5th line om je kite!!!!!Wat doen??

GlennVegas
Gast
Antwoord #25 Juni 06, 2006, 01:38:13
edit2Rapporteer  
Als mijn rhino 05 12m met z'n LE op t water ligt en de 5e lijn zit er onderdoor / omheen, dan haal ik een van de stuurlijnen binnen netzolang tot de kite bijna helemaal in de lengte downwind ligt... dan kun je een beetje met je 5e lijn gaan pielen en krijg je m bijna altijd weer goed.
Dit is een zelf-verzonnen methode dus ik weet niet of hij altijd werkt (bij mij wel), EN: het is gevaarlijk om aan je lijnen te gaan zitten, je bent zo een vinger kwijt of erger dus tja, eigenlijk raad ik bivenstaande methode af, tenzij je perfect weet wat je doet en voorzichtig coet in voorspelbare omstandigheden etc etc.. safety first!

juist dit bedoelde ik!!

maar om je vingers niet te verliezen dacht ik aan van die kleine balletjes van peterlynn op je lijn zetten... twee ofzo... ver genoeg zodat je daar an vast kunt pakken en houden!! is dat niks?? want dan kun je of pielen... Smiley of je kite oprollen en kan de 5th nooit strak komen want hij hangt dan als op de oude safety systemen aan een tip aan een lijn!
GlennVegas
Gast
Antwoord #26 Juni 06, 2006, 20:50:13
edit2Rapporteer  
vind niemand dit wat??
roelvdgun

Antwoord #27 Juni 06, 2006, 23:32:50
edit2Rapporteer  
zou t gewoon proberen, maar kan dan net zo goed safety erop zetten en die aantrekken toch?
sanne

Antwoord #28 Juni 07, 2006, 02:21:18
edit2Rapporteer  
zoals kentyman t schrijft staat het precies beschreven op de site van JN kites in de manual van de 5th (las ik toevallig net). Zelf heb ik mijn north5 bar een "oh-shit loopje" a la Slingshot gemaakt. Kortom met twee metalen ringetjes een ouderwets release systeem zoals vroeger iedere kite had. Deze heb ik op de achterlijnen gemaakt. Mocht t mis gaan en dreigt de 5th gehakt te maken van mijn rhino-tje pak ik die lus vast, release mn fith en release daarna mn kite (misschien is fith release niet eens nodig dan..) daarna doe ik mn safety aan die lijn vast om te voorkomen dat ik hem per ongeluk laat schieten. komt wel neer op ouderwets zwemmen, maar doe ik liever dan de kans lopen mn kite in 2en te trekken.
Vraag rest; waarom maakt North dit er zelf niet op?? Huidige methode van Slingie klinkt ook top!
P.s. wat voor problemen heeft iedereen verder met de North bar 05?? Hoor iedereen zeuren, maar ben zelf verder best tevreden. Enige is dat t poweren nogal wat sjorren vereist waarmee je makkelijk dat lusje kapot ropt... 
sanne

Antwoord #29 Juni 07, 2006, 02:30:15
edit2Rapporteer  
[offtopic]
p.s. weet iemand wat er veranderd is in de shift '06 bar ten opzichte van de '05??
[/offtopic]
GlennVegas
Gast
Antwoord #30 Juni 07, 2006, 05:16:51
edit2Rapporteer  
zoals kentyman t schrijft staat het precies beschreven op de site van JN kites in de manual van de 5th (las ik toevallig net). Zelf heb ik mijn north5 bar een "oh-shit loopje" a la Slingshot gemaakt. Kortom met twee metalen ringetjes een ouderwets release systeem zoals vroeger iedere kite had. Deze heb ik op de achterlijnen gemaakt. Mocht t mis gaan en dreigt de 5th gehakt te maken van mijn rhino-tje pak ik die lus vast, release mn fith en release daarna mn kite (misschien is fith release niet eens nodig dan..) daarna doe ik mn safety aan die lijn vast om te voorkomen dat ik hem per ongeluk laat schieten. komt wel neer op ouderwets zwemmen, maar doe ik liever dan de kans lopen mn kite in 2en te trekken.
Vraag rest; waarom maakt North dit er zelf niet op?? Huidige methode van Slingie klinkt ook top!
P.s. wat voor problemen heeft iedereen verder met de North bar 05?? Hoor iedereen zeuren, maar ben zelf verder best tevreden. Enige is dat t poweren nogal wat sjorren vereist waarmee je makkelijk dat lusje kapot ropt...

Kun je niet wat full pixels fotos maken van je oh-shit slingshottie look a like Smiley????
sanne

Antwoord #31 Juni 07, 2006, 07:18:12
edit2Rapporteer  
zal t ff proberen te fixen die foto's Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.