Met de nieuwe vario klem op de north 06 bar kun je de klem verschuiven en zo je depowerlijn verlengen zodat je de bar heel ver van je af kunt duwen en de kite bijna geheel depowered. Dat is wel lekker bij het golfrijden. Ook kun je de klem naar je toe zetten zodat je de bar tegen de knoop aan kan surfen met een korte depowerlijn voor wakeboard style. Met de naish bar lukt dit alleen als de depowerlijn heel lang is maar dan kun je weer niet tegen de knoop aan varen of je moet er dan een stopperbal opzetten Je kunt trouwens ook de depowerlijn vervangen op de north 06 bar, scheelt weer een hoop waxen. Maar ben heel benieuwd naar de low end van de V6 9m. Heb er nog niet mee gesurft. Maar verwacht dat ik er ook met 17 a 18 kn underpowered mee wegkom. Volgens het manual dat je bij de Vegas 06 krijgt staat er dat de expert windrange voor een 10 van 15-27 kn is en van een 9m van 17-30 kn uitgaande van 80 kilo. Ben je 70 kilo dan wordt de range, volgens het instructieboekje, voor een 9m van 15-27 kn en van voor een 10m van 13-24 kn. Volgens mij ga ik wel blij worden van mijn 9m met m'n lichte gewicht en brede board vanaf 18 kn.
Als ik de manual dan mag geloven kan ik beter de 9 en de 14 nemen. Mijn 16 vaar ik nu al door dik 18 kn. Dan kan ik een 14 volgens mij tot 20 kn. varen en dan de 9 pakken en die tot 30+ varen. Dit ipv 10/14. Maar de manuals kloppen niet altijd, die moet je vaak met een korrel zout nemen, zeker low end gezien. Dit is tenminste mijn ervaring.
Lekker onverantwoord weeral, maar ondanks al die posts ben ik daarstraks gewoon de 9 gaan halen, de 14 volgt nog. Morgenvroeg rij ik naar Noord Frankrijk (Wissant), staan megagolven morgen ! ik laat je weten wat ik ervan vond
Ff over het high end van de V6. OP de site en in het boekje staat dat je de 10m tot 27kts kan varen, maar mijn ervaring is dat dat veel meer is. Afgelopen zaterdag kon ik mijn 10m makkelijk houden toen er op de kant 31kts werd gemeten. ben 75kg.... En waarom ik niet voor die andere kites ben gegaan: Torch2 heeft niet die grote range en is niet zo revolutionair als V6 en de Octane vond ik high end erg fijn maar vond de low end tegenvallen...dus zou je met 10 en 14m niet dezelfde quiver hebben..
Bedankt voor je antwoorden, als ik jou begrijp zou je zeggen koop een 10/14 ipv 9/14. Ben bang dat ik toch een keer moet testen. En dan mijn trouwe Rhino´s in de verkoop moet doen!