Windsurfen over naar Kitesurfen

LEAF

Antwoord #25 April 25, 2006, 04:42:50
edit2Rapporteer  
Mooi topic waar uit blijkt dat er heel veel windsurfers de overstap hebben gemaakt naar het kiten. Ik ben er ook zo één en zie het als een proces waar je doorheen gaat.  Heb er ook ruim  20 zeer fanatieke windsurfjaartjes opzitten maar naarmate je beter leert kiten, wat snel gaat, raak je de windsurfspullen minder aan. Riep ook altijd dat ik altijd zou blijven windsurfen maar ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat mijn windsurfspullen zins verleden jaar mei niet meer de schuur zijn uitgeweest.  Kitesurfen is echt verslavend en het vrijheids gevoel is veel groter als bij windsurfen door de enorme mogelijkheden kwa tricks en de hoogte van de sprongen.  Het is al gezegt,  kitesurfen is echt veel makkelijker als windsurfen......  Persoonlijk vind ik het een groot voordeel dat ik met kiten veel minder materiaal sloop. Met windsurfen sloopte ik bergen materiaal, boards, gieken, masten om gek van te worden en dan heb ik het nog niet eens over de kosten hiervan.  Met windsurfen zijn de landing gemiddeld veel harder en door het volume van de boards gaat alles verrot als je fanatiek op zee vaart.  FF flnk doorzetten dan zul zien dat kiten echt veel meer mogelijkheden biedt dan windsurfen.  Succes (hangloose_kitesmiley)

DaRipper

Antwoord #26 April 25, 2006, 04:45:47
edit2Rapporteer  
he gastuh sorry maar windsurfers die overstapppen naar kiten zijn voor mij gewoon mislukte windsurfers kijk maar naar je omgeving  Joepie

En daarom zit jij op een kitesurfforum. RonVo
alexfloor

Antwoord #27 April 25, 2006, 04:54:54
edit2Rapporteer  
Hahaha... ik heb de juiste snaar aangeraakt merk ik!! This summer is going to be a new ride on a new wild side!! Heerlijk!... Maar mensen.. ik ben nog steeds benieuwd naar het volgende.. als je met je kite een trick doet.. een loopje of iets dergelijks.. dan draaien de kabeltjes om elkaar heen.. ik kan mij herinneren met het vliegeren dat je dan dezelfde aantal draaien weer terug moest om de kabeltjes weer uit elkaar te krijgen.. hoe zit dat bij kitesurfen..? De baar kan je gewoon draaien of iets...?
LEAF

Antwoord #28 April 25, 2006, 04:57:47
edit2Rapporteer  
hahah je moet nog een hoop leren, kabeltjes noemen wij gewoon lijnen hoor.  Inderdaad door de bar de tegengestelde richting op te draaien komen de lijnen weer goed te zitten. (grinnik_kitesmiley)
alexfloor

Antwoord #29 April 25, 2006, 05:03:33
edit2Rapporteer  
hahah.. goed he.. das het mooie.. alles nog nieuw!!! Wink
alexfloor

Antwoord #30 April 25, 2006, 05:07:12
edit2Rapporteer  
Je board.. zit die vast aan je met iets of niet...? Als ik op de foto's kijk zie ik dat soms.. zelfde als met de kite..? Sommige zit een saftyline aan vast...sommige niet...
LEAF

Antwoord #31 April 25, 2006, 05:17:25
edit2Rapporteer  
Beginners gebruiken  vaak een leash aan het board om niet telkens een uur bezig te zijn om het board weer terug te halen als je er afvliegt.   In het begin zal je er dus letterlijk regelmatig afvliegen waardoor een leash niet zonder gevaren is want je board komt je met een rot gang achterna wat  in het ergste geval resulteerd in een board tegen je kop.  Als je een leash neemt dan zou ik een rolleash aanraden maar het veiligst is zonder leash.  Tip gebruik even de zoekfunctie op dit forum dan verwacht ik dat je op al je overige vragen antwoordt zult vinden.
hOe hA HeNniE

Antwoord #32 April 25, 2006, 05:17:49
edit2Rapporteer  
he gastuh sorry maar windsurfers die overstapppen naar kiten zijn voor mij gewoon mislukte windsurfers kijk maar naar je omgeving Joepie

En daarom zit jij op een kitesurfforum. RonVo

@ron12344: ik heb besloten dat ik graag een mislukte windsurfer ben, haha.

@alexfloor: je zit hetzelfde vast als aan een golfsurfboard, raakt je board dus nooit kwijt; groot nadeel: het blijft zo dicht bij je dat je het welis op je kop kon krijgen, dus helm op!
GEEn leash daarentegen is veilig, maar ook niet, want kwijt=op en neer laveren met je arm als roer om je board terug te krijgen...onhandig dus, en lukt het je niet: board kwijt en onveilige situatie omdat je moet zwemmen.....either way..keus voor wel of niet leash is heel persoonlijk....ik denk het beste..maar ook het duurste...is een rolleash..die rolt een meter of 4/5 uit als je je board verliest...

succes met deze mooie sport

gr danny
alexfloor

Antwoord #33 April 25, 2006, 05:21:53
edit2Rapporteer  
Kijk.. dank voor de antwoorden op deze vragen.. Tis toch leuk om al die reacties te lezen over hoe geweldig men deze sport vind... Ben nog niet eens begonnen en al behoorlijk overtuigd...
Bodhi

Antwoord #34 April 25, 2006, 18:23:20
edit2Rapporteer  
Zelf kom ik ook uit het windsurfen, ik heb dit 8 jaar fanatiek gedaan. Tot dat.... Er was eens een World Cup event windsurfen in Zandvoort, ergens in 2000 volgens mij. Bij dat event was ook meneer Naish himself aanwezig, helaas vloog Naish er al vroegtijdig uit en pakte ie opeens een kite. Dat was raar, nog nooit gezien maar Naish beulde wel harder en hoger dan de overige windsurfers. Resultaat: Ik was verkocht!! Kiten zag er zo cool uit en de hoogte die je kon maken was vele malen hoger dan dat je met windsurfen (als recreant) kon bereiken. De volgende dag dus meteen mn studentenrekening geupgrade, naar een shop gegaan en een kite besteld. Sindsdien ben ik verslaafd aan kiten, heb het ondertussen 2 jaar niet gedaan omdat mn materiaal toentertijd nogal bagger was, een AR3.5 en een BIC golfsurfboard met voetbanden en ik ook vaak in mn eentje naar het strand toe ging. Dat demotiveerde nogal enigzins. Ook wegens gebrek aan geld toentertijd kon ik nog niet aan nieuwe spullen denken. Vorig jaar weer een setje V4's aangeschaft, dit jaar overgestapt op een setje Torch06 en ik raak elke dag meer dichtgetikter... Aan windsurfen denk ik nog geen eens meer. Mn AHDtje en wat zeilen heb ik aan een vriend gegeven en mn Bic Rap in ondertussen veranderd in een mosmonster. Ook ik had nooit gedacht dat er iets coolers zou komen dan windsurfen maar het is toch gebeurd, en hoe!!
Een bijkomend voordeel is ook dat je alles in een auto mikt en weg kan rijden. Er zijn geen afgeladen trailers achter de auto meer nodig (om nog maar niet te spreken over de tijd die het kost om die trailer te laden....) om naar het water te kunnen vertrekken. Als er even geen auto voorhanden is is het OV ook een goede optie om je spot te bereiken. Je kitespullen neem je zo mee, no problemo. Welkom bij de club, sterkte gewenst aan je vrouw/vriendin en sociale leven! Die gaan het zwaar krijgen met je nieuwe verslaving!
alexfloor

Antwoord #35 April 25, 2006, 19:11:06
edit2Rapporteer  
Heb ik mazzel dat ik vrijgezel ben!! hahaha ... ;o)
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #36 April 25, 2006, 19:32:48
edit2Rapporteer  
Haha... Hier nog zo'n ouwe windsufferd met ruim 25 jaar verslaving en sinds begin vorig jaar geen windsurfplank meer aangeraakt... Consequentie is wel direct dat je tot de oudere kiters behoort en wellicht nooit meer al die trucjes gaat beheersen maar 6 meter hoogte is wel kicken !!! ThumpsUp
Brenkie

Antwoord #37 April 25, 2006, 19:58:22
edit2Rapporteer  
Net als Bodhi ook al zegt, het is zo heerlijk om alles met gemak in de auto te krijgen.
Geen gezeul met grote zooi, geen imperiaal, geen bank of stoel plat, geen probleem als je auto wat verder van het strand staat. Heerlijk!  (grinnik_kitesmiley)
Ik ga vaak met een windsurfmaat van me naar zee, en als ik zie hoeveel tijd hij kwijt is om alles op en van zijn auto te krijgen... Pfff.. alleen daarom al.
Als het daggie knallen om is mag ik iedere keer weer helpen zijn mast uit elkaar te draaien (zand)  (grinnik_kitesmiley) en zijn boards vasthouden als hij zijn auto opklimt. Nee, geef mij maar kiten, veel meer tijd op het water.   Joepie   Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.