Vegas Cam Battens

Marky

Berichten: 76
Mei 10, 2006, 15:31:38
edit2Rapporteer  
Vroeg me af of iemand het verschil tussen Vegas 06 met en zonder cambattens heeft uitgeprobeerd.
Dingen kunnen stuk gaan , dus moet het wel wat opleveren als je ze gebruikt. Is de depower echt groter???


BV F-one tribal heeft ze ook niet, en volgens Kiteboarder.de (duitse kite blad) hebben Vegas en tribal dezelfde depower!!.   (tong_kitesmiley)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Mei 10, 2006, 15:43:54
edit2Rapporteer  
Omdat de struts niet meer door lopen onder de leading edge zal het doek niet de juiste bolling aannemen denk ik, indien je alle battens eruit zou halen. Bij de Tribal lopen de struts wel door onder de bolling van de LE.
GlennVegas
Gast
Antwoord #2 Mei 10, 2006, 16:04:23
edit2Rapporteer  
Waarom zou je ze eruit halen??? alleen omdat je berichten leest dat iemand ze stuk heeft gekregen.. nou of meerdere dan??? Ik heb er tot nu toe geen last van! Zorg wel dat je e kite zo opvouwt dat je de battens niet gaat zitten vouwen om je kite in je tas te proppen.. voor de rest lekker hard raggen en loops maken en die kite laten klappen opt water... zijn ze kapot... ff naar je sjoppie en nieuwe laten komen door NORTH!

Voor de rest zou ik de battens er lekker in laten... tis net wat er gezegt wordt.. de struts lopen niet door... de battens geven die shape van het doek nu!!  Joepie
MrRippey

Berichten: 524
Antwoord #3 Mei 10, 2006, 16:07:40
edit2Rapporteer  
Heb nu een maandje de 12 en al aardig wat uurtjes kunnen varen, en een woord voor de nieuwe Vegas 6 TOPPIE  Joepie Joepie

De depower is echt enorm de 12 vaar ik tot in een dikke 6 bft met stoten tot de 7 bft! ThumpsUp ThumpsUp
-Cedric-
Gast
Antwoord #4 Mei 10, 2006, 21:18:42
edit2Rapporteer  
Hoe vroeg vaarr je hem al? wat is je gewicht, welk board + grote?

grts

Stel hierover gewoon een vraag in een nieuw topic. Zo heeft iedereen er wat aan. Edit: Arjan.
tom_beul
Gast
Antwoord #5 Mei 10, 2006, 21:28:10
edit2Rapporteer  
Ralph breekt die cambattens echt te veel!
-Cedric-
Gast
Antwoord #6 Mei 10, 2006, 22:27:31
edit2Rapporteer  
Maar het is toch te gek om een nieuw topic te maken en te vragen hoeveel hij weegt en met welk board hij vaart?

De vraag was btw aan Mr Rippy
Ian

Berichten: 219
Antwoord #7 Mei 10, 2006, 22:37:22
edit2Rapporteer  
die cambattans waren toch 1-2 euro/stuk? Als dat zo is waar hebben we dan over?
GlennVegas
Gast
Antwoord #8 Mei 10, 2006, 23:44:53
edit2Rapporteer  
jaaa ze zijn goedkoper zelfs dacht ik... ik kan ze gewoon via mijn shop krijgen! Mocht ik ze OOIT breken... ik heb het zelf nog niet gehad... wil het eerst wel eens zien gebeuren... want als je kite in een loop hard op het water klapt... dan komt toch de spanning op de leading edge... en de battens zijn verticale stokjes op dat moment... die echt VER doorbuigen... zouden ze dan al geen schade hebben gehad door het verkeer inpakken van je kite??? En dat je er dan pas achter komt als je kite naderhand aan het opruimen bent??

Zoals ik al zei... ik loop hem ook op het water en heb nog niks gehad... verder zorg ik er wel voor dat die battens altijd recht liggen in de tas... zodat je dat niet wegbuigt... bij het in de tas stoppen van je kite..

En jaaa waar praten we over... pff als het nou honderden euros waren... maar nee. Gewoon eens testen die vegas en niet zo letten op als dat gezanik over die battens!! Het is een top kite... en perfect voor newscool tricks.. en jaa als de kite nu echt zo slecht was OK maar mijn mening hier is dat mensen soms echt te veel zeuren  ThumpDown zeuren om niks!

North kwaliteitje is net als bij de andere top merken Toppie Joepie
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #9 Mei 10, 2006, 23:59:25
edit2Rapporteer  
Waarom zou je ze eruit halen??? alleen omdat je berichten leest dat iemand ze stuk heeft gekregen.. nou of meerdere dan??? Ik heb er tot nu toe geen last van! Zorg wel dat je e kite zo opvouwt dat je de battens niet gaat zitten vouwen om je kite in je tas te proppen.. voor de rest lekker hard raggen en loops maken en die kite laten klappen opt water... zijn ze kapot... ff naar je sjoppie en nieuwe laten komen door NORTH!

Voor de rest zou ik de battens er lekker in laten... tis net wat er gezegt wordt.. de struts lopen niet door... de battens geven die shape van het doek nu!! Joepie

op wie zijn kosten zijn die nieuwe battens dan?
GlennVegas
Gast
Antwoord #10 Mei 11, 2006, 02:04:05
edit2Rapporteer  
garantie.... als je kite scheurt dan regel je dat tog ook met garantie neem ik aan  loser
Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #11 Mei 11, 2006, 02:31:59
edit2Rapporteer  
Volgens mij helpen ze meer met het creeren van een betere lift en hangtime/float dan met depoweren.
Door het toepassen van die latten krijg je een stabieler profiel, en dus een stabielere kite, wat er weer toe leidt dat je je kite beter en langer kunt houden vanwege zijn voorspelbare gedrag.
In het high-end bereik is controle het sleutelwoord, en dat bereik je met stabiliteit.
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #12 Mei 11, 2006, 02:40:44
edit2Rapporteer  
Ik heb me laten vertellen dateen cam batten 50cent per stuk is. en bij een nieuwe kite krijg je er een aantal bij voor de zekerheid
Marky

Berichten: 76
Antwoord #13 Mei 11, 2006, 03:05:07
edit2Rapporteer  
Aha Brenkie, Jouw antwoord was waar ik op zat te wachten. Cambattens is leuk maar moet doel hebben, gaat niet m die 50 eurocent, maar wat levert dat op, wat (soms) stuk kan gaan.

Dus highend wordt groter vanwege betere controle.  Thanx for respond! ThumpsUp
Freeflying
Gast
Antwoord #14 Mei 11, 2006, 03:50:10
edit2Rapporteer  
Heb er 3nieuwe Cambattens bij(in de beschrijving staat dat het er 4moeten zijn whawha?
Denk dat de kite er is straker van word die stokies(heeft meerdere voordelen)maar extreem
zijn de verschilen niet volgens mij?
Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #15 Mei 11, 2006, 18:44:02
edit2Rapporteer  
Hey Marky, ik heb hem zelf niet gevaren, maar dat lijkt me het antwoord.
Het is de meest logische verklaring waarvan ik weet dat het waarheid is.

Misschien dat aerodynamica experts nog een betere verklaring hebben, maar ik houd het hierop.
Ieder merk heeft zo zijn eigen manier om een profiel vormvast te maken.
Kijk maar naar d resultaten met Cuben Fiber (best)

De cambattens zijn een resultaat van North's windsurf ervaring. Met het windsurfen worden cambers gebruikt om het zeil vormvast te maken en houden, en zo ook het drukpunt in het zeil niet te laten verlopen in vlagen ed.
Dit heeft als resultaat een zeil wat veel langer te houden is.
MrRippey

Berichten: 524
Antwoord #16 Mei 12, 2006, 18:36:58
edit2Rapporteer  
Kijk ff op de North site voor de uitleg van de Cambattens en in de productfolders, het is idd om beter te kunnen depoweren. Door de latten blijft het doek mooi in een bolle vorm, wat weer inhoud dat je hem verder kan kantelen om hem te depoweren.  (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
Marky

Berichten: 76
Antwoord #17 Mei 13, 2006, 02:59:43
edit2Rapporteer  
Inderdaad dat is de theorie, maar de f1 tribale heeft (kiteboarder.de) geen cambattens maar wel zelfde depower en zelfde high end, dus ...kan stuk, maar schijnbaar niet beter. :Smiley
Sake
Gast
Antwoord #18 Mei 13, 2006, 05:38:55
edit2Rapporteer  
Inderdaad dat is de theorie, maar de f1 tribale heeft (kiteboarder.de) geen cambattens maar wel zelfde depower en zelfde high end, dus ...kan stuk, maar schijnbaar niet beter. :Smiley
De Tribal heeft weer de extra toming (meer ondersteuning LE) voor meer high end.

We zullen blijven raden wat het echte nut is. Zelfs de battens uit een Vegas06 halen zal niet de test zijn aangezien de struts vooraan los van het doek liggen.
roelvdgun

Berichten: 591
Antwoord #19 Mei 13, 2006, 17:28:07
edit2Rapporteer  
gouden tip: stuur een mailtje naar de dealer/north
ralph local@noordwijk

Berichten: 412
Antwoord #20 Mei 13, 2006, 18:02:58
edit2Rapporteer  
ze weten er van, dus dat heeft niet heel veel zin
joa
Gast
Antwoord #21 Mei 13, 2006, 20:55:25
edit2Rapporteer  
Zie het probleem niet?
ralph local@noordwijk

Berichten: 412
Antwoord #22 Mei 14, 2006, 16:38:09
edit2Rapporteer  
het probleem is dat als je je kite hard crashed, de battens kunnen breken, daarom ze zijn bij north verbeteringen aan het uitvogelen
GlennVegas
Gast
Antwoord #23 Mei 14, 2006, 22:07:02
edit2Rapporteer  
pffff... lekker kiten... hard loopen en laten klappen op het water.... kapot... nieuwe halen of op de garantie gooien... dat is dus de oplossing...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #24 Mei 15, 2006, 15:48:53
edit2Rapporteer  
Op een gegeven moment houd de garantie op... Er zijn mensen die niet ieder jaar nieuwe spullen kopen zoals ik, en dan? Ik vind de Vegas 2004 en 2005 echt relaxte kites, maar dit is toch wel jammer.

Waar zijn die latjes van gemaakt? Fiberglas? Carbon? Glasgevuld Nylon?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.