Kite leash Crossbow/swithblade

ronkite
Gast
Juni 17, 2006, 16:02:32
edit2Rapporteer  

Ik heb net mijn nieuw Crossbow en switchblade binnen, Maar vraag me af wat de mogelijkheden voor het gebruiken van een leash zijn.

wie kan bij helpen met de volgende vragen.

1 welke leash
2 waar bevestigen
3. waar kopen
4. voor en nadelen

als vast bedankt.

kon hier weinig over vinden op het forum.

 loser
william

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #1 Juni 17, 2006, 16:16:52
edit2Rapporteer  
De by-pass lease noemen ze hem bij Cabrinha kan om de loop en om het ringentje volgens mij rechts bij je lijnen niet knoppen maar klikken dus...oja en ik weet dat ze hier hangen in Rijnsburg
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #2 Juni 17, 2006, 16:55:33
edit2Rapporteer  
Handle-passleashje van Mystic, 20 euri zonder foam, met foam 40 euro, bij meerdere winkels te bestellen.
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #3 Juni 18, 2006, 00:35:22
edit2Rapporteer  
William heeft het over een bypass leash. Die zijn alleen voor recon kites. Werkt niet op een bow volgens mij. Omdat je die bypass aan de twee zijlijnen maakt(bij reconbar). Als je dat op een bow doet wordt het gevaarlijk.

VC  heeft het over een handlepass leash. Ja een leash is een leash. LIgt eraan wat je ermee wilt gaan doen.  Ron wil die leash denk ik gebruiken voor safety. Die kun je denk ik niet 1 2 3 op een bow kite doen. Dat hoeft in principe ook helemaal niet, omdat je de bar van je af moet duwen om de power te lozen.
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #4 Juni 18, 2006, 05:26:14
edit2Rapporteer  
Dus is een handle-pass leashje voldoende, gebruik hem zelf ook voor me Waroo
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #5 Juni 18, 2006, 12:47:53
edit2Rapporteer  
Ik heb ook een weet-ik-veel-wat-voor-een-leash bij mijn kite zitten. Wordt standaard bij de LF Assault geleverd. Ze zeggen dat de veiligheid van een BOW zoals de Assault of Switchblade voldonde moet zijn maar ik vind het wel een prettig idee dat ik nog een leash heb. Ik heb op dit moment de leash vast gemaakt aan de chickenloop. Vind het ook ideaal tijdens het doorgeven van mijn kite aan een ander... Heb je namelijk altijd contact met de kite....

Het is wel belangrijk dat je een QR op je leash hebt zitten. Ik had ook een optie om de leash aan een ringetje van mijn lijnen vast te maken maar had dan steeds ruzie met mijn lijnen en leash (hangloose_kitesmiley)

Volgens mij heeft mystic wel een leash met QR loser
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #6 Juni 18, 2006, 17:48:08
edit2Rapporteer  
Mine-me, je hebt toch niks aan een leash aan je chickenloop. Kun je net zo goed eraf laten. Want je zit toch vast aan je trapeze via dat slangetje.
Tenzij je unhooked bezig bent natuurlijk.

Volgens mij hoort een leash bij een C-kite. Doe je leash aan 1 van de 4 lijnen. Dan kun je gewoon alles loslaten. De kite blijlft dan aan 1 lijn hangen zonder (al te veel) power.
De vraag is denk ik of dit ook met een bowkite kan.

Ik heb niks met bows. Maar wat ik zeg lijkt me gewoon logisch. Correct me if im wrong.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.