Hoe moet ik remmen?

Pitbul
Gast
Juni 15, 2005, 20:08:53
edit2Rapporteer  
Beste kiters?

VAnmiddag ging ik varen op de slufter en ik ging soms erg hard. Dan wil ik keren maar had constant een erg hoge snelheid dus liet ik me maar vallen. Als ik hem omhoog stuurde om te keren ga ik gelijk de lucht in  Undecided. NIet de bedoeling als beginner. VErder beetje geoefend ging wel lekker zeker rond 2 uur  :Smiley

Greetz Ben
Steven

Berichten: 1301
Antwoord #1 Juni 15, 2005, 20:19:13
edit2Rapporteer  
dan moet je flink gaan kanten met je board, zeg maar je board schuin in je eigen vaar richting zetten, kost even wat kracht. maar minder je ook heel snel veel vaart...
Claudia

Berichten: 502
Antwoord #2 Juni 15, 2005, 20:48:02
edit2Rapporteer  
ja, moeilijk he...zover ben ik nu ook pfff.
Leon aero2
Gast
Antwoord #3 Juni 15, 2005, 20:53:09
edit2Rapporteer  
Het is raadzaam om dan de welbekende "ButtDip" te gebruiken, gewoon je kont in het water hangen om af te remmen.
En na verloop van tijd gaat het steeds beter en heb je dit bijna niet meer nodig.
Als het kanten niet meer gaat "Dippen" dus"

Het is wel zo dat als je dit overkomt je overpowered aan het varen bent voor jou niveau.

   

Moet er dus wel even bij zeggen dat als je dit overkomt momenteel bij de slufter je het beste de "ButtDip" en
het goed leren kanten eerst redelijk goed onder de knie moet zien te krijgen voordat je bij de Slufter aan de gang gaat.
En vooral als beginner je moet wel erg goed uitkijken momenteel met al die buizen daar op de Slufter. Want als jij schrijft
dat je ongecontroleert de lucht in geslingert wordt zit een ongeval in een klein hoekje.

Begrijp me niet verkeerd ik schrijf dit juist voor je eigen safety.

Leer eerst goed kanten en de "Buttdip" voordat je je begeeft op de Slufter.
Yannick

Berichten: 1302
Antwoord #4 Juni 15, 2005, 21:00:47
edit2Rapporteer  
Jup, de Buttdip is the way

Of gewoon een jump maken! Wink
pietpatat
Gast
Antwoord #5 Juni 15, 2005, 21:07:53
edit2Rapporteer  
HAHA gewoon je anker uitgooien !!!!
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #6 Juni 15, 2005, 21:14:15
edit2Rapporteer  
Bij kiten gaat het om de positie van jou en je kite ten opzichte van de wind. Omdat jij steeds harder gaat haal je je kite in, je kite gaat dus steeds verder naar het "hart"van het windvenster en dus steeds harder trekken. Je moet dus remmen, bv door een buttdip (kont in het water) of meer up-wind gaan varen (de neus van je board meer richting de wind=extra hoogte lopen)

Wat je ook kunt doen is vol down-wind gaan varen (de neus van je board sturen in de richting waar de wind heen waait), de kracht van je vlieger neemt nu af en je stuurt je vlieger langzaam naar 12 uur totdat je stil staat!
Lebowski

Berichten: 65
Antwoord #7 Juni 15, 2005, 21:27:47
edit2Rapporteer  
Wat je ook kunt doen is vol down-wind gaan varen (de neus van je board sturen in de richting waar de wind heen waait), de kracht van je vlieger neemt nu af en je stuurt je vlieger langzaam naar 12 uur totdat je stil staat!

Wel effe kijken of je met zo'n down winder niet iemand voor ze @#$$ vaart. Het klinkt logisch maar het gebeurt vaak genoeg.
Pitbul
Gast
Antwoord #8 Juni 15, 2005, 22:12:07
edit2Rapporteer  
Ja bedankt voor de tips. In dit geval ging naar de wind toe sturen niet dan zat ik gelijk op een zandbank haha. Maar ik zal het is uit gaan proberen, wel gaaf zo hard varen, en inderdaad je haalt inderdaad je eigen vlieger in hij zat echt bekant in het midden van het windvenster. Bedankt in iedergeval.

Greetz Ben
Roni-Size

Berichten: 284
Antwoord #9 Juni 16, 2005, 07:31:45
edit2Rapporteer  
Achterste hak erin drukken goed kanten en vooral niet opgeven !!!

Off idd the Buttdip als het echt niet gaat, maar probeer echt eerst bovenstaande, probeer ook de snelheid te beperken zodat je alles onder controle kan houden.
scc.
Rutger II

Berichten: 1864
Antwoord #10 Juni 16, 2005, 10:07:53
edit2Rapporteer  
Probeer je kite zodicht mogelijk boven het water te houden, en dan vol proberen aantekanten, of je gaat gewoon in 1keer downwind.
huib

Berichten: 453
Antwoord #11 Juni 16, 2005, 14:05:27
edit2Rapporteer  
Voor de Buttdip gewoon eerst proberen om met het board te remmen. Dus achterste voet har din het water duwen en desnoods aan de tenen van je voorste voet trekken om de druk op het achterste been nog wat op te voeren.

Wat voor board vaar je trouwens. Je ziet best veel beginners varen op zo'n 160 - 170 lange Cabrinha of zo. Dan wordt het wel veel lastiger om met je board te remmen en moet je gewoon eerder naar een kleinere vlieger.
Pitbul
Gast
Antwoord #12 Juni 17, 2005, 22:47:53
edit2Rapporteer  
Gasten hardstikke bedankt voor de tips. Gisteren 16 jullie heb ik nog even lekker kunnne varen met mijn 14 m2 18 knopen ging weer erg hard, jammer genoeg viel de wind snel in. En het remmen lukte erg goed. Deed geen but tip gewoon board heel erg kanten en zwaar hoogte lopen. Nogmaals bedankt heb nu meer vertrouwen.

Heb trouwens een Gaastra Contact 148 leuk bordje vindt ik zelf vaart lekker. Maarja heb weinig ervaring met andere boards

Greets Ben

JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #13 Augustus 04, 2006, 22:28:32
edit2Rapporteer  
Ook voor mij goede tips....fijn dat de zoekfunctie op dit forum zit! Dan heb je ook wat minder vaak dat je dezelfde vragen stelt.

Heb zelfs dus ook wel het probleem dat ik soms te hard ga, dat ik bang ben controle te verliezen. Vaak heb ik dan ook dat mn board begint te stuiteren op het wateren...en dan weet je dat je gaat vallen.
Maar volgens mij is dus de remedie: Kite laag, veel druk op je achterste voet en je board de wind in sturen!
Right?

Thnx!

PS: Ik vind het erg gaaf dat je hier als beginner goed wordt geholpen! Vind ik op het autostrand ook altijd..iedereen helpt elkaar en maakt niet uit of je nu gevorderd of beginner bent! KOEL!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.