hyper active 5th line?

Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #25 Mei 16, 2006, 14:47:37
edit2Rapporteer  
Leuk bedacht, en goed dat je erover nadenkt.

Ik dank dat het niet spinnen van de bar een groot probleem gaat worden.
Net als Fre al zei, een beetje crash en je bent 2 keer gedraaid. Ik ben benieuwd of je safety dan nog goed werkt. Als ik het ff logisch bekijk denk ik van niet.
Zeker als je nog moet beginnen moet er niet mee gaan klooien vind ik.
Ga eerst eens leren kiten, bedenk dan of het beter kan en je kite meer depower nodig heeft.
Zo ga, monteer dan een soort trimbare 5th.

Je kan in het begin echt voor onverwachte situaties komen te staan. Als de wind ineens sterk toeneemt en het allemaal teveel wordt waardoor jij out of control komt dan wil je absoluut een safety waar je voor de volle 100 procent op kan vertrouwen.
Krijg jij in het begin met kiten vervelende situaties is de kans groot dat je af gaat haken.
Geloof me, ik heb er meer gezien die na een out of control situatie met een niet goed werkende situatie met knikkende knieen van het water kwamen.

Dit is niet bedoeld om je idee af te kraken, maar omdat je nog niet weet wat je te wachten staat. Je hebt nu met minimale wind je kite vastgehouden, realiseer je eens wat voor een power hij kan genereren met 2 a 3 beaufort meer. Dat kan je tegenkomen!

Succes, en hou het safe!

Ps. als de safety goed blijft werken, en je het verder ontwikkeld hebt kan je wel overwegen een draaiende haak van Peter Lynn aan te schaffen. Zo kan je alles weer handmatig terug draaien als het moet! Dan moet het kunnen.
roelvdgun

Berichten: 591
Antwoord #26 Mei 17, 2006, 00:59:12
edit2Rapporteer  
heej,
het is niet zo dat ik totaal geen ervaring heb met powerkites ofzo hoor!
heb 2 jaar een pkd buster 4.0 gehad en daar ook flinke crashes mee gemaakt.
wat jullie nu zeggen over 2 keer spinnen en t kan fout zitten zet me idd wel weer aan t denken.
maar het probleem is dat als ik de bar helemaal spining wil maken dat ik er een andere chickenloop op moet zetten+ dus ook nog een andere depower line en daarbij moet ik dan ook nog een katrolletje+swivel kopen, dat samen gaat toch wel op een dikke 100 euro zitten wil ik een beetje goeie kwaliteit hebben...
ik zal het systeem binnenkort is testen als ik hem een paar keer gedraait heb, wel in zachte wind dan dat als het niet werkt dan het niet helemaal fout gaat.

Groetjes
Roel
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.