Domme en verstandige kiters..

TtHoM@s

Antwoord #25 Mei 20, 2006, 00:16:59
edit2Rapporteer  
Citaat
Na lange tijd niet meer op het Autoplaya te zijn geweest was mijn sessie gisteren 100% geslaagd.
Gelijk viel me op dat nog veel kiters de moeite nemen om het wandelingetje te maken van de parkeerplaats naar het strandje.
als je maar niet denkt dat je iedere week met heel je slufter clika op het autostrand komt
het is al druk genoeg

(tong_kitesmiley) nee hoor mag best ik wil die loopjes wel eens zien, die zie normaal daar niet zo vaak
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #26 Mei 20, 2006, 00:39:20
edit2Rapporteer  
Top stukje Arno.

Over het algemeen mag er best wel wat vaker iemand aangesproken worden als deze aant klungelen is, al helemaal met harde wind etc.

In maart heb ik ook nog een groepje duitsers wijs moeten maken om hun kite niet op te laten. Terwijl iedereen met 8m en kleiner het water afkwam vanwege de harde wind probeerden zij een 13m vol in de wind op te laten om 'even op het strand te oefenen want dat was minder gevaarlijk dan in t water'.
Echt, wat hebben we aan dit soort types die geneens weten dat ze bezig zijn zelfmoord te plegen.
tom_beul
Gast
Antwoord #27 Mei 20, 2006, 00:45:50
edit2Rapporteer  
Tijdje geleden op Brouwersdam, 32 knots... iedereen met zijn 8/9/10 komt er een duitser aan met een vegas 15
drifter

Antwoord #28 Mei 20, 2006, 01:33:32
edit2Rapporteer  
''Komaar'' moet je zeggen, ''ik laat hem wel voor je op''.   En dan die tube leeglaten.
plaaggeest

Antwoord #29 Mei 20, 2006, 05:45:01
edit2Rapporteer  
Was inderdaad gister heel mooi dagje op autoplaya! Heel de dag volop kunnen knallen met de torch2 8m. Op een gegeven moment ging arno van het water af om ze 8 m te halen. En wat zie ik 2 gasten(duitsers meen ik) die doodleuk nog even met een 12m proberen te gaan varen.. Resultaat dat ze super overpowered staan! De een kon nog geen eens fatsoenlijk op het strand lopen! Werd alleen maar achter ze kite aangetrokken! Na 10 min zijn ze toch maar weer terug gegaan! Voorderest viel het wel mee wat ik gezien heb! Mensen kijk aub uit met dit weer!!! Als je het niet vertrouwt ga dan ook niet het water op! Een ongeluk zit in een klein hoekje!!
globe @ home
Gast
Antwoord #30 Mei 20, 2006, 05:58:28
edit2Rapporteer  
komt er een duitser aan met een vegas 15

dan zeker een 2007 model....

15 bestaat niet   ThumpsUp
Naish........what else???

Antwoord #31 Mei 20, 2006, 05:58:45
edit2Rapporteer  
Wie vandaag ging kiten is echt gestoord, pffffffffffffffffffffff tering wat lekker!
ItsMe.Erik

Antwoord #32 Mei 21, 2006, 04:34:06
edit2Rapporteer  
Ik weet niet hoe laat iedereen op de autoplaya was. Ik kwam er rond 17.00 uur aan en had met een kameraad afgesproken. Ik wist aan de hand van de voorspellingen dat de wind rond een uur of 6 zo gaan liggen, dus ben ik er heen gelopen.

Mijn kameraad was net met zijn vegas 8 aan het kiten. Voor mijn fuel 9 was het nog net te sterk. Ik had al een maand niet gekite, maar toen de wind iets afnam vond ik het verantwoord om te gaan kiten. Na wat gewenning ivm de hoge golven hebben we nog tot 9 uur supper gekite.

Er waren verstandige beginnners die kwamen vragen of je met een 12 of 13 kon varen. Ik heb ze dit afgeraden en heb laten zien dat ik al moeite had met mijn  fuel 9.
Toen de wind wat afnam was er ook een jongenman met een 13, waar ik van dacht (persoon rond 90kg) dat gaat wel. Ik zou wel met mijn 13 kunnen varen (SS Diesel en de wind was rond 8 uur). Hij heeft het geprobeerd, maar met zijn RDD 13 met 5de lijn ging het maar net. Hij heeft een half uurtje gevaren en kwam het water af en zei dat het voor hem te hard waaide.

Moraal van het verhaal er zijn zeker verstandige beginners die eerst vragen en dat je niet altijd kunt zeggen wie ervaren is en wie niet. Er is namelijk altijd verschil in perseptie. Ik vind dat ik niet ervaren ben, maar ik weet wat mijn grenzen en die van mijn kites zijn.

En houd elkaar in de gaten en help elkaar zo veel mogelijk, maar wees zeker niet het loophondje van de beginners die ook moeten leren bodydragen als ze het bordje een keer verliezen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.