Welke maat/soort

StiffNipplezz
Gast
April 18, 2006, 21:05:37
edit2Rapporteer  
Moi,

Ik heb nu een Naish AeroII 14m, maar wil hier een recenter model voor. Ik ben het beginnerstadium net voorbij en zit een beetje te twijfelen wat ik wil en wat verstandig is: een bow of c-shaped.
Daarnaast zit ik er ook over te denken om voor een 12 meter te gaan, omdat ik hier vaker mee denk te kunnen varen dan een 14 (ookal verschilt het niet veel) (later wil ik er ook nog een 2e kleinere maat bij)
Ik weeg ongeveer 83 kilo.

Wat adviseren jullie? (qua type, maat en evt maat 2e kite)
slufterhufters.com

Antwoord #1 April 18, 2006, 21:07:06
edit2Rapporteer  
Koop er een 10m bij, kan je in de toekomst voor een andere 14m kijken.
TtHoM@s

Antwoord #2 April 18, 2006, 21:08:44
edit2Rapporteer  
ik zou zeggen houw de 14m2  en koop er een 10m2 bij bv V4 of raven 1

en dan kan je als je weer geld heb of weer zin heb kan je die 14m2 inruilen voor een andere 14m2

edit: je was me voor (a)ei(r)er(n)dop(o)  (tong_kitesmiley)
surf

Geen avatar

Antwoord #3 April 18, 2006, 21:22:43
edit2Rapporteer  
Hey,

Ik ben vorig jaar ook begonnen met een aero2. Alleen 16 meter. Heb toen een V4 12 en 8 gekocht. Maar eerlijk gezegt vond ik de aero2 lekkerder varen..

Het hangt af van wat jij wilt doen tijdens kiten. Wil je lekker cruisen en hier en daar een sprongetje. En sta je nog niet super zeker op je boardje, en vind je het belangrijk dat je alle controle houdt over je kite, dan is een bow misschien iets voor jou.

Maar wil je lekker knallen, big air etc etc, dan zou je beter voor een c kite kunnen gaan.
Ik zelf heb alle V4´s en aero2 verkocht, en een mega setje Rhino´s 2004 gekocht. De 8, 12 en 16 meter. Ik ben 80 kilo en vaar op een boardje 125, maar ik persoonlijk hou van lekker gepowered varen.
En de zomer staat straks voor de deur, dus minder wind.

Als je je 14 houdt, kun je er altijd nog een 18 bij kopen later, kun je nog iets eerder varen.

Succes
Ricardo

Antwoord #4 April 18, 2006, 22:09:52