Advies

Slingshottie
Gast
April 07, 2006, 15:26:10
edit2Rapporteer  
Beste medekiters....

Ik heb nu Fuels 9/ 13

Zondag ben ik gaan varen en moet zeggen dat ik me met mijn 9 niet lekker op me gemak voelde. De fuels hebben 2 standen dat is geen power of full power..nu ben ik mezelf aan het orienteren, en kom ik uit op een aantal kites die mijn fuels zouden kunnen vervangen. De F-one tribal..Impact of de North Vegas 06.. Kan iemand mij zeggen wat de voordelen zijn tov de Fuels? Ik zoek dus eigenlijk een kite(s) die de windvlagen gewoon oppakt en niet meteen full power ervandoor gaat. Ik heb ook een dream 16 en die is een stuk rustiger namelijk. Wie heeft er goed advies?
wouterb

Antwoord #1 April 07, 2006, 15:32:24
edit2Rapporteer  
Fuels zijn van 2003?
Hangt een beetje van je niveau af. Impact en Vegas zijn errug nieuwe school. Volgens de berichten is de Tribal de overtreffende trap van de Dream (2005).
Komend weekend is deze te testen op Schellinkhout (, ook de impact trouwens)
Gerrie

Antwoord #2 April 07, 2006, 15:35:05
edit2Rapporteer  
"Ik heb slingshots 9/13
Diesel 11
En een dream 16
Boards misfit 136
Sx 130
Easy rider 152"

Dit is een oude post van jou. Zo te zien heb je voldoende boards en kites om met elke wind te kunnen varen. Als ik jou was zou ik gewoon maar eens goed gaan leren kiten voordat je nog meer gaat aanschaffen.

Succes
Slingshottie
Gast
Antwoord #3 April 07, 2006, 15:50:59
edit2Rapporteer  
nee wil juist wat verkopen/ vernieuwen Wink

zijn van 2005
Slingshottie
Gast
Antwoord #4 April 07, 2006, 15:52:07
edit2Rapporteer  
en gaat meer om het aggressieve behavior van de fuels waar ik vanaf wil....(heb trouwens nog meer kites) lol
bignelis

Antwoord #5 April 07, 2006, 15:55:11
edit2Rapporteer  
Ik ben met gerrie eens dat je wel erg veel gear hebt om te zeggen van, mwah ik verkoop het even omdat het niet lekker vaart. Je niveau ligt niet aan je gear. Natuurlijk zijn er kites die een vlaag beter opvangen dan een SS Fuel, maar is dat werkelijk een reden om alles te vernieuwen? je kan ook om leren gaan met de nadelen en genieten van de voordelen, die zijn er ook genoeg!
KiteGolfje
Gast
Antwoord #6 April 07, 2006, 15:58:00
edit2Rapporteer  
Beste medekiters....

Ik heb nu Fuels 9/ 13

Zondag ben ik gaan varen en moet zeggen dat ik me met mijn 9 niet lekker op me gemak voelde. De fuels hebben 2 standen dat is geen power of full power..nu ben ik mezelf aan het orienteren, en kom ik uit op een aantal kites die mijn fuels zouden kunnen vervangen. De F-one tribal..Impact of de North Vegas 06.. Kan iemand mij zeggen wat de voordelen zijn tov de Fuels? Ik zoek dus eigenlijk een kite(s) die de windvlagen gewoon oppakt en niet meteen full power ervandoor gaat. Ik heb ook een dream 16 en die is een stuk rustiger namelijk. Wie heeft er goed advies?

Hi,

Fuels zijn hele goede kites.

Of je kan een Diesel nemen van 13 meter, deze Slingshot vang windvagen op en zijn hanteerbaar voor beginnende kiter.
Ik heb nog een 13 liggen die ik vorige jaar hebt aangeschaft.
Ik vaar het meesten met me Diesel 9 meter, qau gewicht en windbereik is een 9 lekker om mee te varen en water herstartbaar zonder een 5 e lijn.

Fuels inruilen of leren ermee omgaan.

Afz,

Kitegolfje
Slingshottie
Gast
Antwoord #7 April 07, 2006, 17:07:46
edit2Rapporteer  
ik heb ook een diesel 11...maar wat is dat dingkie traag zeg.....
Slingshottie
Gast
Antwoord #8 April 07, 2006, 17:10:47
edit2Rapporteer  
Maar ik heb het er niet over dat ik niet kan varen met de fuels ik heb het erover dat de fuels niet vergevingsgezind zijn....vandaar de vraag is een andere kite dat wel van 2006.....
bignelis

Antwoord #9 April 07, 2006, 17:28:36
edit2Rapporteer  
Off Topic: Slingshottie....je kan rechtsboven een geplaatst commentaar klikken op het woord verander. Dit is uitermate handig als je de laatste bent die gepost heeft en je nog een aanvulling wilt doen.

On Topic: Als je inderdaad kiteervaring hebt en je weet wat voor een gevoel je wilt hebben, dan moet je gewoon de kites gaan proberen die je op het oog hebt.
Slingshottie
Gast
Antwoord #10 April 07, 2006, 19:24:53
edit2Rapporteer  
thnx
youri zoon
Gast
Antwoord #11 April 07, 2006, 22:15:29
edit2Rapporteer  
heey

de slingshot 2006 is iets meer vergvingsgezint maar je kan ene hoop zeggen maar iedereen metd e nadruk op iedereen zal met  een feul kune varen ze zullen iets meer power dan andere kite,s hebben.maja das een keuze die je zelf maakt

je niksn ook octane gaan vliegen vangt vlagen 100 keer bttr op dan feul.
en kan je heel lang houden.

groetje,s youri zoon
kentyman

Antwoord #12 April 07, 2006, 23:02:18
edit2Rapporteer  
probeer ook de vegas 06 'ns uit, die kite is erg stabiel heeft veel depower maar ook genoeg (constante) power als je de bar aantrekt en die north kites vliegen goed door vlagen en windgaten heen..
ItsMe.Erik

Antwoord #13 April 07, 2006, 23:43:34
edit2Rapporteer  
Ik heb een diesel 13 en een fuel 9 en ik moet zeggen dat ik nergens problemen mee heb.

De Diesel blijft al stabiel in de lucht hangen vanaf 8-10 knopen (je kunt dan nog niet varen) terwijl ik andere kites uit de lucht zie vallen. Ook vangt de kite alle windvlagen op met het auto-pilot systeem, alleen is ie dan inderdaad wat trager. Wil je de kite wat sneller hebben zet je dit systeem uit. Maar de diesel is een supper intermediet kite net als de vegas overigens die wel een grotere range heeft.

Met de Fuel heb ik van het weekend voor het eerst gekite. De kite is inderdaad agresiever dan de diesel, maar ik wende er vrij snel aan. De fuel zet de wind sneller om in power en lift, terwijl de diesel hier rustiger mee omgaat. Deze laat de power geleidelijker los. 

Ik zou zeggen hou de kites en ga eerst met de diesel leren. Voor jou 11 is dit een prima kite.  En met vlagerige Wind heeft iedere kite z'n eigen eigenaardigheden waaraan je moet wennen en ik denk dat de diesel met vlagerige wind het beste kan omgaan op de bow-kites na.
jaapd

Antwoord #14 April 08, 2006, 06:10:12
edit2Rapporteer  
Voor mijn gevoel is het precies andersom.

Ik heb een dream 12 2003 en sinds kort een fuel 13 2005. De fuel voelt aan als een kleinere kite en is makkelijker uit te remmen in een vlaag. Bij de dream moet je echt seconden lang vol je achterste hak er in duwen voordat ie aan de rand van het venster is. Het voordeel daarvan is wel dat ie dat ook doet tijdens springen en dat je dus meer hangtime hebt.

Ik moet die fuel nog wat vaker vliegen want na 1 dag zie ik nog niet veel vooruitgang van 2003 naar 2005.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.