ik vind met radicale freestyle een C-shape beter. voor cruisen en air zal een bow vast beter zijn. maar ik vraag aan bart wat beter zou zijn.
Hey Emiel,
Ik denk voor radicale freestyle, is een c shaped beter want agressiever met kiteloops daar hebben we het dan over.
Ik vaar met een sle kite iedere c shaped eruit qua snelheid en de controle is veel beter, oefenen van tricks is veel vergevingsgezinder, en golfrijden is niet vergelijkbaar daar komt de c shaped niet in de buurt van een sle. Verder is een gedepowerde sle niet in staat je nog te liften en een gedepowerde c shaped heeft nog veel vermogen je te liften, ook een safety issue met harde wind. De sport heeft al risico's genoeg.
Vooral met harde wind kost het boarden veel minder energie en is ook veel meer bezig zijn met boarden dan je board kanten en stampen, persoonlijk vind ik dat heel prettig en het verlengt je tijd op het water.
Dus houd je van mannelijke kiteloops en agressiev freestyle dan zit je bij de sle's fout tenzij de wind hard is dan kruipt de sle in de buurt van de c shaped. Kun je met een sle als de waroo freestyle tricks doen..ja heel goed zelfs.
Radicaal genoeg waarschijnlijk wel voor 95% van de kiters. sommige tricks zijn zelfs makkelijker met een waroo zoals transitions of spins, kom je niet uit dan speel je met de depower en zak je sneller of langzamer en zo kun je de timing aanpassen.
Iedreeen zal het voor zichzelf moeten afwegen. C shaped kites zijn meer dan oke, maar voor harde wind mis je iets is mijn mening als je geen sle erbij hebt. Of als er mooie golven staan en je wilt een keer echt golfrijden proberen dus niet je die golf inlaten trekken en weer even hard eruit laten trekken maar de golf in de kite power killen en de golf rijden.
Maar zoals gezegd met harde wind vlieg ik niet met de raven 8 meter maar altijd met een waroo 9 of 7, is veel leuker vind ik.