Naish........what else???
![](/forum/avs/avatar_303.png)
|
Ja er komt "weer"in het doek!!! Je mag een kite best nat opbergen alleen iedere dag even ventileren!
|
|
|
KiteDemon
![](/forum/avs/avatar_196.png)
|
Beter laat je je kite altijd drogen voordat je deze opbergt. Je hebt kans dat er schimmel vormt als je deze voor langere tijd niet gebruikt. Tip als je ruimtegebrek hebt: Laat je struds opgepompt en zet hem dan rechtop losjes in de hoek, dan is deze de volgende dag wel weer droog.
|
|
|
Angelique
Gast
|
Misschien stom,maar kan je hem niet op het strand afdrogen met een strandlaken ofzo? :S Of even laten drogen en dan pas naar huis...want iets nat wegstoppen is nooit goed!
|
|
|
Frits
![](/forum/avs/avatar_528.png)
|
als ie opgepompt in de wind ligt is ie erg snel droog... Ik hang mn kite altijd uit als ie nat is
|
|
|
Steven
![](/forum/avs/avatar_663.png)
|
Misschien stom,maar kan je hem niet op het strand afdrogen met een strandlaken ofzo? :S Of even laten drogen en dan pas naar huis...want iets nat wegstoppen is nooit goed!
jah dat is altijd de beste optie natuurlijk, maar het gaat er nu over wanneer dat niet kan... ik zou idd de sturts op geblazen laten en dan in een hoek zetten, en met dit warme weer staat in elke huis wel een ventilator, richt je die nu gewoon op je kite ![Grin](http://www.kitehigh.nl/forum/Smileys/classic/grin.gif)
|
|
|
Garmt
![](/forum/YaBBImages/avatars/blank.gif)
|
Cosmetisch probleempje heb je ook: van veel kites gaan de kleuren doorlopen als je ze nat opbergt. Over mijn oude wipika zit een donkerbruine streep op de plek waar het zwarte stuk van de kite dubbel over het wtte doek heeft gelegen....
|
|
|
Bazaki_Thijs
![](/forum/avs/avatar_1455.png)
|
De panelen van je kite kunnel zelf uitzetten of krimpen, als je hem nat in de tas doet ! meegamaakt met een airush. dan trekt hij 1 kant op
|
|
|
botox
Gast
|
je bergt je vriendin toch ook niet nat op deelweed
|
|
|
|
huib
|
Maar als je de kite in de regen opbergt en na twee dagen weer uit de achterbak van je auto haalt is er nog niets aan de hand hoor. Heb ik zo vaak gedaan en daar wordt ie echt niet slechter van. Maar veel langer zou ik het niet doen. Zeker met dit warme weer niet.
Gelukkig is mijn zolder groot genoeg om de kites uit te leggen.
|
|
|
Engel
|
Probleem van "het weer" erin (zwarte spikkeltjes; zeer slecht voor de sterkte van het materiaal) treedt pas op als je 'm lange tijd nat opgeborgen laat zitten. Wanneer je de kite regelmatig gebruikt zal het niet zo snel gebeuren. Maar opdrogen is altijd het beste. Idd alleen de struts opblazen helpt al heel goed en kost niet zo gek veel ruimte.
|
|
|
boardbabe007
Gast
|
ik zou mijn kite niet nat opbergen, want er kan schimmel in komen wat weer gaten an veroorzaken en natuurlijk kom het 'weer' erin en da is niet egt mooi.
|
|
|
Merc
Gast
|
Ik ga optijd stoppen met kiten en zorg ervoor dat deze dus ff kan drogen op het strand. Bij regen; nat de tas in en thuis boven het bad uithangen. Anders de volgende dag desnoods oppompen en laten drogen voor of achter het huis.
|
|
|
Molliebollie
![](/forum/avs/avatar_2858.png)
|
Je kunt ook zorgen dat je kite niet nat wordt ![Wink](http://www.kitehigh.nl/forum/Smileys/classic/wink.gif)
|
|
|
Nino
![](/forum/avs/avatar_906.png)
|
Howdy,
Scheelt ook veel of je in zout of zoet water kite. Zout is wel wat agressiever, maar voorkomt schimmel en andere rare beestjes.
|
|
|
japstok
![](/forum/avs/avatar_2467.png)
|
Dus: Ga met je vriendin liever in zout water. Het is wel agressiever, maar voorkomt schimmel en andere rare beestjes. Moet je haar toch nat mee terug nemen, dan kun je haar met haar struts opgepompt rechtop losjes in een hoek zetten. Neee... maar zonder dollen. Goede tip van die opgeblazen struts! Hoe dan ook... altijd droog opbergen natuurlijk. Ik hang ze nog wel eens te drogen aan een droogmolen trouwens, met veel wasknijpers.
|
|
|
Eddy Hangtime
![](/forum/avs/avatar_1529.png)
|
Ja met zout water kun je hem een stuk langer nat laten zonder dat het gaat schimmelen (weren).
Wat ik wel eens doe om hem te laten drogen is thuis over mijn auto voor de deur ff utihangen (terwijl het droog is natuurlijk) dan droogt hij heel snel.
Binnen hang ik hem of in het trapgat of dubbel over een aantal stoelen, maar daar is niet iedereen in huis blij mee ;-)
|
|
|
michiel v geel
![](/forum/avs/avatar_2702.png)
|
ik heb het een keer gedaan met een kleddernatte guerilla15 (En dat is me een lap hoor) met overal zand er over gepaneerd nou mijn moeder hoor ik nu nog
|
|
|
Lude
![](/forum/avs/avatar_3181.png)
|
Drogen.. sja als ik er de tijd voor heb hang ik hem bij mijn ouders in de carvan, lekker warm is hij in een dagje droog.. En anders op de slaapkamer, maar dan wel met de deur dicht zodat ik niet even later de kat uit t doek moet trekken ![Wink](http://www.kitehigh.nl/forum/Smileys/classic/wink.gif) Nat opbergen heb ik een hekel aan, betaal me scheel aan zo'n vlieger.. kzou wel gek zijn als ik hem laat verschimmelen!!!
|
|
|
aap
Gast
|
mijn vorige kite iets te lang in de tas laten zitten(3 dagen)en hop het vuur zat er al in dus laten drogen!!!
|
|
|
djb
![](/forum/avs/avatar_1339.png)
|
alleen de leading leeg laten lopen dan op rollen en dan thuis uit tas halen en recht op zetten binnen een avond is ie helemaal droog
|
|
|