Lijnensetup bij Switchblade

massari

Mei 25, 2006, 20:59:59
edit2Rapporteer  
Vandaag redelijk mooi weer, dus dacht ik: laat ik mijn nieuwe Switchblade eens uittesten.

Op het strand van Monster: de lijnen uitgezet van de bar en koppelen met de kite... althans, dat was het plan.

Echter, op de stuurlijnen elk (vanaf de bar gezien) zitten lussen met zo'n kort zwart trekkoord. Volgens de handleiding moet je deze uiteinden van de lijnen koppelen met dezelfde uiteinden van voorste de lijnen afkomstig van de kite. De uiteinden van deze lijnen zijn ook voorzien van lussen met eveneens een zwart trekkoord. Hoe kan ik de lijnen met elkaar koppelen?

Wie van jullie (Crossbow of Switchblade) eigenaren herkent dit en kan me advies geven over de setup?

Ik weet het namelijk even niet meer.

Huh

Pieter

Antwoord #1 Mei 25, 2006, 22:09:50
edit2Rapporteer  
Gewoon een knoopje in de stuurlijnen leggen,knoopje kan je dan in het lusje steken.
massari

Antwoord #2 Mei 25, 2006, 23:30:01
edit2Rapporteer  
Gewoon een knoopje in de stuurlijnen leggen,knoopje kan je dan in het lusje steken.

De stuurlijnen vanaf de bar gezien? Dus een knoopje hierin en dan het lusje vanaf de kite hierin steken?
Blijft er dan nog wel een lusje los hangen... de lus van de lijn waarvan je net een knoop erin hebt gezet. Toch?

Moet ik dan nog erop letten op welke hoogte ik de knoop erin zet? Heeft dat nog invloed op een bepaald iets?

Sorry, ben nog een echte beginner op kite gebied. Dit is pas mijn eerste materiaal...  ThumpsUp
Pieter

Antwoord #3 Mei 25, 2006, 23:42:26
edit2Rapporteer  
Links en rechts even lang en ja je houdt een klein lusje over bij het knoopje.
massari

Antwoord #4 Mei 26, 2006, 03:28:44
edit2Rapporteer  
Uhmmm... vanavond opnieuw de lijnen getracht aan te sluiten. Deze keer met succes. Maarre, ik was een beetje dom bezig eerder vandaag.

Je hoeft namelijk geen knopen of whatever verder te maken.  Huh

Ik had de connectie tussen stuurlijnen en kitelijnen verkeerd geinterpreteerd... Je raadt het dus al, kon dus de hele dag gewoon al kiten.  loser

Volgende keer beter...  (hangloose_kitesmiley)
Claudia

Antwoord #5 Mei 26, 2006, 15:08:56
edit2Rapporteer  
Haha, ja ze hebben het JUIST zo gedaan, zodat je nooit meer je stuurlijn aan de pigtail van de powerlijn kan maken Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.