Stickers voor onder laminaat

Da shizz

Geen avatar

April 23, 2006, 20:14:38
edit2Rapporteer  
Wie weet welk type sticker onder laminaat kan en waar ik die kan laten maken.
Het komt onder een buitenste laag laminaat (wat gebruiken de pro's?). Ik heb een ontwerpje liggen en ben een boardje aan het bouwen.

CIAO
Job
Elevation

Antwoord #1 April 23, 2006, 21:51:15
edit2Rapporteer  
stickers kunnen niet onder laminaat.. "to stick".. is kleven, dus dat zal erop moeten.. rijstpapier zou onder (of tussen) laminaat kunnen, maar alvorens je dus lamineert.. ik lees de term "buitenste laminaat". Wat je daarmee bedoeld snap ik wel maar zie het nut van laminaat in 2 of meerdere lagen aanbrengen niet in.. Misschien kan je je stukje text wat aanpassen zodat het wat duidelijker is...
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #2 April 23, 2006, 21:56:00
edit2Rapporteer  
Hey Job,

De "Pro's" van tegenwoordig laten hun graphics drukken op een PBT of IsoCap topsheet.
Net wat Elevation zegt, stickers meelamineren kan tricky zijn i.v.m hechtingproblemen. Dit hangt van het type sticker-materiaal af. Wanneer je dat toch wilt gaan doen, eerst ff een proefstukje maken of de epoxy wel voldoende hecht.  (grinnik_kitesmiley)

Je kan een graphic uitprinten op papier en meelamineren. Papier heeft een Epoxy-zuigende werking, waardoor er een goed hechting blijft. Dit noemen ze wel "encapsulation"

Psychotic

Antwoord #3 April 23, 2006, 22:30:32
edit2Rapporteer  
Leon, jij hebt daar ervaring mee: Als je dun papier gebruikt kun je dit met vacuum strakpersen dus dat je de dikte van het papier niet meer ziet als je schuin over je boardje kijkt? (zo'n ribbeltje waar het papier stopt)
Da shizz

Geen avatar

Antwoord #4 April 23, 2006, 22:43:15
edit2Rapporteer  
Ik heb het in Tarifa gezien bij Nomad Kiteboards (te mooi en te duur). Op de carbonlaag legt hij flinterdunne stickers en gooit er vervolgens 60 of 75 grams doek overheen. Hij lamineert het in. De stickers waren echter flinterdun. Was benieuwd of iemand wist welk materiaal dat was.
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #5 April 23, 2006, 23:00:14
edit2Rapporteer  
JT,

ik heb bij m'n Woodster i.d.d. dun rijstpapier gebruikt. Je ziet altijd een randje als je vals lichtinval hebt.
Tenzij je het weer met een schuurlaagje epoxy wergschuurd en polijst.

Als je echt zit te denken aan een vlak topsheetje met "encapsulated graphs" is het denk ik toch het mooiste om de graphic's in een gelcoat te drukken met een laagje glasweefsel. Uit laten harden en lossen. Je weet wel...daar hebben we het al eens eerder over gehad.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.