op de bardruk na dan
@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 Maart 29, 2006, 02:22:07
edit2Rapporteer  
zaterdag SW 9m gevaren, vindt het echt een superkite, veel depower. Als je de kite een beetje kent vindt ik de bardruk wel wat hoger maar opzich prima te doen. Heb ruim een uur gevaren na eerst een uur gevaren te hebben met mijn ravenII 12 overpowerd.  weet niet hoe de 12 is maar de 9 vindt ik super en lekker snel!!
Naish........what else???

Antwoord #3 Maart 29, 2006, 02:22:20
edit2Rapporteer  
Jammer dat de kite niet aan je verwachtingen voldoet, misschien was het idd toch verstandiger geweest om eerst te testen (heb je misschien wel gedaan). Is de kite welgoed afgesteld?
Mocht je uiteidelijk toch niet tervreden zijn over je kite kun je misschien wat regelen met je dealer, zal je denk ik wel iets toe moeten geven maar goed probeer het eens. Mocht het allemaal niet lukken mail me dan ff!!!

Ctr Bob
KiteDemon

Antwoord #4 Maart 29, 2006, 02:29:17
edit2Rapporteer  
Zal ook een kwestie van gewenning zijn. Als je er wat meer mee hebt gevaren en je hebt de kite helemaal door dan weet je op een geveven moment niet beter en heb je er een hoop plezier van.
nick007
Gast
Antwoord #5 Maart 29, 2006, 18:29:29
edit2Rapporteer  
ik heb gisteren op wijk aan zee met de shockwave 12m gevaren, maar ik ben wel nog steeds onder de indruk dan je hem toch wel lang kon houden.
Toen ik aankwam op het strand was er maar 1 kiter bezig, die was aan het varen met een 9m x-bow en verzekerde mij dat ik aan de shockwave teveel zou hebben, toch nog even de wind aangekeken en toch de 12 opgepomd.

eenmaal de kite in de lucht kon het feest beginnen, ik kon de kite alsnog erg goed varen ( vol gepowered ) goeie lift in de kite en draait behoorlijk snel, ik heb er maar een paar mee gesprongen, en en dat beviel me ook zeer goed.
Ik heb de kite voornamelijk in de golven gebruikt SUPER!!!!!!!!

En ja de bardruk is ook erg hoog maar dat heeft bij mij de plezier niet kunnen bederven ik heb echt 1 van de lekkerste sessie's gezet van 2006!! hahahahahaha!!!!

En voor bartvds: ik hoop dat je nog veel lol met je kite zal hebben, ik in ieder geval wel!!!

Greetz nick

@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Maart 29, 2006, 19:16:24
edit2Rapporteer  
ik heb gisteren op wijk aan zee met de shockwave 12m gevaren, maar ik ben wel nog steeds onder de indruk dan je hem toch wel lang kon houden.
Toen ik aankwam op het strand was er maar 1 kiter bezig, die was aan het varen met een 9m x-bow en verzekerde mij dat ik aan de shockwave teveel zou hebben, toch nog even de wind aangekeken en toch de 12 opgepomd.

eenmaal de kite in de lucht kon het feest beginnen, ik kon de kite alsnog erg goed varen ( vol gepowered ) goeie lift in de kite en draait behoorlijk snel, ik heb er maar een paar mee gesprongen, en en dat beviel me ook zeer goed.
Ik heb de kite voornamelijk in de golven gebruikt SUPER!!!!!!!!

En ja de bardruk is ook erg hoog maar dat heeft bij mij de plezier niet kunnen bederven ik heb echt 1 van de lekkerste sessie's gezet van 2006!! hahahahahaha!!!!

En voor bartvds: ik hoop dat je nog veel lol met je kite zal hebben, ik in ieder geval wel!!!

Greetz nick
Sluit mij volledig bij dit verhaal aan!!! Echt een heerlijke kite met wat meer bardruk, maar je krijgt ernorm veel dewoper en snelheid voor terug!!

Robinz

Geen avatar

Antwoord #7 Maart 30, 2006, 23:11:47
edit2Rapporteer  
Ik las in de nieuwe duitse kitemagazine dat Naish een aanpassing op de bar heeft gemaakt, o.a. een (nieuwe) stopperbal en kortere depower. Volgens het blad werkte dit een stuk beter (m.u.v. extreem sturen). Zij hadden in een eerste test aangegeven dat het een 'mannenkite' is vanwege de enorme stuurkracht die nodig is. Aangezien jij de kite al een tijd geleden hebt gekocht, heb je misschien ook nog de 'oude bar' setup. Kun je waarschijnlijk wel op de Naish site nagaan (of die bekende shop in Hoorn).
Have Fun
gary d

Antwoord #8 April 02, 2006, 16:49:42
edit2Rapporteer  
Zo zaterdag 1 april ook ff lekker met de schockwave gespeelt.Ik had de shockwave 12 op 20 meter lijnen , jezus he wat loop je met dat ding makkelijk hoogte zeg . en springen ging ook wel lekker wel ff wennen met insturen maar als je het eenmaal door had dan ging je lekker hoog en ver .
Maar dat ding is gewoon gemaakt voor in de gollven ik heb nog nooit zo BRUUT golf gereden , het enige nadeel vond ik de iets wat zware bar druk maar dat went wel op den duur + je krijgt er echte spierballen van !

Special thanks To Kater funsports Alkmaar
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.