Cabrinha co2 14m

Gj

April 23, 2006, 20:11:50
edit2Rapporteer  
Ik heb deze kite op het oog.. ben 1,83 en 65 kg zwaar, ben 17 dus ik groei nog wel wat..

ik had eerste een f-one magic alleen ik wil graag wat nieuwere spullen en wat veiligere spullen.. kan iemand mij wat meer vertellen over deze kite,
ik heb deze kite gezien in de kleur grijs zwart en voor een mooi prijsje nieuw..

Dus kan iemand mij hier wat meer over vertellen? kite is uit 2005 dus overjarig met recon2 systeem
Idefixe

Antwoord #1 April 23, 2006, 20:56:45
edit2Rapporteer  
Opzich moet dat een fijne beginnerskite zijn. Alleen het recon2 systeem ( op de kite zelf) schijnt "nogal vatbaar voor slijtage" te zijn. zie ook hanglos forum topic "cabrinha reparatie constructie fout" 
kitaholic

Antwoord #2 April 23, 2006, 21:26:21
edit2Rapporteer  
Ik heb een paar maanden met de CO2 14 gevaren. Fijne stabiele kite, niet de allerbeste wat hoogtelopen betreft maar ook niet slecht vond ik, en een matige depower vergeleken met 2006 kites. Het recon2 systeem is helemaal top als je zorgt dat er geen zand tussen komt op de vlieger want dan wordt het waterstarten weer wat lastiger, wel schuurt de depowerlijn redelijk snel stuk. Kite is ook goed afgewerkt.
drifter

Antwoord #3 April 23, 2006, 21:40:48
edit2Rapporteer  
ide, mag jouw wel een beetje gelijk geven over slijtage. Als je systemen op een kite zet zal dat altijd meer slijten dan bij gewoon touwtjes. Je ziet dat bij de bows nu ook.
Heb zelf net ook gekeken bij me kite, is een beetje geschaafd. Ik heb er al echt veel mee gevaren, maar de recon vrijwel nooit gebruikt.
Maar jij weet verder ook niet wat er met die kite gebeurt is, jij heb hem 2e hands gekocht.

Ook zoiets raars, zand in je recon. Ik klop me kites altijd uit en er is bij mij nog nooit zand uit me recon gevallen.
Depowerlijn kun je  gerust 25 tot 30 keer mee kiten. Zeker niet slijtgevoeliger dan bij andere merken. Beetje wax en schoonhouden dan gaat het goed.
drifter

Antwoord #4 April 24, 2006, 00:09:18
edit2Rapporteer  
heb je deze link al gezien. Schijnt dat je niks kapot hoeft te maken en dat je gewoon een nieuwe stok erin kunt zetten.

http://kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2321558&highlight=recon+broken
Gj

Antwoord #5 April 24, 2006, 03:31:25
edit2Rapporteer  
Maar of raden jullie mij een andere kite aan ?
drifter

Antwoord #6 April 24, 2006, 05:57:26
edit2Rapporteer  
Co2 is een goede kite waar je goed op door kunt groeien. Met recon als goede veiligheid.
Het is een beetje kiezen tussen kites met vijfde lijn, of een cabrinha kite met recon. Beide hebben zo zijn voordelen.

Je hoort wel wat over slijtage enz, maar dat is mijn mening wel te verwaarlozen. Zeker als je nog van een beginnend stadium af komt, en nog niet zo gepowerd kite.
Heb nu zelf al veel gevaren met mijn nitro 2005, heb nog geen slijtage aan me kite gehad zoals hierboven genoemd bijv. (klop klop)
Wel een paar keer depowerlijntje vervangen. Maar dat hoort er gewoon bij. NIet slijtage gevoeliger dan andere kites.

HIer nog een filmpje van Recon2 kite en bar. Kun je even goed kijken wat het allemaal inhoudt
http://pr.cabrinhakites.com/videos/recon_gen_2_m.mov
Gj

Antwoord #7 April 25, 2006, 03:27:34
edit2Rapporteer  
Aha, dankje wel hier heb ik echt wat aan ! maar je had het over and tussen je touwtjes? hmm.. kan je dit uitleggen of iets dergelijks en die stokken aan de zeikant is dit niet breuk gevoelig ofzo?
drifter

Antwoord #8 April 25, 2006, 03:54:48
edit2Rapporteer  
Zoals je hebt gezien in het filmpje trek je aan een zijlijn om de 'bullet' uit de stok te krijgen, waarna je je kite kunt waterstarten.
Bij de recon 1 modellen zat de 'bullet' iets strakker of vaster in de fitting. En kwam er daardoor dus iets moeilijker uit. Zand werd daarvoor als oorzaak gegeven denk ik. Je moest het handigheidje weten om je kite weer te starten.

Op de 2005, recon 2 dus, zijn die bullets iets veranderd. Gaan er dus makkelijker uit wanneer je kite in het water ligt.

Wat die stokken betreft, ze zijn bij mij nog steeds heel. Wel wat geschaafd maar ik heb er dan ook veel mee gevaren. Ik maak me daar niet druk over maken als ik jouw was. Mochten ze ooit breken, kun je die gewoon weer bestellen bij de cabrinha dealer. Of je gaat gewoon naar een vliegerspeciaal zaak nog makkelijker.
Die co2's zijn voor een hele mooi prijs te koop, nieuw, garantie, dus ik zou het wel weten als ik jouw was.
 ThumpsUp
Gj

Antwoord #9 April 27, 2006, 14:39:11
edit2Rapporteer  
Maar hoe zit het met de windrange tot hoever kan ik door varen?
rEwd

Antwoord #10 April 27, 2006, 15:24:48
edit2Rapporteer  
Nadeel van het Reconsysteem is dat ik 9 vd 10 keer recht door de powerzone moet relaunchen... ben je weer 10m verder Wink...

Of ik doe iets verkeerd?
drifter

Antwoord #11 April 27, 2006, 15:59:09
edit2Rapporteer  
Je kite in het water gooien misschien....

Wat maakt die 10 meter nou uit als je kite weer binnen no-time in de lucht staat?
rEwd

Antwoord #12 April 27, 2006, 16:06:25
edit2Rapporteer  
omdat mijn board dan nog achter me ligt Wink het is ook geen onoverkomelijk probleem hoor...
Gj

Antwoord #13 April 27, 2006, 17:35:25
edit2Rapporteer  
Maar wat is ongeveer de windrange..?
drifter

Antwoord #14 April 27, 2006, 18:59:35
edit2Rapporteer  
owja sorry (shame_kitesmiley)

Met jouw gewicht kun je wel vanaf het begin kiten schat ik. Dus vanaf 12kn, ligt ook een beetje aan je board. En dan tot ergens in de 5 bft, 18 kn kun je die kite wel houden. Daarboven gewoon kleiner gaan.
Gj

Antwoord #15 April 27, 2006, 20:59:41
edit2Rapporteer  
Ok, is goed, ik vaar met een 1,42 Wipika. Dus tja..
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.