Mixed quiver.

haaaanz
Gast
Antwoord #25 April 06, 2006, 01:05:41
edit2Rapporteer  
ik denk dat een sle/bow alleen goed is wanneer het ECHT hard waait, dus van die wind waar je toch al niet meer in gaat tricken maar alleen hoog gaat springen... dat is het enigste moment waarvan ik denk dat ie mogelijk wel is goed zou kunnen zijn voor de rest, c-kites
KiteDemon

Antwoord #26 April 06, 2006, 01:08:04
edit2Rapporteer  
ik denk dat een sle/bow alleen goed is wanneer het ECHT hard waait, dus van die wind waar je toch al niet meer in gaat tricken maar alleen hoog gaat springen... dat is het enigste moment waarvan ik denk dat ie mogelijk wel is goed zou kunnen zijn voor de rest, c-kites

Hans begrijpt het!
Emiel

Antwoord #27 April 06, 2006, 01:18:50
edit2Rapporteer  
Waroo vaart niet als een C-shaped!! Maar in vergelijking met bv een Xbow komt het gevoel wel wat meer in de buurt van een C-shaped.

Om je 2e vraag te beantwoorden......of juist niet te beantwoorden.....je zegt het zelf al; wanneer vind je. Zo subjectief als het maar zijn kan. Hetzelfde als vragen wat de "beste" kite is. Die fase zou je toch al ontgroeid moeten zijn Emiel :Smiley

das niet zelfde vraag als wat de beste kite is. is de vraag waar een SLE niet beter is dan een C. ik vind met radicale freestyle een C-shape beter. voor cruisen en air zal een bow vast beter zijn. maar ik vraag aan bart wat beter zou zijn.

owjah en kijk ff naar bijschrift van surf-n-soul Wink
surf

Geen avatar

Antwoord #28 April 06, 2006, 01:47:56
edit2Rapporteer  
Iedereen heeft het maar over de Waroo. Maar er zijn veel meer bow/sle kites op de markt gekomen.
Ben net terug uit Egypte, zag daar een paar Vegas 9 meter 2006 en GK bow/sle kites. Deze vlogen een stuk hoger en langer dan de Waroo (wat ik zag in het filmpje van Best).
Volgens mij zijn andere merken veel beter in oa. airtime, hoog springen, pop e.d.
Wat zijn jullie bevindingen/meningen.
KiteDemon

Antwoord #29 April 06, 2006, 01:54:25
edit2Rapporteer  
Hmmm....de eeuwige strijd tussen de merken......
Beetje off topic.....?
daanbanaan

Antwoord #30 April 06, 2006, 02:10:42
edit2Rapporteer  
psies, ieder gek z'n gebrek (kite) heheheheh
tis maar net wat je fijn vind
op ieder potje past een deksel
so genoeg gevilocifeerd ( of hoe schrijf je dat....)
Fly like hell

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #31 April 06, 2006, 02:12:27
edit2Rapporteer  
Tering, wat een gezeik allemaal.

Ieder heeft zo zijn voorkeur dus wat de één goed vindt hoeft de ander niet goed te vinden. Het wordt haast iritant.

Ik heb vorig jaar een Raaf gekocht en als ik die discussies zo zie zou ik me er haast voor moeten schamen, maar what the hell als we allemaal maar lol hebben.
Papa

Geen avatar

Antwoord #32 April 06, 2006, 02:34:25
edit2Rapporteer  
hey waroo kijk je ook naar de prijs verhoudingen van de kites....
www.surfensoul.nl

Antwoord #33 April 06, 2006, 02:43:27
edit2Rapporteer  

ik vind met radicale freestyle een C-shape beter. voor cruisen en air zal een bow vast beter zijn. maar ik vraag aan bart wat beter zou zijn.

Hey Emiel,

Ik denk voor radicale freestyle, is een c shaped beter want agressiever met kiteloops daar hebben we het dan over.
Ik vaar met een sle kite iedere c shaped eruit qua snelheid en de controle is veel beter, oefenen van tricks is veel vergevingsgezinder, en golfrijden is niet vergelijkbaar daar komt de c shaped niet in de buurt van een sle. Verder is een gedepowerde sle niet in staat je nog te liften en een gedepowerde c shaped heeft nog veel vermogen je te liften, ook een safety issue met harde wind. De sport heeft al risico's genoeg.
Vooral met harde wind kost het boarden veel minder energie en is ook veel meer bezig zijn met boarden dan je board kanten en stampen, persoonlijk vind ik dat heel prettig en het verlengt je tijd op het water.

Dus houd je van mannelijke kiteloops en agressiev freestyle dan zit je bij de sle's fout tenzij de wind hard is dan kruipt de sle in de buurt van de c shaped. Kun je met een sle als de waroo freestyle tricks doen..ja heel goed zelfs.
Radicaal genoeg waarschijnlijk wel voor 95% van de kiters. sommige tricks zijn zelfs makkelijker met een waroo zoals transitions of spins, kom je niet uit dan speel je met de depower en zak je sneller of langzamer en zo kun je de timing aanpassen.
Iedreeen zal het voor zichzelf moeten afwegen. C shaped kites zijn meer dan oke, maar voor harde wind mis je iets is mijn mening als je geen sle erbij hebt. Of als er mooie golven staan en je wilt een keer echt golfrijden proberen dus niet je die golf inlaten trekken en weer even hard eruit laten trekken maar de golf in de kite power killen en de golf rijden.

Maar zoals gezegd met harde wind vlieg ik niet met de raven 8 meter maar altijd met een waroo 9 of 7, is veel leuker vind ik.

haaaanz
Gast
Antwoord #34 April 06, 2006, 05:11:34
edit2Rapporteer  
fout, met harde wind is ie niet goed voor freestylen, want als je dan uithaakt heb je meteen full power....... en dat trek je gewoon niet, dat werkt niet, bij een c-kite heb je dat niet
Emiel

Antwoord #35 April 06, 2006, 05:15:57
edit2Rapporteer  
verder vind k je verhaal goed. lijkt mij mooie afsluiting van de discussie:)

nog een dingetje toc.. waarom vaar ben wilson nog met fuel en niet met de turbodiesel(sle) als golfguru
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.