Oog Naish-Bar vergroten

TomTom
Gast
April 07, 2006, 16:32:41
edit2Rapporteer  
Ik heb sindskort een naish shift bar uit 2005 en ben er over aan het denken om 2 stukjes krimpkous over de depowerlijn en 5de lijn te doen om slijtage tegen te gaan. Nu is het oog van de shiftbar daar eigenlijk te klein voor. Ik vroeg me af of iemand weet of dit uit te boren is, of dat het daar te dun voor is?
En hetzelfde voor de safety (want die schuift een stukje over de depowerlijn als je releast)?

Of heeft iemand toevallig nog zo'n depowerbuckle liggen?
zagy

Berichten: 804
Antwoord #1 April 07, 2006, 16:48:27
edit2Rapporteer  
Die plastic dingen zijn daar te dun voor, Maar als je hem in een pannetje met gesmolten kaarsvet gooit scheelt het ook al heel veel hoor.
Je kunt het natuurlijk wel doen, maar dan vrees ik dat je een gat krijgt zonder plastic bescherming erin, dan slijt het uiteindelijk alleenmaar harder door het carbon, of je moet daar weer een laagje hars overheen doen en heel fijn schuren.
Ik vaar nu 1 jaar met een shift bar met dat kaarsvet trucje en hij kan nog heel lang mee
TomTom
Gast
Antwoord #2 April 07, 2006, 16:53:14
edit2Rapporteer  
Maar laat je dan eerst het kaarsvet weer een beetje afkoelen voor je je depowertouw er in doet? Want ik kan me anders voorstellen dat er wat vezeltjes doorslijten als je hem in het warme vet legt?
KiteKoe®t

Berichten: 1304
Antwoord #3 April 07, 2006, 17:04:24
edit2Rapporteer  
kaarsvet heeft geen hoge smelt temperatur he. Het hoeft niet te koken.. Ik neem aan dat je het zonder problemen gewoon kunt doen hoor..
naish23

Geen avatar

Berichten: 762
Antwoord #4 April 07, 2006, 18:51:23
edit2Rapporteer  
Gewoon in wrijven met een kaars of sexwax, verhitten is niet nodig.
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #5 April 07, 2006, 19:22:54
edit2Rapporteer  
Dus ook sexwax is beter dan niks, deed het bij me cabrinha wel maar dan ook maar ff bij me nieuwe torchies doen
huib

Berichten: 453
Antwoord #6 April 07, 2006, 19:39:29
edit2Rapporteer  
Krimpkous al een keer geprobeerd maar dat werkt niet. Ben je na een uurtje varen kwijt. Zo'n stevige laboratoriumslang is beter, maar wax is het beste.

Als je toch wilt uitboeren; ik heb ooit een keer het gat in een Best carbon bar vergroot: gat uitboren (oppassen met carbon splinters en happen van de boor), ruimte rondom het gat (in de holle bar dus) verstevigen met epoxy glasbolletjes mengsel, RVS buis in het gat lijmen (RVS buisje eerst op de draaibank netjes inwendig afgerond zodat je geen slijtage hebt op de randen). Is wel veel werk maar het resultaat is dan ook zo glad dat de slijtage tot een minimum beperkt wordt.
TomTom
Gast
Antwoord #7 April 07, 2006, 20:11:53
edit2Rapporteer  
Ok, bedankt voor de reacties, uitboren laat ik maar zitten, waarschijnlijk gewoon ff met wat kaarsvet/wax insmeren. Ik heb wel op een oude bar een stukje krimpkous om het depowertouw gedaan om eens te kijken hoe het werkt. Heb niet het idee dat dit snel gaat slijten zoals Huib zegt, maar goed binnenkort weet ik dus meer Smiley

Bedankt voor de adviezen
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.