Hovercrafts op Waddenzee

Le Coq
Gast
Juli 18, 2006, 15:25:46
edit2Rapporteer  
Delfzijl/Harlingen - 
Het wordt tijd dat de marechaussee uitgerust wordt met hovercrafts. Dat vindt althans Tweede Kamerlid Rendert Algra uit het Friese Jubbega.

Met de luchtkussenvaartuigen zou beter gepatrouilleerd kunnen worden tussen Harlingen en Delfzijl. De diepgang van de huidige schepen van de marechaussee belet hen om van Harlingen naar Lauwersoog te varen. Hovercrafts zweven boven het water en hebben dus geen last van de ondiepe zee. Algra bezocht vorige week de marechaussee. "De mannen waren enthousiast over het idee. Iedereen weet nu wel dat er tussen Harlingen en Delfzijl niet gecontroleerd wordt."

De hovercrafts kunnen daarom soelaas bieden. Na de zomer legt Algra zijn plan voor aan minister Johan Remkes van Binnenlandse Zaken. Woordvoerder René Klaassen van de Koninklijke Marechaussee wil nog niet reageren op de plannen. "Als het idee concreet wordt, wil ik er wel iets over kwijt. Nu vindt ik er nog niets van." Omdat de Waddenzee geldt als één van de buitengrenzen van de Europese Unie, zijn er veel controles nodig.

(Bron: Dagblad van het Noorden, 18 juli 2006)

Het argument om kitesurfen te verbieden op de Waddenzee was toch o.a. dat de rust voor vogeltjes daar verstoord zou worden door kitesurfers?? Kan me niet voorstellen dat dit vreemde idee dan wel doorgevoerd kan worden!!
Flyingtrunkie

Antwoord #1 Juli 18, 2006, 16:22:37
edit2Rapporteer  
mijn broek blijft wel hangen hoor!
Jurrien

Antwoord #2 Juli 18, 2006, 17:04:42
edit2Rapporteer  
blijven de vogels ook hangen?? stelletje vieze ******** kiten verbieden om de vogels en dan zulkse herrie apparaten inzetten (angry_kitesmiley)
Moza

Antwoord #3 Juli 18, 2006, 17:42:52
edit2Rapporteer  
Je kunt alles wel in verband brengen met kiten......maar de marechaussee heeft doorgaans niets met ons vliegerende mannetjes van doen.....
Joris

Antwoord #4 Juli 18, 2006, 17:54:53
edit2Rapporteer  
Moza volgens mij gaat het er om dat "we" het raar vinden dat je daar niet mag kiten omdat de volgeltjes niet leuk vinden, maar dat de marechaussee der wel lekker mag rondracen in hun hoover apperaten
Joost--

Geen avatar

Antwoord #5 Juli 18, 2006, 18:25:00
edit2Rapporteer  
oh is dat het

ik had hem ook nog niet helemaal door
piede

Antwoord #6 Juli 19, 2006, 04:15:23
edit2Rapporteer  
Haha, dit zou echt te belachelijk voor woorden zijn als dit door gaat. Of mogen ze dan alleen patrouilleren van juni tot en met september? Anders ga ik persoonlijk (kitend) boetes uitdelen!!
Die arme vogeltjes weten niet wat ze mee gaan maken.... Een stinkende luchtvervuilende machine die met veel geraas over het water scheert..... Om nog maar te zwijgen over de vogels die eventueel een kans hebben om in de propellers terecht zouden kunnen te komen. Misschien.
wazzaah

Antwoord #7 Juli 19, 2006, 18:50:30
edit2Rapporteer  
Zodar t door gaat moet gelijk iedereen bezwaar indienen op grond van de Natuurbeschermingswet (NBW) kan je lachen Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.