Beginnen met welke kite???

Martijn2
Gast
Juni 10, 2006, 05:29:07
edit2Rapporteer  
Kiters,

Ik windsurf al enige tijd, maar wil nu toch wel de stap gaan maken naar het kiten. Ik kan al een beetje met vliegers overweg gaan. Ik heb me door wat mensen laten informeren en ben er achter gekomen dat voor mijn gewicht (75 kg) een 12 m2 het beste is.
Nu is rest alleen nog de vraag WAT VOOR KITE???

Gr. Martijn
litewave

Antwoord #1 Juni 10, 2006, 06:08:07
edit2Rapporteer  
nu gaat iedereen zijn eigen kite-merk aanprijzen, tip koop een kitemagazine met reviews of vraag in een shop.
Darkwing
Gast
Antwoord #2 Juni 10, 2006, 06:13:22
edit2Rapporteer  
Wat is je budget?
(HJ) MINI-ME

Antwoord #3 Juni 10, 2006, 07:01:04
edit2Rapporteer  
Ik denk dat de beste kite voor een beginner een BOW kite is (lees voor BOW ook Tribel, Veags06, Matrix enz).. Dit ivm de makkelijke herstart, groter windbereik dus vaker kunnen kiten met je spullen. On-off knop van de bar (lijkt op windsurfen) Hierdoor meer veiligheid omdat je minder snel ongewenst van je plek wordt getrokken. Hierdoor blijf je dichter bij je board in de beurt liggen en kun je makkelijker herstarten. Je hebt als beginner eerder het gevoel dat jij de kite onder controle hebt dan andersom. Door een bow kite is het ook makkelijker om hoogte te varen en kun je windvlagen beter opvangen. Natuurlijk is het ook afhankelijk van je budget..
Voor een BOW 12m2 compleet moet je toch denken aan een bedrag tussen de 900 en 1200 euries..
Succes met je keuze ThumpsUp
milamber

Antwoord #4 Juni 10, 2006, 15:12:16
edit2Rapporteer  
en gebruik de zoekfunctie eens...zijn al wel een paar topics over geweest de laatste tijd
3rikj3
Gast
Antwoord #5 Juni 10, 2006, 16:07:33
edit2Rapporteer  
Een bow kite zou ik persoonlijk NOG niet voor gaan, ik zou
eerst een vrij goedkopen kite maar toch goede kite kopen, want als je meteen
een bowkite hebt, van 1200euro in de lucht en je maakt hem kapot, dan is dat toch
wel kl*te.. (cry_kitesmiley)
Maurits

Antwoord #6 Juni 10, 2006, 16:24:03
edit2Rapporteer  
Neem eerst een les, en kijk daarna verder naar een kite! Windsurfen is qua savety en zooi totaal anders.
Passie

Antwoord #7 Juni 10, 2006, 16:56:38
edit2Rapporteer  
een bowkite hebt, van 1200euro in de lucht en je maakt hem kapot, dan is dat toch

heel weinig beginners die ik ken,, ( ikzelf ook).. hebben nog geen deukie in hun kite hoor.. helemaal niks. dus zou best kunnen met de bow.. alleen prijzen zijn zo ongelooflijk hoog.
Ik zou gewoon om te leren een naish v4 12 meter pakken,, een hele goeie om het allemaal onder de knie te krijgen
FrankP

Antwoord #8 Juni 10, 2006, 17:38:23
edit2Rapporteer  
1001 mogelijkheden en setcombinaties mogelijk, probeer je veel in te lezen op het net en uit de bladen en neem gewoon een kiteles. Heb je in ieder geval alle basics in de praktijk een keer uitgevoerd. Succes en welkom in deze super sport!
paddo
Gast
Antwoord #9 Juni 10, 2006, 17:38:33
edit2Rapporteer  
Of slingshot diesel, is ook een topkite om mee te beginnen... Joepie
Merc
Gast
Antwoord #10 Juni 10, 2006, 18:05:10
edit2Rapporteer  
Ik denk dat de beste kite voor een beginner een BOW kite is (lees voor BOW ook Tribel, Veags06, Matrix enz).. Dit ivm de makkelijke herstart, groter windbereik dus vaker kunnen kiten met je spullen. On-off knop van de bar (lijkt op windsurfen) Hierdoor meer veiligheid omdat je minder snel ongewenst van je plek wordt getrokken. Hierdoor blijf je dichter bij je board in de beurt liggen en kun je makkelijker herstarten. Je hebt als beginner eerder het gevoel dat jij de kite onder controle hebt dan andersom. Door een bow kite is het ook makkelijker om hoogte te varen en kun je windvlagen beter opvangen. Natuurlijk is het ook afhankelijk van je budget..
Voor een BOW 12m2 compleet moet je toch denken aan een bedrag tussen de 900 en 1200 euries..
Succes met je keuze ThumpsUp

helemaal mee eens!
www.surfensoul.nl

Antwoord #11 Juni 10, 2006, 20:20:25
edit2Rapporteer  
BOW 100%, veel sneller leren ook moeilijke tricks, wil je meer hardcore of old skool hangtime en is de wind tussen 4 en 6 dan c shaped voor gevorderden maar voor jou als beginner is dat pas over een seizoen aan de orde, anders is een bow veel makkelijker en meer fun.
Zie bij lessers dat ze veel sneller leren met een bow, ook voor intermediates bij alle wind de beste keuze.

Dat ze net nieuw zijn en dat er nog kleine verbeteringen zullen zijn moet je voor lief nemen.

(HJ) MINI-ME

Antwoord #12 Juni 10, 2006, 21:05:14
edit2Rapporteer  

Dit is onzin.... loser de meeste kite scholen geven op dit moment ook met een BOW les en zouden dat niet doen als het geen duurzame kite is...Bovendien is 900 euro niet duur voor een 12m2 BOW compleet als je het vergelijkt met 2 setjes bv 12m2 en 16m2 C-kite van circa 600 euro. Tenslotte heeft er al iemand aan de C-shape kite gehangen en weet je nooit precies wat je koopt en ben je na een paar maanden intensief kiten wel toe aan wat anders.... Dus ik zou zeggen verwen jezelf en stap in de wereld die BOW heet schater
tom_beul
Gast
Antwoord #13 Juni 11, 2006, 03:59:48
edit2Rapporteer  
Citaat
Of slingshot diesel, is ook een topkite om mee te beginnen..

Mee eens, maar is niet een alleen een topkite om alleen te beginnen maar ook later heb je er nog veel aan!

2de hands kan je nu erg goedkoop aan die dingen kopen.. goeie degelijke kites. als je ze midden in de branding crasht hoef je niet bang te zijn dat die gaat scheuren op whatever|!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.