Kitesurfen op Gran Canaria

tom tom go

Juni 19, 2006, 21:31:36
edit2Rapporteer  
hallo allemaal

ik en een vriend willen in november naar Gran Canaria gaan om te gaan kite surfen

in de plaats costa meloneras is hier iemand bekend daar met vriendelijke groet ToM
jeffrey

Antwoord #1 Juni 19, 2006, 22:03:55
edit2Rapporteer  
op gran canaria mag je niet kiten.in ieder geval niet op de toeristen plekken.kan je beter naar fuerta gaan
Co

Antwoord #2 Juni 19, 2006, 23:56:42
edit2Rapporteer  
Ben 3 keer in gran canaria geweest zonder kites helaas. Met zicht op zee is er een paar kilometer links van playa del ingles een strand waar gekite word. er zijn wel rotsen daar dus bij vlagerige wind niet echt gunstig voor je materiaal, maar het mag daar wel. op de druk bezochte stranden mag inderdaad niet gekite worden. veel plezier. ga in oktober weer met spullen. Joepie
Janus

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #3 Juni 20, 2006, 01:44:29
edit2Rapporteer  
Mag niet gekite worden op de plek waar je zit.
Het "mag" wel op de Punta , dit is het verst mogelijk lopen punt vanaf playa del ingles of maspalomas. Op Las Burras mag het ook, zit nu ook een kiteschool. Las Burras is bij San Augustin. Echter is de wind niet altijd gunstig voor deze 2 locaties (je ziet het soms op zee waaien en je staat zelf in de luwte ( en ik heb het niet over aflandige wind) erg vreemd maar logisch te verklaren door het landschap.
De place to be is Pozo Izquirdo... echter helaas niet kiten.. windsurfen, Bij Pozo mag je wel kiten als je iets voor bij het onderzoek centrum rijdt (vlakbij de windmolens... de Loop of your life....) erg veel scherpe stenen en niet aantrekkelijk voor kiten.
De locals zitten voornamelijk op Vargas, een rotsen strand iets zuidelijk van het vliegveld. goede wind.
Ook bij het Burrero strand (heel dicht bij het vliegveld) mag gekite worden, echter staat hier gewoon 8bft... als het overal windstil is kan je hier prima kiten met een 16m.
Je kan ook nog een  stuk noordelijk van het vliegveld bij Jinemar kiten, weer minder wind en wel weer golven.
Door het model van het eiland staat er bv bij Jinemar 15 kts, bij Burrero en Pozo 40 kts, Vargas 30 kts en afhankelijk van de exacte richting bij las Burras of La Punta weer 15 kts ( of 0,0  maar dan moet je dus naar Vargas of Burrero.)
Huur in iedergeval een auto voor de hele periode en laat je niet leiden door 10 kts aanlandig (=Z/ZO) bij Meloneras, er staat dan zeker 30 kts op Vargas (N/NO).
Er heerst vrijwel altijd een vacuum bij Ingles/Maspalomas (zie ook vaak een grote wolk boven het strand)
Schoentjes en shorty mee.
Als je meer wilt weten hoor ik het wel.
Arjan
Janus

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 Juni 20, 2006, 01:46:17
edit2Rapporteer  
Als je echt een kite vakantie wil kan je beter naar Fuerte of Tenerife gaan.
GC is geen beginners plek.
Gr.
Aurel

Antwoord #5 Juni 20, 2006, 03:15:53
edit2Rapporteer  
Tenerife is toch helemaal niks??? Ik ben daar vorig jaar geweest zonder spullen maar ik heb de  (enige) spot gezien (El Medano) en daar wil je niet kiten hoor! Het is lelijk en er zijn een hoop rotsen. Het is vol van mensen op het strand en van hoge buildings op de kant. Echt geen relaxte strand om te kiten daar, ik blijf liever in Nederland!
LEAF

Antwoord #6 Juni 20, 2006, 03:23:38
edit2Rapporteer  
Gran Canaria is niks ga naar Fuerte, ben net terug en van de 14 dagen 13 dagen lopen rammen op Flag beach.... Joepie
tekila
Gast
Antwoord #7 Juni 20, 2006, 03:41:44
edit2Rapporteer  
el medano is TOP!!
altijd goede wind, alleen als beginner heb je er niks te zoeken.
verder een prima spot om te kiten!! ThumpsUp
tom tom go

Antwoord #8 Juni 21, 2006, 00:43:53
edit2Rapporteer  
ok jah we moeten nog ff kijken waar we heen willen ik was in december in egypte mangroovy
echt top ! daar maar wil dit jaar iets anders fuerteventuura is ook wel leuk .., ey bedankt voor jullie Tips Gr ToM GO!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.