Kite vliegt over me heen

Jeroen78

Geen avatar

Juni 06, 2006, 19:16:21
edit2Rapporteer  

Mijn kite (Rhino4 12m), vliegt over me heen als deze boven me staat, om vervolgens uit de lucht te vallen. Dit gebeurt vooral als de wind aantrekt. Ik heb gehoord dat je dan de stuurlijnen moet inkorten, maar deze staan al op de kortste stand. Hoe kan ik dit verhelpen?

Gr. Jeroen
globe

Antwoord #1 Juni 06, 2006, 19:36:22
edit2Rapporteer  
Als je stuurlijnen al op de kortste stand staan zou je je depowerlijn wat langer kunnen maken.
Welke bar vaar je erop?
lennart

Antwoord #2 Juni 06, 2006, 22:13:34
edit2Rapporteer  
als je de goeie bar  erop vaart moet je ff kijken of  je lijne nog gelijkzijn  kan zijn dat ze uitgerekt zijn !!
Jeroen78

Geen avatar

Antwoord #3 Juni 07, 2006, 00:55:09
edit2Rapporteer  
Ik vaar met een 5th element bar. Moeten de stuurlijnen net zo lang zijn als de lijnen die aan je LE zitten, of zit daar een bepaalde verhouding in?
naish23

Geen avatar

Antwoord #4 Juni 07, 2006, 01:27:51
edit2Rapporteer  
Waarschijnlijk is je vijfde lijn te kort. Als je de bar aantrekt moet deze net slap hangen.
Ondabeach

Antwoord #5 Juni 07, 2006, 01:38:39
edit2Rapporteer  
Waarschijnlijk is je vijfde lijn te kort. Als je de bar aantrekt moet deze net slap hangen.

Klopt inderdaad.. Ik heb inmiddels m'n kite op deze mannier afgesteld:

KiteDemon KiteHigh guru     Berichten: 2802         Afstellen 5de. « Gepost op: December 21, 2004, 07:29:50 pm »   Antwoord met citaat
Een niet goed afgestelde 5de heeft invloed op de performance van de kite, dus hier een beknopte handleiding om alles uit een 5de te halen.Ten eerste is het belangerijk dat de neuslijn zeker 20 cm langer moet zijn om eventuele rek bij nieuwe lijnen te kunnen compenseren.Als je je lijnen vastknoopt zorg dan dat de neuslijn zijn maximale lengte heeft (dus de neuslijn zal slap hangen als je je kite voor het eerst de lucht in trekt)Stel eerst de stuurlijnen op de gebruikelijke manier af met de strap helemaal open (let op: de tips gaan niet zover open staan door de Y-lijn dus de kite staat eigenlijk al snel oversheeted alleen zie je dat niet zo makkelijk) Als de 4 lijnen goed staan afgesteld dan kan je de (nu nog slappe) neuslijn afstellen. Het is de bedoeling dat de neuslijn net strak staat als de strap helemaal open staat en je de bar aantrekt. Dus de neuslijn zal eigenlijk nooit slap moeten hangen.Makkelijkste is om een maatje even het knoopje van de neuslijn per 5 cm te laten verstellen tot de neuslijn niet meer slap hangt.Bij nieuwe lijnen zal je dit moeten herhalen tot de rek helemaal uit de  Y-lijnen is.Suc6

Met dank aan KiteDemon
Erik Verhe1j

Antwoord #6 Juni 07, 2006, 02:32:34
edit2Rapporteer  
persoonlijk vind ik het fijner om de noseline slap te laten hangen wanneer je de bar aantrekt ( depowerstrap zo lang mogelijk ) Dan weet je zeker dat je bij sprongen alle hangtime hebt. En je merkt het echt!
Jeroen78

Geen avatar

Antwoord #7 Juni 07, 2006, 18:50:17
edit2Rapporteer  
Thanx!
AnalogePixel

Antwoord #8 Juni 07, 2006, 20:11:26
edit2Rapporteer  
Misschien stomme vraag, maar als je de depowerstrap zo lang mogelijk hebt gemaakt, is je kite dan full gepowerd of juist niet? Ik vlieg nu een F-one M5 bar op m'n Vegas en m'n 5th line staat idd altijd strak.
Van de week was m'n vriendin ermee aan het kiten en hij vloog over d'r heen..
Antwoord #9 Juni 07, 2006, 21:17:16
edit2Rapporteer  
met de depower zo lang mogelijk, oftewel open heb je full power!

strap in is ie depowered
Antwoord #10 Juni 07, 2006, 21:21:39
edit2Rapporteer  
als je kite opgepompt met de LE op de grond ligt en je trekt een lijn van tip naar tip zou het aanknopingspunt van je noseline aan de 5th hier moeten kruisen.
KiteDemon

Antwoord #11 Juni 08, 2006, 03:33:31
edit2Rapporteer  
Een paar cm meer of minder heeft al invloed. Dus altijd in de praktijk het zaakje finetunen.
Hary
Gast
Antwoord #12 Juni 08, 2006, 05:26:26
edit2Rapporteer  
met de depower zo lang mogelijk, oftewel open heb je full power!

strap in is ie depowered
?????????????????????depowerstrep mag niets aan je kite veranderen dacht ik?aleen waar je
power zit op je bar,max los is toch bijna meteen power als je de bar aantrekt?en kort je de strep in dan word je depower gebied langer\groter dacht ik?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.