Onderhoud materiaal

Seb80

Berichten: 32
Augustus 05, 2006, 06:20:33
edit2Rapporteer  
Vorig jaar heb ik na 2 dagen cursus een Naish V4 gekocht. Inmiddels heb ik al behoorlijk wat tijd doorgebracht aan het strand van Oostvoorne, maar eerlijk gezegd weet ik vrij weinig over het onderhoud van mijn materiaal. Aangezien zout water over het algemeen niet echt goed is voor materiaal vroeg ik me af of jullie wat tips / ervaringen konden geven t.a.v. het onderhoud van materiaal na een dag varen op zee?

Thnx!
hagaer

Berichten: 133
Antwoord #1 Augustus 05, 2006, 08:19:00
edit2Rapporteer  
laten drogen
zo weinig mogelijk zand achterlaten op de kite
mss afspoelen met zoet water (ook dan laten drogen)
doe ik meestal met mijn kites ze gaan toch al een 3tal jaar mee
posty

Berichten: 2454
Antwoord #2 Augustus 06, 2006, 15:22:10
edit2Rapporteer  
kite moet droog en zo veel mogelijk zandvrij zijn, bar en lijnen afspoelen met zoet water en ook laten drogen.
niels74
Gast
Antwoord #3 Augustus 06, 2006, 15:39:02
edit2Rapporteer  
hey ,
klinkt raar maar die van mij gooi ik na een zout dagje varen in het bad, wel ff je tubes dichthouden natuurlijk, en dan laat ik ze totaal drogen en dan de zak weer in,

laat je kites ook niet in de wind klapperen, nadat je klaar bent dit verouderd het doek ook, en laat ze ook niet te land in de zon liggen uv is ook niet erg goed voor het doek , dus als je kite droog is lekker opbergen.

zo gaan je kites lekker een stuk langer mee.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.